Gå til innhold

Å støtte Haiti, de trenger all hjelp de kan få

Anbefalte innlegg

Gjest vil at hjelpen når fram raskt
Skrevet

Den enorme katastrofen er et faktum, og de trenger all verdens hjelp.

Jeg vil gjerne støtte. Hvilken organisasjon støtter dere i hjelpearbeidet? Evt. hvor mye gir dere?

Skrevet

Har støttet via Røde Kors som er den eneste organisasjonen jeg har tiltro til når det kommer til bistandshjelp.

Jeg sammen med familien har gitt tilsammen 1000,-

Gjest kinelle
Skrevet

Jeg hra gitt 500 kr til Leger Uten Grenser. Kan ikke så mye om de ulike hjelpeorganisasjonene, men kjenner litt til Leger Uten Grenser.

Har også gitt 500 til Røde Kors, der er jeg medlem fra før.

Skulle gjerne bidratt med mye mer - men det går ikke med min trange økonomi. Selv om jeg etter norsk standard lever på grensen/under fattigdomsgrensen, lever jeg et luksusliv i forhold til dem.

Skrevet

Mellom 250-500 til leger uten grenser, og 250-500 til unicef.

Begge var raskt på plass og fikk etablert seg, unicef hadde tilfeldigvis en båt med vann og sanitærutstyr på vei til Panama, som raskt ble omdirigert til Haiti.

Gjest Moder Theresa
Skrevet

Synes det er veldig bra at folk ønsker å hjelpe og støtte økonomisk, men synes det er like forunderlig hver gang katastrofer skjer at folk tilsynelatende ikke tenker over at millioner av folk lever i fattigdom, sykdom og lidelse hver eneste dag året rundt! Folk burde bli flinkere å støtte ellers i året også!

hidi, the scorpion
Skrevet

Synes det er veldig bra at folk ønsker å hjelpe og støtte økonomisk, men synes det er like forunderlig hver gang katastrofer skjer at folk tilsynelatende ikke tenker over at millioner av folk lever i fattigdom, sykdom og lidelse hver eneste dag året rundt! Folk burde bli flinkere å støtte ellers i året også!

Min erfaring, her fra DOL, er at de er veldig flinke også ellers i året;)

Ellers er jeg helt enig med deg! Mine tre barn har alle hatt fadderbarn fra fødsel til 18 år, gjerne barn i egen aldersgruppe og det har gitt dem et perspektiv i forhold fattig/rik.

Jeg og min datter har fremdeles fadderbarn, guttene er voksne, men jeg håper de husker å gi:)

Om bare alle de voksne i den rike verden hadde et fadderbarn, så ville utviklingen snu seg sakte men sikkert, siden barna får utdannelse;)

Skrevet

Kanskje fordi katastrofe er mer akutt?

Skrevet

Røde kors fikk noen hundrelapper av meg nå ifbm dette.

Gjest solfryd
Skrevet

Har støttet Haiti ved å ringe Røde Kors sitt givernummer.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg kommer til å bruke Røde Kors, de kommer på døra her i morgen med bøsse, så jeg støtter da.

Skrevet

Vi tenker nok på det. Det må du ikke glemme.

Vi gir også gjerne, gjennom frelsesarmeen, leger uten grenser, røde kors osv ellers i året også. Og det er det du glemmer når du skriver sånt.

Nå er Haiti et samfunn som har hatt veldig lite i fra før, og når en katastrofe rammer så VIL de trenge hjelp utenfra, på alle måter.

Så at det blir galt å gi når en katastrofen rammer, blir for meg feil.

Gjest kinelle
Skrevet

Det er mange som støtter ellers i året også! Jeg er medlem av røde kors, og har et fadderbarn. Jeg er nok ikke den eneste som støtter med det jeg kan året gjennom.

Når det skjer katastrofer i ressurssvake områder synes jeg ikkk det er rart i det hele tatt at alle tar i et krafttak og gir ekstra.

Skrevet

Jeg gir en fast slump hver måned til 3 forskjellige organisasjoner - men når det er sånne akutte situasjoner som denne gir jeg som oftest litt ekstra. Har gitt til Røde Kors og MSF denne gangen.

Gjest Moder Theresa
Skrevet

Vi tenker nok på det. Det må du ikke glemme.

Vi gir også gjerne, gjennom frelsesarmeen, leger uten grenser, røde kors osv ellers i året også. Og det er det du glemmer når du skriver sånt.

Nå er Haiti et samfunn som har hatt veldig lite i fra før, og når en katastrofe rammer så VIL de trenge hjelp utenfra, på alle måter.

Så at det blir galt å gi når en katastrofen rammer, blir for meg feil.

Jeg har da aldri sagt at det er galt å gi til katastroferammede områder!!??

Ville bare minne folk på at mennesker lever hjemløse og i katastrofer, sykdom og lidelse hver dag året rundt og det er det faktisk mange som velger å ikke tenke på fordi de ikke blir proppet med det i media i det daglige.

Sånn sett fungerer jo disse katastrofene som en "wake up call" og en anledning til å tenke over lidelsen i verden og at det er lov å fortsette å gi og støtte ellers i året også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...