Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg lager waldorfsalat av syrlige epler, finkuttet stangselleri, valnøtter og blå druer. Og jeg bruker løst pisket kremfløte. Det blir godt og jeg har fått mye skryt for salaten. Hverdagsmat er det ikke da... For meg høres det feil ut med rømme og majones. Waldorfsalat skal være luftig og litt fruktsalat-aktig. Men stangsellerien og valnøttene bryter opp og gjør at det blir friskere. Det skal selvfølgelig ikke være sukker i kremen.

Jeg lager waldorfsalat av syrlige epler, finkuttet stangselleri, valnøtter og blå druer. Og jeg bruker løst pisket kremfløte. Det blir godt og jeg har fått mye skryt for salaten. Hverdagsmat er det ikke da... For meg høres det feil ut med rømme og majones. Waldorfsalat skal være luftig og litt fruktsalat-aktig. Men stangsellerien og valnøttene bryter opp og gjør at det blir friskere. Det skal selvfølgelig ikke være sukker i kremen.

Jeg tror også jeg er vant til luftig kremfløte i salaten og synes det er utrolig godt sammen med resten av det syrlige :)

Annonse

Jeg tror også jeg er vant til luftig kremfløte i salaten og synes det er utrolig godt sammen med resten av det syrlige :)

Ja, den milde smaken av kremfløten passer veldig godt til resten, det er jo det som er spesielt med waldorfsalat også. Utmerket tilbehør til kalkun som jo er ganske magert kjøtt :-)

Ja, den milde smaken av kremfløten passer veldig godt til resten, det er jo det som er spesielt med waldorfsalat også. Utmerket tilbehør til kalkun som jo er ganske magert kjøtt :-)

Ikke enig. Rå ubehandlet kremfløte er for meg til desserter, og ikke til salater:-(

Jeg er vant til luftig rømme til laks og til Waldorfsalat. I den grad rømmen skal serveres kald, så pleier jeg som regel å vispe den til krem uansett om den er søtet eller ikke.

Nå har jeg sjekket oppskriften min.. Jeg hadde helt glemt at jeg blander litt majones i kremen jeg også.. 2-3 ss majones til 1-2 dl pisket krem.

Lenge mellom hver gang jeg lager waldorfsalat gitt!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...