Gå til innhold

Hvordan feirer dere nyttår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skjønt det er veldig populært å dra på hytteturer eller reise vekk. Vi pleier vi å feire hjemme i byen. Egentlig en helt standard festkveld med god mat og drikke. Kanskje litt senere en vanlig. Er glad i nyttår og syns den passer som prikken over i`en etter julefesten:-)

Skrevet

Vi har alltid vært hjemme hos oss selv eller hos en av våre foreldre. Tar det som en koselig kveld uten for mye styr.

Skrevet

Jeg vet ikke hva vi gjør ennå. Føler at jeg har såpass mye av regien på julaften de årene vi er hos ham at han får ha full regi på nyttårsaften, sannsynligvis ender vi opp sammen med noen av hans familie. Har ikke noe spesielt forhold til nyttårsaften og feirer den gjerne i ro og fred hjemme. :o)

Skrevet

Vi har som fast tradisjon at vennene samles hjemme hos oss. Det har aldri vært noen fyllefest, men god mat og noe godt i glasset. Vi har aldri fyrverkeri, men vi pleier å gå ut ved midnatt og se på fyrverkeriet som andre skyter opp.

Gjest majas mamma
Skrevet

I år blir vi hjemme, bare jeg og tre/fire av ungene til middag. Mannen jobber turnus og er borte fra ettermiddagen og kommer hjem rundt elleve. Ellers har vi pleid å feire sammen med et vennepar, stille og rolig, men i år blir det litt annerledes. Og det kan være litt deilig det også.

Skrevet

Har pleid for det meste å være hjemme, med familie. "Ungene" liker å feire nyttårsaften med oss "gamle" og koselig er det.

I år skal vi gjøre en vri, prøve hotellnyttårsfeiring. Da kan alle for en gang skyld være gjest og vi kan alle slappe av fra matlaging etc. Vet ikke om vi synes det blir noe upersonlig da, men verdt å prøve.

Vi får fine rom, 4- retters nyttårssupe, underholdning og hotellet holder fyrverkeri. Dessuten er det "badehotell" så vi får mulighet til bading med barn og barnebarn om formiddagen og event. 1. nyttårsdag. Vi får også sen utsjekk. Blir spennende å prøve dette.

Gjest jul med din glede
Skrevet

I fjor jobbet jeg pånyttårsaften, kom hjem ca. elleve og sto ved vinduet og så på fyrverkeri og skålte med meg selv i champagne. Etter det la jeg meg i senga og lå der med influensa i noen dager.

I år skal jeg til en venninne og sørge for en helstekt kalkun og saus. Hun tar seg av resten av middagen. Vi blir i hvert fall 6 til middag og senere på kvelden blir vi flere. Jeg gleder meg.

For to år siden var jeg på reise i langtburtistan. For tre år siden var jeg i selskap med venner, for fire år siden var jeg helt alene og for fem år siden med familien. Lengere bak husker jeg ikke helt. Med andre ord jeg har ikke spesielle tradisjoner.

Skrevet

Har ingen fast tradisjon. I fjor var jeg ute på byen sammen med brødrene mine. Året før det var jeg hos pappa og stemor sammen med guttungen. Året før der igjen husker jeg ikke, men året før -der- igjen var jeg sammen med venner.

I år skal jeg spise en romantisk middag sammen med sambo og se på fyrverkeriet sammen med lillemann. Er gravid, så blir ikke et glass vin en gang i år :)

Skrevet

blir vel det vi gjør hver nyttår, spise god middag og være med venner til laangt på natt :P

Skrevet

Får vi alle fikk barn dro vi på hyttetur med en gjeng venner. 10-12 stk, vi leide hytte i Hemsedal, Hafjell, osv Det var tradisjon i mange år. Men nå som alle har barn feirer vi hjemme hos hverandre på omgang.

Skrevet

Vi blir hjemme, har litt party, får 5 overnattingsgjester, og serverer kalkun :-) Vi har fin utsikt til byens fyrverkeri (stas for ungene).

Skrevet

Det varierer veldig. Noen ganger har vi gjester, noen ganger er vi invitert bort, noen ganger er vi bare oss fire + svigerfar. I fjor var vi i utlandet, i år skal vi på hytta på fjellet.

Skrevet

Annethvert år feirer vi nyttår 2-4 familier sammen - der vi deler på å lage mat, og har ungene oppe så lenge de vil. Kjempekoselige kvelder som vi alle har gode minner om.

Annethvert år er vi på Vestlandet, og feirer da kvelden bare oss fem plus svigermor. Hun er kjempekoselig, men jeg synes nyttårsaften blir tam på denne måten.... Savnet veldig vennene våre i fjor :-(

Skrevet

Det varierer veldig. Noen ganger har vi gjester, noen ganger er vi invitert bort, noen ganger er vi bare oss fire + svigerfar. I fjor var vi i utlandet, i år skal vi på hytta på fjellet.

Når dere bare er dere fire + svigerfar, hva gjør dere i løpet av kvelden da? De årene vi er hos svigermor, så er det god middag til vanlig middagstid (ca 16-17), og så er resten av kvelden helt vanlig, med mye TV-seing... :-(((( I fjor var kvelden uendelig lang når vi ventet til klokka skulle bli tolv.

Skrevet

Har alltid forbundet nyttårsaften med fest, og har bestandig feiret med venner. Kunne ikke helt tenke meg å feire nyttår med foreldre/svigers, de kan jeg være sammen med andre ganger :-).

Festene endret jo form etter at vi fikk barn, nå er vi typisk sammen med venner med barn på omtrent samme alder. I år tror jeg vi blir tre-fire par, to/tre single og til sammen ca. 10 barn på nyttårsaften. Gleder meg :-).

Skrevet

Har alltid forbundet nyttårsaften med fest, og har bestandig feiret med venner. Kunne ikke helt tenke meg å feire nyttår med foreldre/svigers, de kan jeg være sammen med andre ganger :-).

Festene endret jo form etter at vi fikk barn, nå er vi typisk sammen med venner med barn på omtrent samme alder. I år tror jeg vi blir tre-fire par, to/tre single og til sammen ca. 10 barn på nyttårsaften. Gleder meg :-).

Sånn har vi det også! Kjempekoselig :-)

Skrevet

Når dere bare er dere fire + svigerfar, hva gjør dere i løpet av kvelden da? De årene vi er hos svigermor, så er det god middag til vanlig middagstid (ca 16-17), og så er resten av kvelden helt vanlig, med mye TV-seing... :-(((( I fjor var kvelden uendelig lang når vi ventet til klokka skulle bli tolv.

Vi spiser god middag, men vi spiser nok senere enn dere, i 19-tiden tenker jeg. Vi sitter gjerne en god stund ved bordet og tar kaffe og kaker etterpå. Hører musikk og prater frem til midnatt, etter det legger svigerfar og barn seg og mannen og jeg tar kanskje et glass vin sammen og prater litt før vi og tar kvelden.

Egentlig en vanlig helgekveld, men kanskje litt bedre mat. Jeg synes det er helt greit, jeg har ikke så stort behov for å feste på nyttårsaften.

Skrevet

Vi spiser god middag, men vi spiser nok senere enn dere, i 19-tiden tenker jeg. Vi sitter gjerne en god stund ved bordet og tar kaffe og kaker etterpå. Hører musikk og prater frem til midnatt, etter det legger svigerfar og barn seg og mannen og jeg tar kanskje et glass vin sammen og prater litt før vi og tar kvelden.

Egentlig en vanlig helgekveld, men kanskje litt bedre mat. Jeg synes det er helt greit, jeg har ikke så stort behov for å feste på nyttårsaften.

Hørtes koselig ut :o) Liker det stille og rolig sånn jeg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...