Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med en 13 dagers kur for å gå ned i vekt - og kostholdet er nesten fritt for karbohydrater - spiser altså kjøtt, fisk, grønnsaker og frukt.

Dagen etter jeg er ferdig med kuren , reiser jeg til Oslo med jobben og skal bo på hotell og har "kurslunsjer" og frivillig middag i 4 dager. Hva bør jeg spise disse 4 dagene?

Jeg skal egentlig spise normalt når kuren er over, men tenkte å ta det litt forsiktig den første tiden.

Skal jeg spise f.eks. egg og skinke til frokost (lett å få det til på hotell) - bare spise kjøtte/fisken og grønnsakene til lunsj og ikke poteter/ris?

Har jo som sagt lyst til å gå ned noen kilo, og holde meg der!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340856-jubalong-eller-glimtipper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

12

• jubalong70

9

• hidi, the scorpion

4

• Lillemus

3

Ja, ta det litt forsiktig. Opplegget du beskriver høres bra ut. Det viktigste er at du ikke kaster deg over brødet (og pastaen) med det samme kuren er over, da tror jeg du får voldsomt med mageknip.

Takk for svar. Da fortsetter jeg litt på samme måte, men ikke så ekstremt. Et grovt rundstykke går vel greit håper jeg :-)

Frokosten disse to ukene er forresten bare kaffe+ sukkerbit og noen dager en ristet skive... Gleder meg til skikkelig frokost. Skjønner egentlig ikke poenget med disse frokostene - det andre forstår jeg mer av.

Spiste meg mett på kokt selleri i dag til middag - litt merkelig :-D Har fått mye luft i magen i kveld :-(

Jeg ville trappet opp gradvis hvertfall. Holdt meg til egg, kjøtt, fisk, grønnsaker, ost, smør osv de første dagene, men i større mengder enn kuren. Og deretter plusset på litt villris, poteter, brød +++

Takk for svar - jeg følger rådene til deg og Glimtipper :-)

candyqueen_83

Takk for svar. Da fortsetter jeg litt på samme måte, men ikke så ekstremt. Et grovt rundstykke går vel greit håper jeg :-)

Frokosten disse to ukene er forresten bare kaffe+ sukkerbit og noen dager en ristet skive... Gleder meg til skikkelig frokost. Skjønner egentlig ikke poenget med disse frokostene - det andre forstår jeg mer av.

Spiste meg mett på kokt selleri i dag til middag - litt merkelig :-D Har fått mye luft i magen i kveld :-(

Hvordan smaker egentlig kokt selleri? Gruer meg litt til den. Veid deg hittil?

Annonse

Hvordan smaker egentlig kokt selleri? Gruer meg litt til den. Veid deg hittil?

Jeg liker selleri, og har alltid oppi litt når jeg lager suppe eller lapskaus - men har nå aldri spist så mye som i dag.... Jeg skar den opp i skiver, og kokte den 10-15 minutter. Det er litt fort å koke den for mye, og da blir den fryktelig myk og vassen.

Jeg fikk sellerimos på en restaurant en gang, og det var kjempegodt. Tror jeg skal lage det neste uke i stedet for bare de kokte bitene.

Ja, jeg veide meg i morges : 1 kilo mindre på 2 dager! Men det er vel en del vann tenker jeg....

candyqueen_83

Jeg liker selleri, og har alltid oppi litt når jeg lager suppe eller lapskaus - men har nå aldri spist så mye som i dag.... Jeg skar den opp i skiver, og kokte den 10-15 minutter. Det er litt fort å koke den for mye, og da blir den fryktelig myk og vassen.

Jeg fikk sellerimos på en restaurant en gang, og det var kjempegodt. Tror jeg skal lage det neste uke i stedet for bare de kokte bitene.

Ja, jeg veide meg i morges : 1 kilo mindre på 2 dager! Men det er vel en del vann tenker jeg....

Er det sellerirot det er snakk om? Tror jeg bare har smakt selleristang jeg.

1 kilo er jo bra da :o) Sikkert litt vann også ja, men det skal nå ut det og :o)

1 kilo er jo bra da :o) Sikkert litt vann også ja, men det skal nå ut det og :o)

Ja sellerirot. Tror ikek det er noe særlig å koke de stengene :-(

Sellerirot finner du i de fleste matbutikker sammen med kål, kålrabi, gulrot osv, ofte delt i to og pakket i plastpakker.

Jeg fant ikke fersk spinat, så det kjøpte jeg frossent. Varmet det i mikroen og hadde i litt pepper og noe annet krydder. Greit å spise det og...

Ja sellerirot. Tror ikke det er noe særlig å koke de stengene :-(

Sellerirot finner du i de fleste matbutikker sammen med kål, kålrabi, gulrot osv, ofte delt i to og pakket i plastpakker.

Jeg fant ikke fersk spinat, så det kjøpte jeg frossent. Varmet det i mikroen og hadde i litt pepper og noe annet krydder. Greit å spise det og...

Annonse

candyqueen_83

Hva skjer? Haha. 5 innlegg. Jeg får ikke startet kuren før neste onsdag jeg da. Kom litt annet i veien, så da utsetter jeg det et par dager.

Hva skjer? Haha. 5 innlegg. Jeg får ikke startet kuren før neste onsdag jeg da. Kom litt annet i veien, så da utsetter jeg det et par dager.

Fikk hikke :-) - Neida - aner ikke hva som skjedde - det hengte seg helt opp og jeg trykket på send 5 ganger :-( Så ble det sent, og jeg datt helt ut av DOL - og kom ikke inn på 10 minutter...

En straff kanskje, fordi jeg er her for mye?

Blir moro å ha deg med, selv om det blir helt mot slutten av min kur. Jeg er ferdig med 3 hele dager nå. Jippi!!!!

Gleder meg sånn til å kjenne på buksene at magen blir mindre. Hvis dette slår 100% til, så har jeg en utrolig fin kjole som hadde vært moro å passe igjen :-))))

candyqueen_83

Fikk hikke :-) - Neida - aner ikke hva som skjedde - det hengte seg helt opp og jeg trykket på send 5 ganger :-( Så ble det sent, og jeg datt helt ut av DOL - og kom ikke inn på 10 minutter...

En straff kanskje, fordi jeg er her for mye?

Blir moro å ha deg med, selv om det blir helt mot slutten av min kur. Jeg er ferdig med 3 hele dager nå. Jippi!!!!

Gleder meg sånn til å kjenne på buksene at magen blir mindre. Hvis dette slår 100% til, så har jeg en utrolig fin kjole som hadde vært moro å passe igjen :-))))

Bare 10 igjen :o) Det går jo fort da. Blir dyrt med biff da, men det var vel bare 6 stykker?

Bare 10 igjen :o) Det går jo fort da. Blir dyrt med biff da, men det var vel bare 6 stykker?

Ja, det var jo mandag, tirsdag og fredag begge uker - så det blir jo 6. Kjøpte pepperbiff av mørbrad - knallgodt. 90 kroner for 2 (200 gram på hver). Vi har aldri biff, så dette er jo skikkelig luksus :-)

Blir litt rart å ta med torsk på jobb på fredag.... ;-)

candyqueen_83

Ja, det var jo mandag, tirsdag og fredag begge uker - så det blir jo 6. Kjøpte pepperbiff av mørbrad - knallgodt. 90 kroner for 2 (200 gram på hver). Vi har aldri biff, så dette er jo skikkelig luksus :-)

Blir litt rart å ta med torsk på jobb på fredag.... ;-)

Så det går greit med pepperbiff? Å, så dumt at jeg ikke kjøpte i går og frøs ned da. Var tilbud på Ica. Visste ikke om pepperen ville gjøre noen skade, men det må jo være lov å krydre.

Så det går greit med pepperbiff? Å, så dumt at jeg ikke kjøpte i går og frøs ned da. Var tilbud på Ica. Visste ikke om pepperen ville gjøre noen skade, men det må jo være lov å krydre.

Jeg vet faktisk ikke - men har valgt å krydre litt, men ikke salte. Det stod ikke noe om det, men regner med at det går greit....

hidi, the scorpion

''Ja sellerirot. Tror ikke det er noe særlig å koke de stengene :-(''

Selleri er en rot, ikke stenger, og den er best kokt;))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...