Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

12

• jubalong70

9

• hidi, the scorpion

4

• Lillemus

3

Et lite kjapt spørsmål:

Er det helt fy-fy med en halvliter øl? Eller et glass vin (eller to) når en skal gå ned i vekt?

Nå har jeg hatt 2 dager etter avsluttet kur, der jeg har fortsatt å spise mye grønnsaker, + rent kjøtt og fisk, og lite karbohydrater (selv om jeg skeiet ut med litt dessert til kurslunsjen i dag, men jeg hoppet over kaka i pausen om ettermiddagen). Er mett og god - og det hadde jeg vel ikke trodd jeg skulle være uten brød og ris/poteter.

På kurset serverer de smoothie i pausen, og den kjentes ut til å være laget på bær/frukt + yoghurt. Greit det vel?

Øl er kjempedumt å drikke når man vil ned i vekt.

Tørr hvitvin er helt greit.

Fruktig rødvin sånn litt ok ;)

Smoothie laget på frukt og yoghurt er greit i små mengder, men inneholder ganske mye karbohydrater - men med yoghurten så balanseres det til en viss grad med proteiner også.

Jeg vil helt klart si at det er greit en gang i blant, og absolutt bra om man kjenner søtsug :)

Synes du er kjempeflink, jeg :D

Øl er kjempedumt å drikke når man vil ned i vekt.

Tørr hvitvin er helt greit.

Fruktig rødvin sånn litt ok ;)

Smoothie laget på frukt og yoghurt er greit i små mengder, men inneholder ganske mye karbohydrater - men med yoghurten så balanseres det til en viss grad med proteiner også.

Jeg vil helt klart si at det er greit en gang i blant, og absolutt bra om man kjenner søtsug :)

Synes du er kjempeflink, jeg :D

Takk for det!

Tok én flaske øl likevel jeg, da vi var ute og spiste på restaurant, men det skal ikke være en vane...

Var maten god? Vi har tenkt oss på Yayas om en uke eller to så tar gjerne i mot tips ;O)

Maten der er nydelig! Unga mine spiste vårruller da vi var der på søndag. Jeg spiste en mild rett med kylling og div. grønnsaker. Datra likte den også. Tror det var nr 26 på menyen. :) Også har de helt nydelig suppe med kylling og kokosmelk som basis der.

Gled deg! :)

Annonse

candyqueen_83

Maten der er nydelig! Unga mine spiste vårruller da vi var der på søndag. Jeg spiste en mild rett med kylling og div. grønnsaker. Datra likte den også. Tror det var nr 26 på menyen. :) Også har de helt nydelig suppe med kylling og kokosmelk som basis der.

Mmm :o)) Gleder meg!

Hadde de noe uten hvitløk?

Takk for det!

Tok én flaske øl likevel jeg, da vi var ute og spiste på restaurant, men det skal ikke være en vane...

Flott!!! Det å gå ned i vekt skal jo ikke handle om å nekte seg alle gleder, men å glede seg over noe i begrensede mengder :)

Flott!!! Det å gå ned i vekt skal jo ikke handle om å nekte seg alle gleder, men å glede seg over noe i begrensede mengder :)

Dette ble jeg veldig glad for at du sa :-)

Noe jeg har merket de siste dagene (har vært på kurs med jobben) er at jeg ikke har hatt lyst på godteri. Jeg spiser nok altfor ofte godteri, og da helst sånne seige søte ting. I går kveld spurte mannen min om vi skulle kjøpe litt, men jeg hadde faktisk ikke lyst på, og vi lot være å kjøpe.

Jeg blir også fortere mett, og spiser mindre, både til frokost og middag, og holder meg lenger mett :-)

Men magen er litt rar.... veksler veldig mellom hard/ingen avføring og tendenser til diaré. Jeg får kanskje litt lite fiber i meg? Har omtrent ikke spist brød, og har bare spist litt ris/bulgur til middag de siste to dagene (av karbohydratholdige varer).

Dette ble jeg veldig glad for at du sa :-)

Noe jeg har merket de siste dagene (har vært på kurs med jobben) er at jeg ikke har hatt lyst på godteri. Jeg spiser nok altfor ofte godteri, og da helst sånne seige søte ting. I går kveld spurte mannen min om vi skulle kjøpe litt, men jeg hadde faktisk ikke lyst på, og vi lot være å kjøpe.

Jeg blir også fortere mett, og spiser mindre, både til frokost og middag, og holder meg lenger mett :-)

Men magen er litt rar.... veksler veldig mellom hard/ingen avføring og tendenser til diaré. Jeg får kanskje litt lite fiber i meg? Har omtrent ikke spist brød, og har bare spist litt ris/bulgur til middag de siste to dagene (av karbohydratholdige varer).

Det er så herlig når godtesuget blir borte, ikke sant?!?

Om magen er litt ekkel, kan du spise fiberrike grønnsaker (gulrot, kålrot, brokkoli f.eks.). I tillegg kan du legge 1 ss linfrø i ett glass med vann natten over. Linfrøene kan du spise sammen med noe annet den dagen, og vannet drikker du på morgenen. I tillegg må du være flink til å drikke mye vann i løpet av dagen.

Dette hjelper godt på magen :)

Ellers er det ikke så rart at magen reagerer på en uvant situasjon :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...