Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

Lykke til. Det går sikkert bra!

Må nok også ta meg sammen. Har vel gått opp 2-3 kg i jula (!), samt et par kg i løpet av høsten...

Kommer til å følge samme opplegg som virket bra på meg sist: mer mosjon og ca. 1500 kcal pr dag. Tror jeg har sprukket litt i dag allerede- men starter på nytt igjen i morgen. ;-)

Jeg kan ikke telle kalorier, for jeg aner ikke hvilken mat som inneholder hva. Antar du har noen tabeller du går etter?

Ønsker deg også lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340735-slankestart/page/3/#findComment-2876429
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• Speak

4

• Ino1365381263

4

• Spirello

3

Gjest Slanker'n æ å!

Jeg kan ikke telle kalorier, for jeg aner ikke hvilken mat som inneholder hva. Antar du har noen tabeller du går etter?

''Jeg kan ikke telle kalorier, for jeg aner ikke hvilken mat som inneholder hva.''

På det aller, aller meste av mat står det et sted hvor mye kalorier produktet inneholder pr. 100 g. Så må man bare veie det man skal spise, og gange opp. Verre er det ikke, hvis man har lyst til å kontrollere hva man spiser.

MEN - vær obs, sjokoladen er ikke riktig så god når man vet hvor mye den inneholder... ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340735-slankestart/page/3/#findComment-2876438
Del på andre sider

Gjest lykke til

Med bedre tid, mener du at jeg skal bruke mer enn to måneder? Vi får se hvordan det går, har ingen anelse om hvor lett kiloene vil slippe taket.

Jeg har selv erfart at vekta holder seg bedre nede om man bruker lenger tid på å ta av. Dessuten er det små justeringer som bør tas når man skal ta av, og det er viktig å tenke at det er noe du skal holde også etter at du når ønsket vekt. Altså hverdagskost og kos når det er bursdag og helg, men tenke sunt og mengde. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340735-slankestart/page/3/#findComment-2876613
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Har ingen tabeller.

Men føler jeg vet omtrentlig likevel- hva som er kaloririkt og ikke.

Teller ikke bevisst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340735-slankestart/page/3/#findComment-2876717
Del på andre sider

Gjest nyttårsforsett

Det var meg med nyttårsforsettene.. Glemte å komme inn med vekta jeg fant ut på tirsdagen. Den er 67.0 kg akkurat, så egentlig fryktet jeg det verre etter jula.

4 kilo ned og jeg er veldig fornøyd. 63 kg er målet, men jeg har ingen tidsramme, annet enn at det er kjipt med flesk:o) Med min benbygning og alder er det omtrent der jeg kler å være.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340735-slankestart/page/3/#findComment-2877434
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Det var meg med nyttårsforsettene.. Glemte å komme inn med vekta jeg fant ut på tirsdagen. Den er 67.0 kg akkurat, så egentlig fryktet jeg det verre etter jula.

4 kilo ned og jeg er veldig fornøyd. 63 kg er målet, men jeg har ingen tidsramme, annet enn at det er kjipt med flesk:o) Med min benbygning og alder er det omtrent der jeg kler å være.

Flott, da har vi begge utgangspunktet klart. Jeg er spent på hva jeg vil se på mandag, men skal holde meg unna vekten i mellomtiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340735-slankestart/page/3/#findComment-2877492
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Jeg har selv erfart at vekta holder seg bedre nede om man bruker lenger tid på å ta av. Dessuten er det små justeringer som bør tas når man skal ta av, og det er viktig å tenke at det er noe du skal holde også etter at du når ønsket vekt. Altså hverdagskost og kos når det er bursdag og helg, men tenke sunt og mengde. :-)

Takk for forklaringen. Jeg håper på å klare 4 kg på 8 uker, men om det tar lengre tid kan jeg trøste meg med rådet ditt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340735-slankestart/page/3/#findComment-2877495
Del på andre sider

Hvor høy er du? jeg er 164 og veier 63,3 kg, og ønsket vekt er 57 kg - så 6 kg+ skal bort her. :)

Jeg gjør som deg, men kutter ut en del karbohydrater. Spiser to knekkebrød med magert pålegg med agurk, toamt eller paprika til frokost kl. 8.

En brødskive med salat ved siden av til lunsj kl. 11, evt. fisk eller kylling hvis det er mager varmmat i kantina. Kan også ta kyllingsalat hvis det er å få. varierer litt.

Spiser en frukt eller et knekkebrød som mellommåltid kl. 14.

Middag kl. 17, det kan væer omlett med masse grønnsaker i og salat, kyllingfilet med salat og brokkoli eller rosenkål eller annent grønt, fisk med grønnsaker, svinebiff med grønnsaker - kutter ut ris, poteter og pasta.

Spiser enten en klementin, paprika+agurk+ stangselleri+rå brokkoli, eller et knekkebrød med masse grønt på til kvelds rundt kl. 20.

Spiser senest tre timer før jeg legger meg.

Har en matdagbok, der jeg skriver opp alt jeg spiser, for da er det kjipere å spise noe fy-mat, for alt føres opp. Skriver også opp vekt uke for uke. vel.. nå har jeg nettopp begynt igjen da, men det funka fint i fjor, så kom jula. :) Skriver også opp hvor mye jeg trener + resultater på elipsemaskinene for å se forbedring etterhvert. Det er motiverende! :o) Varmer opp på elipse i 25 min, og når jeg er ferdig skriver jeg opp antall km og kaorier jeg har forbrent - dette øker selvsagt når jeg går raskere. De første ukene blir jeg rimelig kjørt kan du si, men så går det lettere og jeg ser stor forskjell på tall. Etter det er 45 min - 1 time med styrke. Skriver ikke opp det da, for det blir en avhandling.. men tar 15 x 3 på alle øvelser, og prøver å trene hele kroppen hver gang. Har kjøpt pilatesball som er gull hvert på XXL for 50 kr! ;o) Også har jeg matte. I tillegg trener jeg 3 timer kickboxing i uka, det er tungt og går på både kondisjon og styrke. Jeg har ikke fått tid til å trene noe særlig hjemme etter jeg begynte på det, men nå skal jeg tørke støv av treningsutstyret hjemme og få til en gang i helgen og helst en kveld i uka i tillegg. Tida strekker ikke til.. men skal få det til! :o)

Får jeg i meg for lite mat blir jeg svimmel og får vondt i hodet, så hender jeg må spise litt mer - men lesser ikke innpå. Litt hjelper raskt.

Blir moro å følge med på vekta di. Også skal jeg prøve å holde meg langt unna alt som jeg ikke burde spise, er hardt, men det går hvis jeg er streng med meg sjøl.

Masse lykke til! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340735-slankestart/page/3/#findComment-2877563
Del på andre sider

Har ingen tabeller.

Men føler jeg vet omtrentlig likevel- hva som er kaloririkt og ikke.

Teller ikke bevisst.

Sånn er det her og, men når jeg skal handle mat (til meg) så sammenligner jeg og velger den varer med minst kalorier eller karbohydrater (hvis det dreier seg om brød/knekkebrød)

Det meste er merket med energiinnhold, telle gidder jeg ikke..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340735-slankestart/page/3/#findComment-2877567
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Hvor høy er du? jeg er 164 og veier 63,3 kg, og ønsket vekt er 57 kg - så 6 kg+ skal bort her. :)

Jeg gjør som deg, men kutter ut en del karbohydrater. Spiser to knekkebrød med magert pålegg med agurk, toamt eller paprika til frokost kl. 8.

En brødskive med salat ved siden av til lunsj kl. 11, evt. fisk eller kylling hvis det er mager varmmat i kantina. Kan også ta kyllingsalat hvis det er å få. varierer litt.

Spiser en frukt eller et knekkebrød som mellommåltid kl. 14.

Middag kl. 17, det kan væer omlett med masse grønnsaker i og salat, kyllingfilet med salat og brokkoli eller rosenkål eller annent grønt, fisk med grønnsaker, svinebiff med grønnsaker - kutter ut ris, poteter og pasta.

Spiser enten en klementin, paprika+agurk+ stangselleri+rå brokkoli, eller et knekkebrød med masse grønt på til kvelds rundt kl. 20.

Spiser senest tre timer før jeg legger meg.

Har en matdagbok, der jeg skriver opp alt jeg spiser, for da er det kjipere å spise noe fy-mat, for alt føres opp. Skriver også opp vekt uke for uke. vel.. nå har jeg nettopp begynt igjen da, men det funka fint i fjor, så kom jula. :) Skriver også opp hvor mye jeg trener + resultater på elipsemaskinene for å se forbedring etterhvert. Det er motiverende! :o) Varmer opp på elipse i 25 min, og når jeg er ferdig skriver jeg opp antall km og kaorier jeg har forbrent - dette øker selvsagt når jeg går raskere. De første ukene blir jeg rimelig kjørt kan du si, men så går det lettere og jeg ser stor forskjell på tall. Etter det er 45 min - 1 time med styrke. Skriver ikke opp det da, for det blir en avhandling.. men tar 15 x 3 på alle øvelser, og prøver å trene hele kroppen hver gang. Har kjøpt pilatesball som er gull hvert på XXL for 50 kr! ;o) Også har jeg matte. I tillegg trener jeg 3 timer kickboxing i uka, det er tungt og går på både kondisjon og styrke. Jeg har ikke fått tid til å trene noe særlig hjemme etter jeg begynte på det, men nå skal jeg tørke støv av treningsutstyret hjemme og få til en gang i helgen og helst en kveld i uka i tillegg. Tida strekker ikke til.. men skal få det til! :o)

Får jeg i meg for lite mat blir jeg svimmel og får vondt i hodet, så hender jeg må spise litt mer - men lesser ikke innpå. Litt hjelper raskt.

Blir moro å følge med på vekta di. Også skal jeg prøve å holde meg langt unna alt som jeg ikke burde spise, er hardt, men det går hvis jeg er streng med meg sjøl.

Masse lykke til! :o)

Jeg er ganske lik deg i størrelse, jeg er 1.66 høy og ønsker å ligge på 56 kg.

Takk for tipset om å skrive opp alt du spiser og all trening. Jeg skal trene 3 ganger i uken. Tar da tredemølle i 30 min, jobber med diverse apparater og tar noen øvelser på TerapiMaster.

Jeg synes appetitten min har øket veldig etter at jeg bestemte meg for å slanke meg, håper det gir seg snart.

Hvor mye har du brukt å gå ned per uke?

Gleder meg til å følge deg også :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340735-slankestart/page/3/#findComment-2877700
Del på andre sider

Jeg er ganske lik deg i størrelse, jeg er 1.66 høy og ønsker å ligge på 56 kg.

Takk for tipset om å skrive opp alt du spiser og all trening. Jeg skal trene 3 ganger i uken. Tar da tredemølle i 30 min, jobber med diverse apparater og tar noen øvelser på TerapiMaster.

Jeg synes appetitten min har øket veldig etter at jeg bestemte meg for å slanke meg, håper det gir seg snart.

Hvor mye har du brukt å gå ned per uke?

Gleder meg til å følge deg også :)

Da er du slankere enn meg :) Men puppa mine veier vel 3-4 kg, hehe.. Tilsammen altså. Håper på at de blir litt mindre også. Mange tror jeg har silikon, ikke gøy..

Sist jeg spiste sånn og trente tre ganger i uka, så gikk jeg ned 1,1 kg. Men det varierer fra 800 g - 1 kg. Burde bare bli flinkere til å ikke drikke øl eller vin på lørdagen, for tror nok det ødelegger en del.. hihi.. Men lørdager koser jeg meg litt, men hiver ikke nedpå en potetgullpose og spiser en stor middag heller, da er poenget med hele ukas diett borte føler jeg. Min laveste vekt i voksen alder var 53 kg i 2007, men da var jeg for tynn, folk på jobben trodde jeg hadde fått anoreksia og mamma masa på meg at jeg måtte spise mer. Grunnen var jo ikke at jeg slanka meg, men at jeg gikk gjennom et samlivsbrudd - så mista vekta pga. det. 57 er min trivselsvekt egentlig, men kroppen er ikke enig.. :o) Liggi på rundt 62-63 den siste tiden, i perioder over men da føler jeg meg ikke vel i det hele tatt.

Håper vekta viser 62-tallet på tirsdag :o)

Har ikke vært mer sulten, passer på å ikke bli skrubbsulten, og knasker heller litt grønt og spiser hver time + drikker mye vann.

var

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340735-slankestart/page/3/#findComment-2878103
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Da er du slankere enn meg :) Men puppa mine veier vel 3-4 kg, hehe.. Tilsammen altså. Håper på at de blir litt mindre også. Mange tror jeg har silikon, ikke gøy..

Sist jeg spiste sånn og trente tre ganger i uka, så gikk jeg ned 1,1 kg. Men det varierer fra 800 g - 1 kg. Burde bare bli flinkere til å ikke drikke øl eller vin på lørdagen, for tror nok det ødelegger en del.. hihi.. Men lørdager koser jeg meg litt, men hiver ikke nedpå en potetgullpose og spiser en stor middag heller, da er poenget med hele ukas diett borte føler jeg. Min laveste vekt i voksen alder var 53 kg i 2007, men da var jeg for tynn, folk på jobben trodde jeg hadde fått anoreksia og mamma masa på meg at jeg måtte spise mer. Grunnen var jo ikke at jeg slanka meg, men at jeg gikk gjennom et samlivsbrudd - så mista vekta pga. det. 57 er min trivselsvekt egentlig, men kroppen er ikke enig.. :o) Liggi på rundt 62-63 den siste tiden, i perioder over men da føler jeg meg ikke vel i det hele tatt.

Håper vekta viser 62-tallet på tirsdag :o)

Har ikke vært mer sulten, passer på å ikke bli skrubbsulten, og knasker heller litt grønt og spiser hver time + drikker mye vann.

var

Det er nok puppene som er forskjellen på oss, ingen tror at mine er silikonert ;-)

Tidligere lå jeg ganske konstant på 56 kg, derfor vet jeg at den vekten passer meg. Nå gjelder det bare å komme seg dit igjen. Jeg regner også med at det vil variere litt hvor mye jeg går ned de enkelte ukene, så jeg håper på 0.5 kg i snitt. Men siden jeg ikke har gått aktivt inn for å slanke meg før, har jeg ikke noe å sammenligne med.

Er alle grønnsaker "lov" å spise ubegrenset av? Jeg knasker gulrøtter og kålrabi, men frykter at jeg vil bli passe lei av det før 8 uker er omme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340735-slankestart/page/3/#findComment-2878332
Del på andre sider

Det er nok puppene som er forskjellen på oss, ingen tror at mine er silikonert ;-)

Tidligere lå jeg ganske konstant på 56 kg, derfor vet jeg at den vekten passer meg. Nå gjelder det bare å komme seg dit igjen. Jeg regner også med at det vil variere litt hvor mye jeg går ned de enkelte ukene, så jeg håper på 0.5 kg i snitt. Men siden jeg ikke har gått aktivt inn for å slanke meg før, har jeg ikke noe å sammenligne med.

Er alle grønnsaker "lov" å spise ubegrenset av? Jeg knasker gulrøtter og kålrabi, men frykter at jeg vil bli passe lei av det før 8 uker er omme.

''Er alle grønnsaker "lov" å spise ubegrenset av? Jeg knasker gulrøtter og kålrabi, men frykter at jeg vil bli passe lei av det før 8 uker er omme.''

Ja. :o) Med mindre du er på sånn ekstremt lavkarbo-kur, da er det visst noe med at grønnsaker som vokser oppå bakken kan man spise ubegrenset av, men ikke rotgrønnsaker. For oss andre vanlige dødelige er det fritt frem i gulrotposen. :o)

Men pass på frukta - det er en del kalorier i frukt, man anbefaler vel egentlig 2 frukt + 3 grønnsaker om dagen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340735-slankestart/page/3/#findComment-2878363
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...