Gå til innhold

Er dette en bra pc?

Gjest Takk for seriøse svar

Anbefalte innlegg

Gjest Blokkleilighet
Skrevet

Grafikkkortet er den svake delen. Du kan spille WOW men med lave detaljer. Du kan få en topp stasjonær pc til den prisen om du bygger den selv.

Skrevet

Grafikkkortet er den svake delen. Du kan spille WOW men med lave detaljer. Du kan få en topp stasjonær pc til den prisen om du bygger den selv.

Siden første pcn ble kjøpt av ungdom til akkurat det så er det ikke bra om denne ikke holder mål.

Den forrige pcn hadde spesifikasjonene:

HP P7350 / 4GB / 320 GB / WC / 15 W / GF 96

Det er vel det siste som er grafikkortet?

Kan du se hvordan grafikken er her i forhold?

Skrevet

Kan det være den om er omtalt her

http://www.diskusjon.no/index.php?s=hardware.no&showtopic=1012233

med et GeForce 9600 grafikkort?

Det kan det jo være, for det står jo GF96 på kvitteringa, er jo G.Force 96 det da

Har hatt noen andre til å titte på spesifikasjonene nå og de mener denne nye er mer enn bra nok. Den har et grafikkort med 512 videominne, og de tøffeste spillene krever 250 og sånn. Så han mente det var en veldig bra pc denne som kommer i erstatning. Hva er klokke som de snakker om på pc?

Gjest firepile
Skrevet

Det kan det jo være, for det står jo GF96 på kvitteringa, er jo G.Force 96 det da

Har hatt noen andre til å titte på spesifikasjonene nå og de mener denne nye er mer enn bra nok. Den har et grafikkort med 512 videominne, og de tøffeste spillene krever 250 og sånn. Så han mente det var en veldig bra pc denne som kommer i erstatning. Hva er klokke som de snakker om på pc?

Klokkefrekvens? Dette angir hvor raskt prosessoren arbeider. Desto høyere klokkefrekvens en prosessor har, jo raskere vil den arbeide, og klokkefrekvens er derfor et slags mål på ytelsesevnen til en datamaskin.

Gjest firepile
Skrevet

''Så han mente det var en veldig bra pc denne som kommer i erstatning.''

Det vil jeg tro, selv om GeForce 9600M grafikkortet er noe kraftigere enn Radeon HD 4530.

Skrevet

''Så han mente det var en veldig bra pc denne som kommer i erstatning.''

Det vil jeg tro, selv om GeForce 9600M grafikkortet er noe kraftigere enn Radeon HD 4530.

Så det gamle grafikkortet er bedre enn det nye?

Sånn skal det nemmelig ikke være, komponentene/pc`n skal være lik eller ha bedre spesifikasjoner enn den ødelagte pc`n, derfor er det feil hvis dette nye kortet er mindre kraftig.

Skrevet

Så det gamle grafikkortet er bedre enn det nye?

Sånn skal det nemmelig ikke være, komponentene/pc`n skal være lik eller ha bedre spesifikasjoner enn den ødelagte pc`n, derfor er det feil hvis dette nye kortet er mindre kraftig.

Det gamle grafikkortet er bedre enn det nye, ja.

Gjest Takker for seriøse svar
Skrevet

Det gamle grafikkortet er bedre enn det nye, ja.

Tusen takk Citoyen.

Kan du være så snill å fortelle meg hva som er værre/ bedre? Jeg må legge frem dette på telefon etterpå.

Har du sett på hele pc? Er det annet som er dårligere ved denne nye pc`n enn den gamle?

Den gamle pc`n kostet 9500.- kr. for halvannet år siden. Dette forde grafikkortene på de til 6 / 700.- ikke klarte spillene til ungdommen.

Nå får vi en erstatning halvannet år etterpå til kr. 6000.- (7 noen steder)

Det heter seg at spesifikasjonene skal være like bra eller bedre enn den ødelagte varen.

Skrevet

Tusen takk Citoyen.

Kan du være så snill å fortelle meg hva som er værre/ bedre? Jeg må legge frem dette på telefon etterpå.

Har du sett på hele pc? Er det annet som er dårligere ved denne nye pc`n enn den gamle?

Den gamle pc`n kostet 9500.- kr. for halvannet år siden. Dette forde grafikkortene på de til 6 / 700.- ikke klarte spillene til ungdommen.

Det heter seg at spesifikasjonene skal være like bra eller bedre enn den ødelagte varen.

Jeg har ikke sett på hele PCen. Men her finner du sammenligning av grafikkortene:

http://www.notebookcheck.net/AMD-ATI-Mobility-Radeon-HD-4530.13972.0.html

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9600M-GT.9449.0.html

Som du ser i tabellen er GeForce-kortet raskere shader og minne og større minnebuss. Den faktiske mengden minne varierer med konfigurasjon.

Jeg spiller ikke, så jeg er ikke oppdatert på hva moderne dataspill krever av grafikkortet. Derfor kan jeg ikke si noe om ytelse i forhold til behov. Men rent generelt vil jeg påstå at til spillbruk kan det være greiere med en stasjonær PC og heller ha en lettere, enklere bærbar til å ta med seg. Denne veier 3kg og er ikke akkurat noe å dra på i skolesekken.

Gjest firepile
Skrevet

Tusen takk Citoyen.

Begge har 4GB RAM, men den nye du er tilbudt har større disk. MEN, den har noe svakere CPU (10-15% dårligere ytelse), i tillegg til dårligere grafikkort.

Jeg hadde ikke godtatt denne PC'en som erstatning for den gamle. Særlig ikke hvis den skal brukes til spill.

Denne modellen er noe kraftigere enn den gamle (raskere CPU/grafikkort - samme RAM/disk): http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/PADV72280EO/hp-pavilion-dv7-2280

Skrevet

Jeg har ikke sett på hele PCen. Men her finner du sammenligning av grafikkortene:

http://www.notebookcheck.net/AMD-ATI-Mobility-Radeon-HD-4530.13972.0.html

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9600M-GT.9449.0.html

Som du ser i tabellen er GeForce-kortet raskere shader og minne og større minnebuss. Den faktiske mengden minne varierer med konfigurasjon.

Jeg spiller ikke, så jeg er ikke oppdatert på hva moderne dataspill krever av grafikkortet. Derfor kan jeg ikke si noe om ytelse i forhold til behov. Men rent generelt vil jeg påstå at til spillbruk kan det være greiere med en stasjonær PC og heller ha en lettere, enklere bærbar til å ta med seg. Denne veier 3kg og er ikke akkurat noe å dra på i skolesekken.

Tusen takk for sammenligningen, det har jeg lett og lett etter på nett hele morgenen :)

I følge noen som kan litt om kapasitet i forhold til spill og sånn så skal det nye grafikkortet være bra nok. Men jeg sliter med å stole på det, for den gang ungdommen kjøpte maskin måtte vi bytte maskin flere ganger - tross at de i butikken ikke skjønte det - og måtte opp i ti tusen for å få spillet uten lagg.

Dessuten så sier forsikringen at spesifikasjonene skal være like bra eller bedre, og da er det allerede grunn til å protestere. Dette er en spillepc og bør holde mål.

De la inn en del i bærbar forde de ønsket alle spillemulighetene med seg til venner ol :)

Skrevet

Begge har 4GB RAM, men den nye du er tilbudt har større disk. MEN, den har noe svakere CPU (10-15% dårligere ytelse), i tillegg til dårligere grafikkort.

Jeg hadde ikke godtatt denne PC'en som erstatning for den gamle. Særlig ikke hvis den skal brukes til spill.

Denne modellen er noe kraftigere enn den gamle (raskere CPU/grafikkort - samme RAM/disk): http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/PADV72280EO/hp-pavilion-dv7-2280

Tusen hjertelig takk, kjempehjelp :)

Skrevet

Hva med denne?

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/PADV72135EO/hp-pavilion

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...