Gå til innhold

Ble kaldt lausunge.

Anbefalte innlegg

Gjest Kjempeanonym ;-)
Skrevet

Min eldste datter har mørkt hår, brune øyne og litt mørk i huden.

Hun er helnorsk, men kan se litt spansk ut. Hun har arvet farens mørke hår og mine brune øyne.

Jeg husker ikke eksakt hvordan det hele startet, men i en eller annen forbindelse på skolen hadde hun nevnt at begge hennes søsken er blonde med blå øyne. De har arvet min hårfarge og farens øyne.

Læreren hadde da sagt at hun sikkert var lausunge og at moren hennes kanskje hadde vært en tur i Spania:-) Dette så hele klassen hørte det.

Hun er russ i år og etter dette ble hun av klassen kåret til årets lausunge. Det hele bare på gøy.

Alt var humoristisk ment og datteren min lo av det hele. Hun er robust og ikke typen til å la seg mobbe.

Jeg skjønte også at dette bare var tull. Man sier ikke slikt til en sårbar jente. Det er jeg ganske sikker på at læreren ikke ville gjort, men til henne kan man gjøre det.

MEN faren gikk omtrent av skaftet da han fikk høre det og ville ringe rektor. Dette var mobbing av verste sort iflg. han. Vi fikk forhindret han fra å gjøre det heldigvis og han roet seg. Hun er 18 år og myndig og bør bestemme selv hva hun skal bli såret over.

Er dette noe dere ville reagert på? Blir kjempeoverrasket over at mannen min kan være så hårsår over en slik filleting. Han vet jo selv at han er faren. Det er liksom ikke noen tvil om det:-)

Hvordan ville dere tatt det?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kaka11365381158

12

• Lillemus

2

• nick

2

• jubalong70

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke mann, men
Skrevet

Jeg skjønner mannen din ble sint. Det er jo en fornærmelse mot hans mannlige stolthet! Læreren anklager indirekte kona hans for å være utro!

Gjest Kjempeanonym ;-)
Skrevet

På samme måten som faren.

Hvorfor det?

Skal ikke en lærer kunne fleipe og tulle med elever når elevene så og si er voksne?

Skrevet

Hvorfor det?

Skal ikke en lærer kunne fleipe og tulle med elever når elevene så og si er voksne?

Det er ikke antydningen til "uekthet" jeg ville ha reagert på, det er ordet. Det er stygt. En annen ordbruk hadde ikke trigget meg noe særlig.

MEN, er det anslagsvis 20% av norske barn som vokser opp med en far som ikke er den egentlige faren, uten at hverken barnet eller faren vet om det? Etter at far kunne be om DNA test for å slå fast slekstskap, så har det kommet mye grums frem, men det er en annen diskusjon.

Skrevet

Jeg ville priset meg lykkelig for at datteren var såpass robust at hun ikke tok seg nær av det. Og så ville jeg tenkt at læreren var utrolig teit som kunne si noe slikt.

Mer ville jeg nok ikke gjort ut av det, siden datteren er såpass gammel.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Når jeg begynte å lese innlegget, så kjente jeg hvordan piggene strittet, og jeg var klar til å skrive et sint innlegg. Så jeg skjønner reaksjonen til mannen din.

Men klart, alt kommer an på settingen. Slik du beskriver resten av hendelsen, skjønner jeg at det bare ble en morsom greie.

Jeg har selv en fleip gående med mine foreldre, siden jeg har arvet noe som tilsynelatende ikke kan være fra noen av mine foreldre. Men det er ingen som tar seg nær av det, siden vi alle er overbevist om at faren min virkelig er min biologiske.

Kanskje det er her problemet til mannen din ligger? At han selv har stusset over utseendet til datteren og i sitt stille sinn lurt på om han er faren. I så fall har sikkert ordene til læreren rammet ham hardt.

Skrevet

Umulig å si uten å være til stede. Slike ting kan sies på en veldig feil måte, men også på en veldig humoristisk måte. Så det trengs en sammenheng. Men jeg synes det virker litt feil at en lærer sier det.

Skrevet

Huff, den var litt lei....

Aller først synes jeg uansett det var idiotisk av læreren å si noe slikt! Jeg kan forstå at mannen din ikke likte det og at han reagerer. Holder det at du beroliger mannen din med at dette selvsagt bare er tull og at alle vet at hun er 100 % hans?

Skrevet

Hvorfor det?

Jeg synes ikke slikt er til å fleipe med..Læreren kjenner ikke bakgrunnshistorien til alle sine elever. Tenk om datteren din virkelig var litt i tvil om at faren var hennes biologiske? Tenk om datteren din virkelig hadde en annen biologisk far? Nei, jeg synes dette var utrolig ubetenksomt sagt av læreren.

Forresten bør du si til mannen din at læreren selvsagt aldri hadde sagt noe slikt dersom han var i tvil om at han var den biologiske faren! ;)

Gjest Mirakelet
Skrevet

hallo tenk å si noe sånt da - og foran de andre ungene! Hallo! Den læreren burde vært suspendert!

det finnes da mange mørke nordmenn som ikke er spanske...

men det er en teori om at for leeenge siden, da var det en del portugisiske og spanske sjømenn i traktene her, og mens mannfolka til damene på øyene på vestlandet her var ute på sjøen, forsynte de utenlandske sjømennene seg med de norske fruene ;-) og det endte med en del mørkhårede damer :D

se i sverige, der er det mange flere naturlige blondiner enn i Norge...

så kan hende, er det en del mer spanierblod i årene i Norge, spesielt på vestkysten, enn lenger sørøst.

Jeg kjenner selv en dame som alle trodde var adoptert.

Begge foreldrene var lyse, og de andre søskenene var lyse, mens hun var mørk... hun hadde grønnbrune øyne... og så litt tater ut. Moren husker hvordan folk hvisket, det der er sikkert en de har tatt til seg...

Men de hadde noe mørkt lenger bak i slekta, og sånt kan plutselig komme igjen.

F.eks. om bestefaren var mørk.

Så folk skal være forsiktig med å danne seg tanker...

Skrevet

Det var nok litt tankeløst av læreren. Men når datteren deres tross alt er myndig, så synes jeg ikke foreldrene har noe med å blande seg opp i saken, spesielt når hun selv synes det er helt greit og bare moro.

Skrevet

hallo tenk å si noe sånt da - og foran de andre ungene! Hallo! Den læreren burde vært suspendert!

det finnes da mange mørke nordmenn som ikke er spanske...

men det er en teori om at for leeenge siden, da var det en del portugisiske og spanske sjømenn i traktene her, og mens mannfolka til damene på øyene på vestlandet her var ute på sjøen, forsynte de utenlandske sjømennene seg med de norske fruene ;-) og det endte med en del mørkhårede damer :D

se i sverige, der er det mange flere naturlige blondiner enn i Norge...

så kan hende, er det en del mer spanierblod i årene i Norge, spesielt på vestkysten, enn lenger sørøst.

Jeg kjenner selv en dame som alle trodde var adoptert.

Begge foreldrene var lyse, og de andre søskenene var lyse, mens hun var mørk... hun hadde grønnbrune øyne... og så litt tater ut. Moren husker hvordan folk hvisket, det der er sikkert en de har tatt til seg...

Men de hadde noe mørkt lenger bak i slekta, og sånt kan plutselig komme igjen.

F.eks. om bestefaren var mørk.

Så folk skal være forsiktig med å danne seg tanker...

Det er jo ikke snakk om unger her, det er attenåringer.

Kaka11365381158
Skrevet

Det er klart dere skal reagere på dette!

Selv om ikke datteren din har reageret så var utsagnet utrolig respektløst. Før eller senere så kan det komme en reaksjon som kan være vond. Skal vi få slutt på slik type mobbing så er det viktig av vi foreldre reagerer,ikke bare for vår egen del men også for å hindre at andre blir mobbet. Så lenge vi ikke har noe kontrollorgan i skolen så er barna helt avhengig av at foreldre reagerer og sier i fra.

Kaka11365381158
Skrevet

Det var nok litt tankeløst av læreren. Men når datteren deres tross alt er myndig, så synes jeg ikke foreldrene har noe med å blande seg opp i saken, spesielt når hun selv synes det er helt greit og bare moro.

Moro? Jeg tror heller det her er snakk om en umodenhet, hvor hun ikke har lært å ha respekt for seg selv. Mener ikke at vi skal gå å ta oss selv så høytidelig men slike utsagn om person bør ingen godta. Noen barn synes også det er helt greit å være klassens klovn. Ungen kan også se ut til å føle seg trygg i den rollen og nærmest få angst om andre prøver å få de ut av den. Allikevel må voksne vite at det ikke er bra for noen barn og bli sett på som en klovn.

Skrevet

Jeg har ikke lest resten av tråden ennå, men jeg synes absolutt ikke dette er en fillesak! Jeg hadde blitt fly forbanna, men dersom jenta ikke hadde tatt seg nær av det hadde jeg ikke gjort noe mer med det.

Men - ærlig talt! - en lærer sier bare ikke slikt. Selv om det er såpass høyt oppe i skolen som på vgs.

Skrevet

Moro? Jeg tror heller det her er snakk om en umodenhet, hvor hun ikke har lært å ha respekt for seg selv. Mener ikke at vi skal gå å ta oss selv så høytidelig men slike utsagn om person bør ingen godta. Noen barn synes også det er helt greit å være klassens klovn. Ungen kan også se ut til å føle seg trygg i den rollen og nærmest få angst om andre prøver å få de ut av den. Allikevel må voksne vite at det ikke er bra for noen barn og bli sett på som en klovn.

Jeg synes ikke en attenåring i tredjegym er et "barn". Jeg ville stolt på hennes egen vurdering av situasjonen. Hvorfor presse på henne en offerrolle hun ikke har behov for?

Noen ganger er det nok å konstatere at noen oppførte seg tankeløst, uten å gjøre et helt sirkus ut av det.

Kaka11365381158
Skrevet

Jeg ville priset meg lykkelig for at datteren var såpass robust at hun ikke tok seg nær av det. Og så ville jeg tenkt at læreren var utrolig teit som kunne si noe slikt.

Mer ville jeg nok ikke gjort ut av det, siden datteren er såpass gammel.

Reaksjoner kan komme seinere når det går opp for henne hva som egentlig ble sagt. Dessuten er dette en uttalelse som også dømmer foreldrene. Det er bare andre ord for å si at moren sikkert var en hore. Jeg tror at den dagen denne jenta skjønner hva hun ble fleipet med så vil hun også skjønne at dette var å gå langt over streken.

Kaka11365381158
Skrevet

Litt???

Det er jo bare andre ord for å si at moren din har vært en hore? Hvordan ville du som mor likt å bli omtalt slik?

Dessuten er det alvorlig å fleipe med sånt når andre elever er til stede. Jeg hadde helt sikkert ledd selv av en slik uttalelse om det var til meg på den alderen. Kjenner meg veldig igjen. En forstår ikke selv der og da at en bare blir ledd av. Rekasjonene kan først komme mange år seinere. Barn som ler i slike situasjoner har ofte ikke lært seg og sette ord på følelsene. De skjønner ikke at andre beahndler de respektløst, derfor ler de. Noen barn kan også le selv om de blir slått halvt i hel av andre elever.

Gjest jul med din glede
Skrevet

Reaksjoner kan komme seinere når det går opp for henne hva som egentlig ble sagt. Dessuten er dette en uttalelse som også dømmer foreldrene. Det er bare andre ord for å si at moren sikkert var en hore. Jeg tror at den dagen denne jenta skjønner hva hun ble fleipet med så vil hun også skjønne at dette var å gå langt over streken.

Ser du virkelig på kvinner som horer hvis de får barn utenfor ekteskap?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...