Gjest Trenger det nå Skrevet 20. desember 2009 Skrevet 20. desember 2009 Jeg ønsker meg en avansert norsk - engelsk ordbok da jeg har mange engelsktalende venner. Har et par men de holder ikke mål. Hva heter f.eks. kransekake på engelsk liksom? Noen som har noen tips til det toppe programmet som klarer alle brasene? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. desember 2009 Skrevet 20. desember 2009 Gode ordbøker koster jo gjerne flesk, de enklere er gratis. Av de bedre jeg har vært borti av norsk/engelsk + engelsk/norsk er WordFinder. Clue er heller ikke så verst. Kransekake heter vel "ring cake", evt. "almond ring cake" på engelsk, men vet ikke hvor presist det er. 0 Siter
Detaind Skrevet 20. desember 2009 Skrevet 20. desember 2009 Den store Oxford ordboka er vell den beste. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. desember 2009 Skrevet 20. desember 2009 Den store Oxford ordboka er vell den beste. Jeg antok hun mente ordbok på nett? Og Oxford er vel engelsk-engelsk, ikke engelsk-norsk. 0 Siter
ariadne Skrevet 20. desember 2009 Skrevet 20. desember 2009 Jeg bruker denne http://www.thefreedictionary.com/ Men å finne kransekake, smalahoved, gammelsalta sei eller andre norske spesialiteter kan sikkert bli vanskelig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.