Gå til innhold

Hvilke blomster kjøper dere til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tror jeg de må stå mørkt en periode og så under lys igjen. Jeg har heller ikke grønne fingre så jeg var dritstolt over at den grønne, stygge blomsten holdt seg.

Ja, og om man setter de i mørket, blir de i tillegg kjempe store! Eller, kan bli hvertfall! ;p

Fortsetter under...

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

45

• morsan

15

• AneM1365380603

13

• Orio

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tilfeldig at denne havnet akkurat under deg og ikke en av de andre.

Det var da voldsomt til dissing av julestjerner her, da! Jeg skjønner at Orie pga allergi har en agenda om å bli kbitt dem, men går det ikke an å si at man ikke liker dem selv uten å trekke det inn i harrystempelet?

For meg handler jula generelt mye om nostalgi, og de plantene som vi hadde i huset da jeg var barn, typisk svibler, julestjerne og gran er en del av denne nostalgien.

''For meg handler jula generelt mye om nostalgi, og de plantene som vi hadde i huset da jeg var barn, typisk svibler, julestjerne og gran er en del av denne nostalgien.''

Nostalgi går i arv, likeså harrystempel. Har mistanke om at jeg har arvet mye av min motvilje mot julestjerner fra min mor ;).

AneM1365380603
Skrevet

Det var da voldsomt til dissing av julestjerner her, da! Jeg skjønner at Orie pga allergi har en agenda om å bli kbitt dem, men går det ikke an å si at man ikke liker dem selv uten å trekke det inn i harrystempelet?

For meg handler jula generelt mye om nostalgi, og de plantene som vi hadde i huset da jeg var barn, typisk svibler, julestjerne og gran er en del av denne nostalgien.

Jeg legger ikke å veldig mye i det, men jeg synes det var morsomt med harrystempel på julestjerna :)

Jeg vet det er en kjær juleplante for mange, men jeg er ikke så begesitret for den, selv om den tar seg bedre ut i dekorasjoner enn alene.

Jeg som har julegardiner på kjøkkenet leste jo her inne at _det_ er svært umoderne. Litt småharry jeg også ;)

Skrevet

Så harry og ikke eksklusive blomster er en fin gave? :-) Joda...de er jo nøytrale på et vis :-) Ikke for mye, men kanskje noen ganger litt lite? Jeg får i hvert fall alltid litt hakelslepp når noen gir meg en julestjerne. "Ikke mer fantasi enn dette liksom?"

Skal du virkelig slå på stortromma kjøper du en gruppe med en julestjerne, et par grønne planter og litt julestæsj, selvfølgelig satt i en rød kurv.

Julestjerner er en "trygg" gave til folk du ikke kjenner så veldig godt. Men hva er i veien med en eske sjokolade eller en pose twist?

Skrevet

Jeg kjøper ikke blomster til jul for jeg regner alltid med at jeg får minst et par julestjerner e.l. Julestjerner er greit fordi de "alltid" har vært der, men de ryker ut med det samme jula er over (enten de ser pene ut eller ei ;-)).

Første søndag i januar er vi alltid på en fast julefest. Der lodder de ut diverse på slutten av kvelden og aller sist går alle julestjernene som står på bordene. Man kan faktisk se at folk omtrent gjør seg usynlige slik at de slipper å vinne blomstene ;-)

På søndag hadde jeg besøk av ei venninne som er blomsterdekoratør. Hun hadde med en nydelig dekorasjon: blankrød blomsterkrukke med en høy juletrelignende sak oppi. Denne er pyntet med kongler, rødt glitter og røde stjerner. Dekorasjonen står plassert i et hjørne på gulvet. Nydelig :))

Gjest Tullipaner
Skrevet

Her i huset tåler vi ikke svibler (eller knollblomster overhode), og ikke julestjerner. Så jeg har en asalea som har overlevd fra i fjor, også fyller jeg på med masse røde tullipaner. Det er så vakkert! :-)

Annonse

Skrevet

Omtrent like ekslusivt som juletrær...;-)

Juletrær er vel mer eksklusivt enn julestjerner? Det er mange som har mer enn en julestjerne, men jeg vet bare om en familie som har mer enn ett juletre. (Til gjengjeld har de et tre i hver av husets tre etasjer.)

Skrevet

Skal du virkelig slå på stortromma kjøper du en gruppe med en julestjerne, et par grønne planter og litt julestæsj, selvfølgelig satt i en rød kurv.

Julestjerner er en "trygg" gave til folk du ikke kjenner så veldig godt. Men hva er i veien med en eske sjokolade eller en pose twist?

''Skal du virkelig slå på stortromma kjøper du en gruppe med en julestjerne, et par grønne planter og litt julestæsj, selvfølgelig satt i en rød kurv. ''

Jeg hater de gruppene der....Selv om tanken er god:-)

Skrevet

Det er enkelte ting jeg liker selv om jeg synes de er harry, og da handler det alltid om nostalgi, gjerne knyttet til spesielle anledninger som jula. Jeg har noen ting etter besteforeldrene mine som jeg aldri ville hatt i hus hadde det ikke vært for at de minner meg om dem og noe fint vi hadde sammen.

Skrevet

Jeg kjøper ikke blomster til jul for jeg regner alltid med at jeg får minst et par julestjerner e.l. Julestjerner er greit fordi de "alltid" har vært der, men de ryker ut med det samme jula er over (enten de ser pene ut eller ei ;-)).

Første søndag i januar er vi alltid på en fast julefest. Der lodder de ut diverse på slutten av kvelden og aller sist går alle julestjernene som står på bordene. Man kan faktisk se at folk omtrent gjør seg usynlige slik at de slipper å vinne blomstene ;-)

På søndag hadde jeg besøk av ei venninne som er blomsterdekoratør. Hun hadde med en nydelig dekorasjon: blankrød blomsterkrukke med en høy juletrelignende sak oppi. Denne er pyntet med kongler, rødt glitter og røde stjerner. Dekorasjonen står plassert i et hjørne på gulvet. Nydelig :))

Høres ut som du har fått en dekorasjon med litt stil og klasse :-) Og det er ikke å forakte, nei :-)

Skrevet

Her i huset tåler vi ikke svibler (eller knollblomster overhode), og ikke julestjerner. Så jeg har en asalea som har overlevd fra i fjor, også fyller jeg på med masse røde tullipaner. Det er så vakkert! :-)

Har du virkelig en aselea fra i fjor? Imponerende :-)

Skrevet

''Skal du virkelig slå på stortromma kjøper du en gruppe med en julestjerne, et par grønne planter og litt julestæsj, selvfølgelig satt i en rød kurv. ''

Jeg hater de gruppene der....Selv om tanken er god:-)

Men de gir deg mulighet til å gi en upersonlig, harry presang, samtidig som du viser at du har råd til å kjøpe noe som koster mer enn det egentlig er verdt.

Skrevet

Men de gir deg mulighet til å gi en upersonlig, harry presang, samtidig som du viser at du har råd til å kjøpe noe som koster mer enn det egentlig er verdt.

''Men de gir deg mulighet til å gi en upersonlig, harry presang, samtidig som du viser at du har råd til å kjøpe noe som koster mer enn det egentlig er verdt.''

Ikke sant :-) LOL:-) Den tok på kornet :-)

Annonse

Skrevet

Jeg legger ikke å veldig mye i det, men jeg synes det var morsomt med harrystempel på julestjerna :)

Jeg vet det er en kjær juleplante for mange, men jeg er ikke så begesitret for den, selv om den tar seg bedre ut i dekorasjoner enn alene.

Jeg som har julegardiner på kjøkkenet leste jo her inne at _det_ er svært umoderne. Litt småharry jeg også ;)

Julegardiner med julestjerne-motiv? Da er du harry.

Skrevet

Jeg har julegardiner på kjøkkenet. De har samme bakgrunnsfarge som veggene mine (cafe royal) og har hemper som henger over en sort gadrinstang. Motivet er fjøsnisser, men ganske diskret:-) Er dette harry? :-)

AneM1365380603
Skrevet

Ikke i det hele tatt, skulle jeg skrive, men så gikk jeg på kjøkkenet og studerte dem litt. Helt i øverste kant er det jaggu meg noen julestjerner svært diskret plassert. Men de er der, hehe.

Skrevet

Jeg har julegardiner på kjøkkenet. De har samme bakgrunnsfarge som veggene mine (cafe royal) og har hemper som henger over en sort gadrinstang. Motivet er fjøsnisser, men ganske diskret:-) Er dette harry? :-)

Jeg syns ikke nødvendigvis julegardiner er harry - men _diskrete_ fjøsnisser? Kan fjøsnisser være diskrete? ;)

Skrevet

Jeg syns ikke nødvendigvis julegardiner er harry - men _diskrete_ fjøsnisser? Kan fjøsnisser være diskrete? ;)

I hvert fall mer diskrete enn Santa Clause:-) (eller hvordan det skrives:- ) Jeg liker ikke den amerikanske nissefiguren i rød frakk/lue og med hvitt skjegg :-(

Gjest Tullipaner
Skrevet

Har du virkelig en aselea fra i fjor? Imponerende :-)

Ja, utrolig nok; det ville liksom ikke dø, så jeg satte den bare i kjøkkenvinduet som en ventestasjon. Men så ble det brått knupper på den, og så kom det en hel haug med blomster. Helt unormalt til mitt hus å være. He-he.

Skrevet

Høres ut som du har fått en dekorasjon med litt stil og klasse :-) Og det er ikke å forakte, nei :-)

Er iallefall kjempefornøyd fordi jeg synes den er så flott :) Og ekstra artig at ei venninne har laga den :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...