Gå til innhold

Jul og glede

Gjest RødJuleglede

Anbefalte innlegg

Gjest RødJuleglede
Skrevet

Jeg er en av de få gjenlevende som koser meg i julen. Jeg gleder meg til førjulstiden.

Men de senere årene har jeg følt mer og mer at det nesten er rart å føle det slik. Jeg synes det er så mye negativitet ute og går. Mennesker jeg kjenner og er glad i klager og har bare negativt å si om høytiden. Føler ofte at jeg blir litt dratt med i deppebølgen over julen.

Synes det er vanskelig å bevare den gode følelsen og skape glede når det er slik.

Hvorfor er det slik?. Jeg synes faktisk det er unødvendig mye klaging. Hvorfor ikke prøve å se det positive istede for det negative?

hidi, the scorpion
Skrevet

''Synes det er vanskelig å bevare den gode følelsen og skape glede når det er slik.''

Konsentrer deg helt og fullt av de gode følelsene som julen gir deg;) Å snakke bare positivt med negative mennesker, virker særdeles bra, bare man er konsekvent;)

Etterhvert vet de at det nytter ikke å snakke negativt om julen til deg, og de endrer sin innstilling... Omtrent som barn;)

Ønsker deg en herlig jul med masse gode følelser og tanker!

Skrevet

Jeg gleder meg også til jul. Elsker denne tiden!

Men julen er tøff for mange. Den tøffeste tiden i året. jeg passer litt på hvem jeg deler min juleentusiasme med. Trenger ikke gni det inn til de som sliter.

God jul til deg & dine! :0)

Skrevet

Helt enig med deg! :o) Jeg elsker julen, adventstiden, forberedelsene, gavene, maten, juletreet, luktene og selskapene! Ikke lar jeg meg stresse opp heller, jeg storkoser meg med det aller meste. :o)

Og som deg har jeg inntrykk av at det nesten er litt "in" ikke å like julen for tiden.

Skrevet

Helt enig med deg! :o) Jeg elsker julen, adventstiden, forberedelsene, gavene, maten, juletreet, luktene og selskapene! Ikke lar jeg meg stresse opp heller, jeg storkoser meg med det aller meste. :o)

Og som deg har jeg inntrykk av at det nesten er litt "in" ikke å like julen for tiden.

For mange er det fordi det rett og slett blir for mye jobb i jula med matlaging og ryddig og masse selskapelighet.

For andre er det fordi jula ikke er annerledes enn andre dager, de skal være alene hjemme uansett og det er ikke så mye å gjøre de dagene.

Skrevet

Heldigvis er de fleste jeg omgås med positive til julen:-)

Gjest nipinata
Skrevet

Jeg liker jula godt, men har gode minner med meg fra barndommen. En del bærer dessverre med seg minner om fyll og utrivelig jul. :(

Gjest Lysens tid
Skrevet

Jeg er så heldig at julen er en gledens tid for meg.

Gjest Elsker julen
Skrevet

Å, du er ikke alene.

Jeg elsker julen. Vet ikke hvorfor, for jeg kan ikke huske særlig av min barndom.

Men for meg er julen helt utrolig. Jeg pynter ute, det blir så vakkert, og jeg har masse nydelig pynt inne. Masse lys. Amerikans juletre med tonn med lys, det er så vakkert.

Gammeldags, ribbe og riskrem. Vi nyyyyyyter middagen. Jeg nyter matlukta, jeg gleder meg som en unge til i morgen.

Vi kjøper mange gaver og halve julekvelden er i soffan med forventningsfulle smil, en og en pakke deles ut, alle følger med, det tar evigheter.

Innimellom er det pause, tissepaus og riskrempause, "vil dere ha kaffe eller noe mamma?" "Er de noen fler som vil ha riskrem?"

Både unger og voksne går rundt og kommenterer og nyter det pyntede huset, alle er forventningsfulle til middag og gaver. Alle er glade.

Huset er fylt av harmoni, rohet, glede. Vi eeeeelsker kosen og ferien.

Du er ikke den eneste som elsker julen og tiden før ;)

Jeg jobber fullt og har to barnebursdager før jul så det kan bli hektisk for meg i førjulstiden. Men jeg er glad i den alikavel.

Førstedag er hærlig, alle valser rundt i godtøy, ingen kommer på besøk, vi spiser kald ribbe og riskrem i tonnevis, koser oss med gavene våre, ser noe fint på tv, det er utrolig avslappende.

Jula er nydelig gspør du meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...