Gå til innhold

Hva er det med julestjerner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal det stå julestjerner på hvert eneste kafeobrd, på hvert eneste offentlige kontor, på hvert eneste venteværelse? Synes ikke jeg kan gå noe sted uten å støte på en julestjerne eller ti.

Og som gaver. Hvor mange julestjerner blir ikke gitt bort som gaver hvert år? Skal du kjøpe en gave til en du ikke kjenner særlig godt er julestjerne det rette valget, selvfølgelig.

Det er mange som reagerer på julestjerner, er det ingen av dem som jobber på kafe, på et offentlig kontor eller på legesenter? Legesentrene burde uansett visst at det er noe som heter allergi, og at det er ganske mange som reagerer på julestjerner. Men det er i alle fall en fordel ved at de står på venteværelse hos fastlegen, det er lege tilgjengelig hvis allergien gjør meg veldig dårlig.

Skrevet

De er billige, lette å drive fram, og i de typiske julefargene. Derfor dukker de opp over alt. Men stygge er de. I hvert fall etter et par dager i min varetekt.

Allergien kan unngås ved å knipe unna de gule blomsterknutene, og det har jeg ofte sett har blitt gjort fra butikkens side. Også på legekontoret og apoteket her var det gjort. Og om de ikke har gjort det selv, så gjør jeg dem gjerne tjenesten å røske vekk det som bør vekk.

Skrevet

De er billige, lette å drive fram, og i de typiske julefargene. Derfor dukker de opp over alt. Men stygge er de. I hvert fall etter et par dager i min varetekt.

Allergien kan unngås ved å knipe unna de gule blomsterknutene, og det har jeg ofte sett har blitt gjort fra butikkens side. Også på legekontoret og apoteket her var det gjort. Og om de ikke har gjort det selv, så gjør jeg dem gjerne tjenesten å røske vekk det som bør vekk.

Jeg har prøvd å knipe vekk de gule blomstene. Det hjelper litt, men jeg blir allikevel tett av dem.

Skrevet

Lette å få fram skriver du, har du noen råd for julestjerner som mister blader? Begynner med det et par dager etter dem er i hus. Sikkert noe med vanninga å gjøre....

Skrevet

Huff. :( Jeg har også lagt merke til at de er overalt nå. Og ikke er de pene engang. ;)

Det er mange som reagerer på dem.

Gjest synes jeg
Skrevet

Lette å få fram skriver du, har du noen råd for julestjerner som mister blader? Begynner med det et par dager etter dem er i hus. Sikkert noe med vanninga å gjøre....

De tåler ikke sterk kuldeforandring. Turen hjem fra butikken kan ta drepen på dem hvis det er kaldt i bilen, sier de jeg kjøper blomster hos. Ellers er de veldig hardføre. Men har de begynt å dø på denne måten kan de ha vært døende fra du fikk de i hus, overvannet fra butikkens side, eller kulden kan ha tatt kverken på de. Er det ikke kulden, gå tilbake og få nye.

Skrevet

Lettere å få fram for gartneriene, men ikke for meg!

De mister blader av trekk, kulde, for lite vann, for mye vann osv. Så jeg kjøper aldri sånne. Men forsøker jo mitt beste hvis jeg først får en, for de har jo fine farger. Og i rett setting, så er de fine. Tror at det har gått litt mye inflasjon i dem siden de er så vanlige, og derfor blir de ikke verdsatt like mye som før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...