Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

Wow! Så bra! :o) Jeg vet ikke enda hvordan det har gått, har veiedag i morgen tidlig. Skal finne frem målebåndet mitt i dag også (hvor i alle dager er det hen tro?), for det er lettere å holde oversikten med å måle, eller å måle i tillegg. Jeg føler meg bedre, synes ikke buksa er like stram, selv om den strammer.. så blir spennende å se.

Bra jobba Ulvinnen! :o)

Takk! Gi rapport her i morgen da :)

Fortsetter under...

Jeg leste innholdet i kuren din i en annen tråd, og jeg må si jeg er imponert over at du klarer å holde den! Jeg skjønner også at du er skugget over å ikke få større uttelling etter å ha vært så flink. Får håpe det blir en vektnedgang igjen nå, etter stillstanden.

Det håper jeg også!

Nå har jeg nettopp spist en god mettende lunsj på jobb:

2 egg

1 tomat

1 stor skål med kokt spinat :-)

Ino1365381263

Wow! Så bra! :o) Jeg vet ikke enda hvordan det har gått, har veiedag i morgen tidlig. Skal finne frem målebåndet mitt i dag også (hvor i alle dager er det hen tro?), for det er lettere å holde oversikten med å måle, eller å måle i tillegg. Jeg føler meg bedre, synes ikke buksa er like stram, selv om den strammer.. så blir spennende å se.

Bra jobba Ulvinnen! :o)

Målbånd er bra... skriv målene dine ned et sted så ser du at det endrer seg :-)

For meg som ikke skal ta av all verden av kilo er det ikke antall gram/kg som er det viktigst, men at jeg går litt ned i størrelse og inn i klærne mine igjen....

:-)

Annonse

Gjest nyttårsforsett

Da var det veiedag. Jeg har som sagt ikke hatt de store ambisjonene for denne uken, og er fornøyd nok med å ha gått ned en halv kilo. Jeg har gjort fint lite for det, men motivasjonen for å fortsette er det ikke noe i veien med. Denne uken skal jeg tenke mer over matinntak, så nå føler jeg at jeg er så smått i gang.

Så flott at du har gått ned så mye da!

Gjest Ulvinnen

Da var det veiedag. Jeg har som sagt ikke hatt de store ambisjonene for denne uken, og er fornøyd nok med å ha gått ned en halv kilo. Jeg har gjort fint lite for det, men motivasjonen for å fortsette er det ikke noe i veien med. Denne uken skal jeg tenke mer over matinntak, så nå føler jeg at jeg er så smått i gang.

Så flott at du har gått ned så mye da!

En halv kg er en god start :)

Det var vel du som jobber med en doktoravhandling eller noe?(Beklager om jeg husker feil.) Pass bare på at du ikke slanker deg så mye nå at du blir slapp så det går utover oppgaven. Du kan komme sterkere igjen etterpå.

''men det holdt hardt å stå over lørdagsgodtet ''

Hehe, vi har alle våre ting. Å stå over godteri ville ikke vært noe stort offer for meg. Å klare meg helt uten vin, derimot... *s*

Hehe... der sliten jeg også. :) Driter i godis, bare jeg får litt vin :o)

Målbånd er bra... skriv målene dine ned et sted så ser du at det endrer seg :-)

For meg som ikke skal ta av all verden av kilo er det ikke antall gram/kg som er det viktigst, men at jeg går litt ned i størrelse og inn i klærne mine igjen....

:-)

Jar har matdagbok, der jeg skriver ned alle måltider med kl.slett, trening, og vekt. Her skal jeg føre inn målene også. Antall kg er ikke det viktigste for meg heller, men jeg skal jo ned i minst to str. - og det vil også merkes på vekta. Vil bli mindre overalt - men magen plager meg mest, har litt magefett jeg ikke er helt komfortabel med.. Synes det har minka litt allerede, så blir spennende å veie.

Boka jeg noterer alt i er min største motivasjon, da har jeg kontroll og oversikt over det meste. :) Også er det ikke vledig gøy å skrive godis og hamburger i den boka.. :o) Det svir litt ekstra i samvittigheten det ja. :)

Gjest Ulvinnen

Slanking?

Nei, etter ei og en halv uke med bevisstgjøring har jeg fått redusert vekta med ca 1 kg (sikkert MYE vann/lite fett pga salt/søtt i jula).

Har trent og gått endel, og jeg måtte lage nytt hull i beltet i dag. :-)

Hva legger du i bevisstgjøring kontra slanking?

Gjest sjøstjerna

Hva legger du i bevisstgjøring kontra slanking?

Går ingen aktiv slankekur med helt fastsatt diett.

Kanskje andre vil kalle det jeg gjør for slanking. Men det vil ikke jeg.... Tenker at slanking gjør man en periode- og så går man ofte etterpå tilbake til "vanllig" kost.

Jeg spiser "vanlig kost" hele tiden, men er bevisstgjort mengden jeg kan spise og samtidig holde vekten eller gå litt ned ved å trimme mer

Vel. Siden målet er å gå ned- så er det jo en slags slanking. Bare liker ikke ordet. Liker heller bevisstgjøring eller vedvarende kost-omlegging eller liknende.

Annonse

Gjest Ulvinnen

Går ingen aktiv slankekur med helt fastsatt diett.

Kanskje andre vil kalle det jeg gjør for slanking. Men det vil ikke jeg.... Tenker at slanking gjør man en periode- og så går man ofte etterpå tilbake til "vanllig" kost.

Jeg spiser "vanlig kost" hele tiden, men er bevisstgjort mengden jeg kan spise og samtidig holde vekten eller gå litt ned ved å trimme mer

Vel. Siden målet er å gå ned- så er det jo en slags slanking. Bare liker ikke ordet. Liker heller bevisstgjøring eller vedvarende kost-omlegging eller liknende.

Ok, da skjønner jeg hva du gjør. Jeg ville nok kalt det slanking. Jeg skiller mellom slanking og slankekur.

Selv går jeg heller ikke på noen kur. Jeg spiser den samme middagen som de andre, bare mindre. Og så har jeg byttet ut brød til frokost og lunsj med kavringer. Og lagt inn mellommåltider i form av gulrøtter, kålrot eller lettyoghurt. Og kuttet ut te, alkohol, snacks, søtsaker, kaker. Hm... Det er visst en del forandringer likevel ;-)

Du har forresten vært flink, gratulerer med et kg nedgang!

''Jeg har hatt - 1,2 kg på meg første uke etter nyttår. Dette er for mye på en uke, men vekten rett etter nyttår var nok litt "kunstig" høy.''

I forrige uke gikk jeg ned 1,6 kg fra mandag morgen til torsdag morgen! Snakker om å være fullstappa etter jula! Magen hadde gått litt i stå av all mumsingen også og kom endelig ordentlig i gang igjen. :o) For det var jo selvfølgelig ikke flesk, men rett og slett mye tarmfyll.

"selvfølgelig ikke flesk" :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...