Gå til innhold

Vaske et og et plagg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir bare flere og flere plagg jeg vasker ett og ett. Grunnet farver, stoff eller bare fordi jeg vil at det skal holde seg like fint, da jeg bruker det på jobben.

Gjør du det samme?

Skrevet

Nei. Det får da være måte på sløsing med vann, strøm og vaskemidler.

Gjest hanna min kanna
Skrevet

Det er enkelte plagg som jeg vasker for hånd, men jeg vasker aldri et og et plagg alene i vaskemaskinen.

Skrevet

Det er enkelte plagg som jeg vasker for hånd, men jeg vasker aldri et og et plagg alene i vaskemaskinen.

Samme her.

Skrevet

I vaskemaskinen vasker jeg aldri ett og ett plagg. Men jeg kan håndvaske plagg.

Skrevet

Med fem i familien har vi rett og slett ikke mulighet for å vaske et og et plagg i maskinen - og ikke er det særlig miljøvennlig heller...

Helt nye plagg kan jeg noen ganger ta på en kjapp vask (30 min) bare for å få bort eventuell overskuddsfarge. Ellers sorterer jeg i 60 grader (stort sett alle farger sammen), 40 grader hvitt, 40 grader mørkt, 40 grader lyst og ullprogram.

Skrevet

Bare slik togli nevner - første gangs vask, i tilfelle det farger av. I så fall kjøres det på kortprogram.

Men er det en helt "vanlig" farge, tar jeg det sammen med annet tøy med samme farge, selv om det er nytt.

AneM1365380603
Skrevet

Med fem i familien har vi rett og slett ikke mulighet for å vaske et og et plagg i maskinen - og ikke er det særlig miljøvennlig heller...

Helt nye plagg kan jeg noen ganger ta på en kjapp vask (30 min) bare for å få bort eventuell overskuddsfarge. Ellers sorterer jeg i 60 grader (stort sett alle farger sammen), 40 grader hvitt, 40 grader mørkt, 40 grader lyst og ullprogram.

Vi er 6 personer, og jeg tenker som deg. Det er stort sett yttertøy og ull som går alene i vaskemaskinen. Noen ganger prøver jeg å samle flere ullplagg før jeg kjører i gang maskina.

Skrevet

Vi er 6 personer, og jeg tenker som deg. Det er stort sett yttertøy og ull som går alene i vaskemaskinen. Noen ganger prøver jeg å samle flere ullplagg før jeg kjører i gang maskina.

Samme her ang ullplagg.

Nå er det flere og flere typer ullplagg (ullundertøy og ullsokker) som kan vaskes på vanlig 40 graders program i maskinen, så det hender ofte jeg tar det sammen med annet tøy. Finere ullgensere vasker jeg alene eller sammen med andre fine ullgensere e.l.

Skrevet

De aller nyeste finklærne mine vasker jeg selvsagt for hånd, ellers blir klærne fort stygge. Det gjelder også resten av familien. Etter en tids bruk og man går lei et klesplagg, havner det i vaskemaskinen. For da vil man jo kjøpe nytt, sant?

Skrevet

De aller nyeste finklærne mine vasker jeg selvsagt for hånd, ellers blir klærne fort stygge. Det gjelder også resten av familien. Etter en tids bruk og man går lei et klesplagg, havner det i vaskemaskinen. For da vil man jo kjøpe nytt, sant?

Jeg hater å vaske for hånd. Synes heller ikke at det blir rent.

Men nå har jeg til vask en flortynn silketopp skal på 30 grader fin, den tenker jeg at jeg vil vaske alene. To fintopper i høyst ulikt stoff, men samme farve. for å bevare de pene vil jeg likevel vaske de hver for seg. Fingenseren til gubben som koster 1000 kr. Den er i et kjempetungt stoff og bruker to dager på å tørke. Jeg tar ikke sjansen på å hive den i sammen med alt mulig. Også har jeg to fine hvite plagg, som skal vaskes på 30 og er i veldig fint stoff. De vil jeg også vaske for seg selv.

Skrevet

Nope. Jeg vaske kun ett plagg dersom jeg må ha dette rent umiddelbart. Ellers streber jeg etter full maskin.

Skrevet

De plaggene jeg ikke kan vaske med andre plagg (svært lite) vasker jeg for hånd eller bruker kortprogram på maskina.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...