Gå til innhold

Når gubben saboterer!

Anbefalte innlegg

Gjest imorgenerennydag!

Jeg har lyst til å gå ned noen kilo.

I dag startet jeg så fint. Har gått lang tur. Til middag spiste jeg kun suppe,men de andre spiste pannekaker også. Hadde planer omå kun ta et knekkebrød i kveld.

Da presterer gubben å si at han skal lage hamburgere (de er skikkelig gode)

Jeg sa jeg ikke skulle ha, men han sa bare joda det er klart du også skal ha.

Jeg spiste en halv en og drakk litt brus, som de andre.

Ikke lett å slanke seg når det er andre i huset som spiser mye godt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340871-n%C3%A5r-gubben-saboterer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spirello

9

• Lillemus

5

• hidi, the scorpion

3

• Speak

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest imorgenerennydag!

Har du fortalt ham at du slanker deg? Hvis du har det, har du kanskje ikke vært tydelig nok på at han må støtte deg?

Han synes ikke jeg skal slanke meg, men jeg er jo ikke fornøyd slik jeg er nå. Er ca 5kg over trivselsvekta.

Jeg har så lyst på noe godt hele tiden (noen andre som har det slik:)

Ikke har jeg mye tid og ork til å trene heller med 3 småbarn.

Når kvelden kommer er jeg helt pumpa og må gjøre husarbeid.

Hvordan klarer dere andre det?

Han synes ikke jeg skal slanke meg, men jeg er jo ikke fornøyd slik jeg er nå. Er ca 5kg over trivselsvekta.

Når ungene er i seng har jeg fri. :o) Husarbeide gjør jeg unna mens ungene er våkne og om morran før og etter de har dratt på skolen (jeg begynner sent på jobb). Men jeg føler ikke akkurat at det går på bekostning av min tid med ungene, jeg har ganske lav terskel for orden i heimen... *Hehe*

Annonse

Gjest Ulvinnen

Det må bare bety at han elsker deg og dine kiloer :-)

Vær glad over det. :-)

Det har du sikkert rett i at han gjør. Men likevel må han respektere at hun ikke føler seg vel med den vekten hun har og støtte henne.

Selv så skal jeg slanke meg for min egen del. Mannen min sier at han er fornøyd med meg slik jeg er.

hidi, the scorpion

Det er DU som slanker deg, ikke resten av familien din. Du får ha viljestyrke nok til å ikke spise dette her da, og la være å drikke brus - det er ingen som tvinger det i deg!

Gubben saboterer - det er det dummeste jeg har hørt!

''Gubben saboterer - det er det dummeste jeg har hørt!''

Da har ikke du hørt mye dumt:(

Overskriften er feil, men gubben frister, selv når han vet at hun er på slankis....

Det gjør man bare ikke!

Du spør hvordan andre får tid til trening. Jeg har trent (mest løping ca 1 time) minst tre ganger uken og som oftest 4-5 dager i uken i mange år. Jeg har full jobb, tre barn og en mann som er mye bortreist. Hver søndag lager jeg meg en mental treningsplan for uken, bestemmer hvordan jeg skal få plottet inn øktene i en travel hverdag. Dette kan bety at jeg løper kl 6 om morgenen en dag, 22 om kvelden neste dag, hjem fra jobb en tredje dag eller må avtale barnevakt en dag. Hvis ungene skal kjøres på trening, dans osv, benytter jeg ofte ventetiden til trening. Jeg avviker så å si aldri fra de planene jeg har laget meg, derfor er jeg ute både i storm, regn og snø, og jeg skal være skikkelig syk før jeg kaster inn håndkleet.

Dette høres kanskje ut som litt av et regime. Men dette er en del av hverdagen min, og selve treningen tar jo bare rundt en time. Jeg synes jeg får tid til å være både sosial med venner og sammen med ungene mine i tillegg. Husarbeid derimot….

Disiplin disiplin disiplin! Du kan ikke kreve at de andre ikke skal få kose seg med noe godt om kvelden fordi DU ikke kan spise det. Det gjelder å være streng mot seg sjøl og si til deg sjøl "nei dette har du ikke godt av" og la være. Kunne du ikke spist salat og tomat da (regner med de har salat på burgeren). Og tatt en kopp grønn te ved siden av? Samboern min spiser sjokolade om kvelden, og jeg lager snacks til meg som består av selleri eller agurk og te. Sånn er det bare..

Jeg lager sunne middager, men jeg spiser ikke ris, potet eller pasta - men lager det til samboern og sønnen min. På mandag spiste de pannekaker, og jeg lagde meg omelett med massa grønnsaker i med salat ved siden av, ikke noe problem!

Jeg har sagt til samboern min at han får spise det han vil, men han trenger ikke spørre meg om jeg vil ha, og det vet han

Det har du sikkert rett i at han gjør. Men likevel må han respektere at hun ikke føler seg vel med den vekten hun har og støtte henne.

Selv så skal jeg slanke meg for min egen del. Mannen min sier at han er fornøyd med meg slik jeg er.

Ja, det er noe med det.. Man slanker seg for egen del, for å føle seg mer komfortabel med kroppen sin. Da jeg sa til samboern etter nyttår at jeg har lagt på meg og at jeg føler meg halvfeit, så sa han at det bare var å sette i gang med treninga og endring av kosten. Hehe.. Har i hvert fall en ærlig kar da :) Spurte om han synes jeg var feit (typisk jenter da, klager sjøl men får sjokk hvis gubben er enig - selv om jeg ikke fikk sjokk for er jo fakta at jeg bør ta av litt), så sa han nei, men da får du bedre selvtillit enn nå og tør å sette deg i huska! (loveswing som jeg ikke føler meg komfortabel i nå kan du si) Haha! Hørt på makan! Han tenker kun på egen vinning den sleipen der.. men sikkert irriterende å høre på klaginga mi om at ikkenoe passer, at jeg er for feit til klær jeg prøver osv. han sier jeg aldri blir fornøyd, og det er sant nok.. Føler meg ikke vel i noe, for synes ikke det ser bra ut. Han sa at han var enig jeg hadde fått litt flesk på magen, men at han ikke brydde seg om det, men selvfølgelig hadde han likt det om jeg gikk ned litt, ser den.

Hva med å begynne med en aktivitet som er på faste tider? Og da må mannen din være hjemme med barna.. Jeg har riktignok bare en sønn, men trener fast 3 timer i uka, 1,5 time to kvelder i uka. Begynner kl. 20 - 21.30, og da har jo poden lagt seg, men samboern må jo være hjemme de kveldene. Ellers kan jeg stå opp tidlig i helgen, og trene mens poden ser på barnetv, eller etter han har lagt seg.

Det er tungt å komme i gang når man føler seg sliten, men du vil faktisk få overskudd av å trene og føle deg mye mer opplagt og få masse av energi, så hele familien din vil nok merke forskjell etter en stund. Ikke det at du er en trøtt og kjip dame, men du kommer til å merke stor forskjell på ork og humør. Jeg gjør i hvert fall det.. blir bare slappere av å sitte i sofaen.

Husarbeid tar jeg etter middag, sånn som støvsuging og støvtørking, så vasker jeg i helgen. Går i vaskeri en kveld i uka der jeg får unna 8 maskiner.

Annonse

Gjest Husmorfalitten

For oss handler det om a) planlegging (gjør som meimei, planlegger uka ut fra hva som står på timeplanen ellers) og B) arbeidsfordeling i heimen.

Dessuten er jeg blitt jævlig selektiv i forhold til hva jeg ser på TV, det hjelper!

(Vi har ikke vaskehjelp, men relativt høy husarbeidsterskel. Støvsuger flere ganger i uka, men vasker sjelden gulv. Når det skal vaskes, er det gjerne i forbindelse med bursdager/høytider, og da går vi sammen hele gjengen og fordeler oppgaver.)

Det er DU som slanker deg, ikke resten av familien din. Du får ha viljestyrke nok til å ikke spise dette her da, og la være å drikke brus - det er ingen som tvinger det i deg!

Gubben saboterer - det er det dummeste jeg har hørt!

Når ho takker nei, og han bare sier joda. Jo, da saboterer han.

Gjest Husmorfalitten

Hva med å begynne med en aktivitet som er på faste tider? Og da må mannen din være hjemme med barna.. Jeg har riktignok bare en sønn, men trener fast 3 timer i uka, 1,5 time to kvelder i uka. Begynner kl. 20 - 21.30, og da har jo poden lagt seg, men samboern må jo være hjemme de kveldene. Ellers kan jeg stå opp tidlig i helgen, og trene mens poden ser på barnetv, eller etter han har lagt seg.

Det er tungt å komme i gang når man føler seg sliten, men du vil faktisk få overskudd av å trene og føle deg mye mer opplagt og få masse av energi, så hele familien din vil nok merke forskjell etter en stund. Ikke det at du er en trøtt og kjip dame, men du kommer til å merke stor forskjell på ork og humør. Jeg gjør i hvert fall det.. blir bare slappere av å sitte i sofaen.

Husarbeid tar jeg etter middag, sånn som støvsuging og støvtørking, så vasker jeg i helgen. Går i vaskeri en kveld i uka der jeg får unna 8 maskiner.

''Går i vaskeri en kveld i uka der jeg får unna 8 maskiner.''

Vaskeri - finnes det enda, altså? Morsomt! Er det lov å spørre hvorfor dere ikke har egen vaskemaskin?

Gjest Famiflu

''Går i vaskeri en kveld i uka der jeg får unna 8 maskiner.''

Vaskeri - finnes det enda, altså? Morsomt! Er det lov å spørre hvorfor dere ikke har egen vaskemaskin?

I Oslo finnes det iallefall ett selvbetjent vaskeri som drives av innvandrere. I Storgt. tror jeg.

Gjest Elextra

Synes ikke en halv hamburger til kveldsmat høres så veldig ille ut, jeg :-). Hamburger av forholdsvis rent kjøtt, kanskje med løk og salat og uten diverse fete sauser er vel ikke det verste man kan spise?

Forøvrig bør du kanskje snakke med mannen din om å støtte deg i din slankekur, selv om du selvfølgelig ikke kan forvente at han skal avstå fra alle typer utskeielser fordi du skal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...