Dorthe Skrevet 23. desember 2009 Skrevet 23. desember 2009 Hvordan får man rutet på en enkel måte? Vanligvis så kjøper jeg ferdig rutet, men det er ikke jeg som har kjøpt den i år. Jeg har prøvd med kniv, saks, barberblad, men får det ikke til. 0 Siter
morsan Skrevet 23. desember 2009 Skrevet 23. desember 2009 Jeg har aldri rutet selv, men så at Hellstrøm brukte tapetkniv. 0 Siter
Maya Skrevet 23. desember 2009 Skrevet 23. desember 2009 Vent med å rute den til den er dampet. Da er det som å skjære i smør ) Mannen i huset her lager ribbe mange ganger i året og fikk ideen av en kokk. Og siden har han aldri klaget over rutingen ) 0 Siter
alida Skrevet 23. desember 2009 Skrevet 23. desember 2009 Jeg har aldri rutet selv, men så at Hellstrøm brukte tapetkniv. Bruker også tapetkniv. Lærte det av en kokk på jobb for flere år siden. Blir fine ruter. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Skrevet 23. desember 2009 Vent med å rute den til den er dampet. Da er det som å skjære i smør ) Mannen i huset her lager ribbe mange ganger i året og fikk ideen av en kokk. Og siden har han aldri klaget over rutingen ) Jeg damper aldri ribba, setter den bare inn og passer på at det ikke er dump på den og steker og får alltid sprø spor. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Skrevet 23. desember 2009 Jeg har aldri rutet selv, men så at Hellstrøm brukte tapetkniv. Det har jeg ikke for hånde, den ligger oppe i et skap hvor jeg ikke får tak i den. Sånn høyt for at unger ikke skal nå opp vet du ;o) 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Skrevet 23. desember 2009 Jeg har aldri rutet selv, men så at Hellstrøm brukte tapetkniv. Jeg brukte den man skraper ovnen med og det gikk fint så nå står ribba i oven og pinnekjøttet koker i trykkokeren ) 0 Siter
morsan Skrevet 23. desember 2009 Skrevet 23. desember 2009 Jeg brukte den man skraper ovnen med og det gikk fint så nå står ribba i oven og pinnekjøttet koker i trykkokeren ) Du begynner tidlig:-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Skrevet 23. desember 2009 Du begynner tidlig:-) Jeg orker ikke å lage maten i morgen. jeg skal ikke være utslitt når jeg setter meg til bords. Så nå står ribba i ovnen. pinnekjøttet er ferdig og hjemmelaget kålrabistappe får jeg i morgen. Og huset er ferdigpyntet og reint, så her er det klart. 0 Siter
morsan Skrevet 23. desember 2009 Skrevet 23. desember 2009 Jeg orker ikke å lage maten i morgen. jeg skal ikke være utslitt når jeg setter meg til bords. Så nå står ribba i ovnen. pinnekjøttet er ferdig og hjemmelaget kålrabistappe får jeg i morgen. Og huset er ferdigpyntet og reint, så her er det klart. Høres deilig ut, Dorthe:-) Du får ha en riktig god jul, og kose deg orn'tlig! :-) Jeg skal ta opp Karl Bertils jul i år også - det var jo du som fikk meg til å begynne å se det:-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Skrevet 23. desember 2009 Høres deilig ut, Dorthe:-) Du får ha en riktig god jul, og kose deg orn'tlig! :-) Jeg skal ta opp Karl Bertils jul i år også - det var jo du som fikk meg til å begynne å se det:-) Ja, den skal jeg se i morgen. Det er jula for meg på tv. Jeg har ikke tv på stua så vi må se på soverommet mitt. Men det er bare dattera mi og meg. Riktig god jul til deg også. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 23. desember 2009 Skrevet 23. desember 2009 Jeg pleier å bruke en tapetkniv eller en sånn kniv man snitter blomster med. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Skrevet 23. desember 2009 Jeg pleier å bruke en tapetkniv eller en sånn kniv man snitter blomster med. Men den lå i øverste skapet sammen med verktøyet, jeg når ikke opp der. Men jeg fikk det til med den man skraper komfyren med. 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 24. desember 2009 Skrevet 24. desember 2009 Du må ha en skikkelig god kniv 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 24. desember 2009 Skrevet 24. desember 2009 En skalpell - som kirurgene bruker 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. desember 2009 Skrevet 24. desember 2009 Høres deilig ut, Dorthe:-) Du får ha en riktig god jul, og kose deg orn'tlig! :-) Jeg skal ta opp Karl Bertils jul i år også - det var jo du som fikk meg til å begynne å se det:-) Hva/når/hvor er Karl Bertils jul? 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Skrevet 24. desember 2009 En skalpell - som kirurgene bruker Det er det jeg har brukt før, men har ikke flere igjen. 0 Siter
morsan Skrevet 24. desember 2009 Skrevet 24. desember 2009 Hva/når/hvor er Karl Bertils jul? Å, dette så jeg for sent, men det gikk på nrk1 rett etter sølvguttene i dag. En hyggelig tegnefilm...:-) Du får se på den neste år! 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Skrevet 24. desember 2009 Å, dette så jeg for sent, men det gikk på nrk1 rett etter sølvguttene i dag. En hyggelig tegnefilm...:-) Du får se på den neste år! Jeg glemte Karl Bertil i år for jeg har ikke tv i stua så vi har ikke sett noe tv. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 24. desember 2009 Skrevet 24. desember 2009 Å, dette så jeg for sent, men det gikk på nrk1 rett etter sølvguttene i dag. En hyggelig tegnefilm...:-) Du får se på den neste år! Eller man kan se den her: http://www.youtube.com/watch?v=atB_qGr8ldA 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.