Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er det vel like mange varianter som det er familier som spiser den. :o)

Jeg har ikke oppskriften i hodet, men vi dropper stangsellerien da den ikke er noe god. Ellers har vi i alle fall litt majones i kremen, mulig det er litt rømme også. Masse hodekål må det være! Druer og valnøtter også - resten husker jeg ikke. :o)

Nå har jeg sjekket oppskriften min.. Jeg hadde helt glemt at jeg blander litt majones i kremen jeg også.. 2-3 ss majones til 1-2 dl pisket krem.

Lenge mellom hver gang jeg lager waldorfsalat gitt!!

Jeg har laga det en gang jeg også, men det er nok et par år siden ;-)

Her er det vel like mange varianter som det er familier som spiser den. :o)

Jeg har ikke oppskriften i hodet, men vi dropper stangsellerien da den ikke er noe god. Ellers har vi i alle fall litt majones i kremen, mulig det er litt rømme også. Masse hodekål må det være! Druer og valnøtter også - resten husker jeg ikke. :o)

Ser av denne tråden at det er like mange varianter som det er mennesker ;-)

Jeg får se hva jeg ender opp med for det var jaggu ikke lett å få et fasitsvar her ;-P

Annonse

Endelig en ting jeg er litt god på ;0) Jeg bruker å piske en liten kremfløte og blande med en pakke majones. Oppi der har jeg ca 5 epler, en boks ananas, noen never stein frie druer, en boks valnøtter, litt i salaten og litt til pynt på toppen og litt stangselleri.

Har alltid fått mye skryt for denne ;0);0)

Gjest sjøstjerna

Ikke enig. Rå ubehandlet kremfløte er for meg til desserter, og ikke til salater:-(

Rå ubehandlet kremfløte til til desserter ja.

Pisket kremfløte blandet med majones, sitron og sukker er ikke "ubehandlet". ;-)

Men enig med deg. Smak og behag osv.

http://www.ehow.com/how_16146_make-classic-waldorf.html

Her står det noe om den opprinnelige waldorfsalaten:-)

Takk :)

Men hva betyr dette?: "Cut the white ends off the celery ribs. Use a vegetable peeler to peel off the strings that cover the outside of the ribs."

Celery ribs og peeler?

Endelig en ting jeg er litt god på ;0) Jeg bruker å piske en liten kremfløte og blande med en pakke majones. Oppi der har jeg ca 5 epler, en boks ananas, noen never stein frie druer, en boks valnøtter, litt i salaten og litt til pynt på toppen og litt stangselleri.

Har alltid fått mye skryt for denne ;0);0)

*noterer for harde livet*

Takk :-))

Annonse

Men hva betyr dette?: "Cut the white ends off the celery ribs. Use a vegetable peeler to peel off the strings that cover the outside of the ribs."

Celery ribs og peeler?

"Cut the white ends off the celery ribs. Use a vegetable peeler to peel off the strings that cover the outside of the ribs."

Jeg tolker det som at når du har brukket av en stang med selleri, så skal du skjære bort "rota", altså den brede hvite delen helt nederst der stanga var festet sammen med de andre stegene.

Deretter at du tar en gulrotskreller el lign og "skreller" på "utsida" av stanga, der hvor det er ruglete og hvor det er slike 'strenger* som går langsmed stanga.

"Cut the white ends off the celery ribs. Use a vegetable peeler to peel off the strings that cover the outside of the ribs."

Jeg tolker det som at når du har brukket av en stang med selleri, så skal du skjære bort "rota", altså den brede hvite delen helt nederst der stanga var festet sammen med de andre stegene.

Deretter at du tar en gulrotskreller el lign og "skreller" på "utsida" av stanga, der hvor det er ruglete og hvor det er slike 'strenger* som går langsmed stanga.

Aha, så det var stangselleri det var snakk om. Da skjønner jeg litt mer. Takk :)

Celery ribs og peeler?

Celery rib = selleristenger

Peller = skreller som i potetskreller

Tipper jeg. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...