Gå til innhold

kunne du blitt sammen med en drapsmann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg så et program hvor en drapsmann ble intervjuet om livet i fengsel. Han hadde fåttt en 12 års dom for drap. Når han ble ferdig med dommen ville han gjerne skaffe seg kone og barn.

Er det mange som kunne tenke seg å etablere seg med en drapsmann? En ting er uaktsomt drap, men forsettelig og overlagt drap. Kan man virkelig leve et normalt familieliv med en som har noe sånt på samvittigheten?

bare lurer

Skrevet

Aldri. Har de sittet innenfor murene, så er det ikke noe å diskutere. Jeg har nulltolleranse på vold og alt utover fra der.

Man blir jo bare ikke sammen med folk som løser problemer med vold. Det er jo sinnsykt.

En gang voldelig, alltid voldelig. Handler noe om mangel på empati og medfølelse. Sånne folk har en lavere terskel på å bruke vold som løsning og da bør man holde seg unna.

Gjest jul edward nissen
Skrevet

Aldri. Har de sittet innenfor murene, så er det ikke noe å diskutere. Jeg har nulltolleranse på vold og alt utover fra der.

Man blir jo bare ikke sammen med folk som løser problemer med vold. Det er jo sinnsykt.

En gang voldelig, alltid voldelig. Handler noe om mangel på empati og medfølelse. Sånne folk har en lavere terskel på å bruke vold som løsning og da bør man holde seg unna.

''En gang voldelig, alltid voldelig. Handler noe om mangel på empati og medfølelse. ''

Hva hvis man drepte i selvforsvar?

Skrevet

''En gang voldelig, alltid voldelig. Handler noe om mangel på empati og medfølelse. ''

Hva hvis man drepte i selvforsvar?

Jeg prata om det å innlede ett forhold til noen man vet er voldelige. Selvforsvar er noe helt annet, det handler om å redde seg selv ut av en desperat situasjon og da gjør man jo det som må til.

De situasjonene der kan ikke sammenlignes.

Skrevet

I utgangspunktet et rungende nei, men det kommer litt an på hva som gjorde at vedkommende ble en drapsmann i utgangspunktet.

Litt forskjell på om han hadde drept noen med overlegg eller om han hadde kjørt på noen i mørket liksom. Nå får man vel ikke 12 års fengsel for sistnevnte, men bare for å illustrere hva jeg mener.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...