Gå til innhold

Mens vi snakker om yrker: hva med tannleger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri forstått hvorfor noen vil bli tannleger. Det virker så immari kjedelig å titte inni munnen på folk, fjerne tannstein, borre, og be dem om å bruke tanntråd.

Det virker bare så immari kjedelig. Men kanskje jeg tar feil. Noen her som kan overbevise meg om at det å være tannlege er spennende?

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

7

• Helmi

1

• Glimtipper

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

De tjener jo mye penger da. Og alle vet at man må ha gode karakterer for å bli tannlege:-) Så det følger vel en del status med yrket.

Skrevet

De tjener jo mye penger da. Og alle vet at man må ha gode karakterer for å bli tannlege:-) Så det følger vel en del status med yrket.

En ting er status, noe annet er å trives med jobben. Jeg har aldri trives med tall. Selv om jeg hadde fått høy status som økonom , så hadde jeg kjedet meg så mye at det ikke hadde vært verdt det.

Skrevet

En ting er status, noe annet er å trives med jobben. Jeg har aldri trives med tall. Selv om jeg hadde fått høy status som økonom , så hadde jeg kjedet meg så mye at det ikke hadde vært verdt det.

Noen synes staus er viktigere enn trivsel. Hva som motiverer folk til å utføre den jobben de har kan variere veldig.

Men jeg er helt enig med deg...tannlege er den siste jobben jeg ville ha hatt. Ved siden av det å være sykepleier:-(

Skrevet

Noen synes staus er viktigere enn trivsel. Hva som motiverer folk til å utføre den jobben de har kan variere veldig.

Men jeg er helt enig med deg...tannlege er den siste jobben jeg ville ha hatt. Ved siden av det å være sykepleier:-(

Hva er det med sykepleieryrket som du er negativ til? For min del hadde jeg fått problemer med fysiske løft, men det er mange grener innenfor yrket.

Skrevet

Hva er det med sykepleieryrket som du er negativ til? For min del hadde jeg fått problemer med fysiske løft, men det er mange grener innenfor yrket.

Jeg kan rett og slett ikke tenke meg å forholde meg til sykdom hele den tiden jeg er på jobb. Jeg regner med at det er tungt fysisk, men det psykiske ville ha vært verst for meg. Bare det å gå inn på et sykehus hver dag for å jobbe..Grøss:-(

Gjest aldri tenkt over
Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på, at det å være tannlege er et statusyrke? Er det kanskje derfor hun er så arrogant og nedlatende, hun der mamman til ei i klassen til sønnen min, hun er tannlege.

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg har aldri forstått hvorfor noen vil bli tannleger.''

Helig enig! Jeg forsvarte nylig valget om å bli gynekolog, det kan jeg godt forstå at er interessant, men tannlege ville jeg aldri studert seks år for å bli.

Nå har jeg selv et snev av tannlegeskrekk og har alltid hatet å skulle til tannlegen, muligens er min holdning en smule preget av dét! :)

Skrevet

Helig enig! Jeg forsvarte nylig valget om å bli gynekolog, det kan jeg godt forstå at er interessant, men tannlege ville jeg aldri studert seks år for å bli.

Nå har jeg selv et snev av tannlegeskrekk og har alltid hatet å skulle til tannlegen, muligens er min holdning en smule preget av dét! :)

Jeg kunne heller aldri tenkt meg å bli tannlege. Dårlig ånde, pasienter med elendig tannvaner, hull på hull osv :-((((

Ville heller ha vært lege.

Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på, at det å være tannlege er et statusyrke? Er det kanskje derfor hun er så arrogant og nedlatende, hun der mamman til ei i klassen til sønnen min, hun er tannlege.

Har du aldri tenkt over det? De er skoleflinke, tjener mye penger og har spesialkunnskap som få andre har. Det er klart at det er status:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kunne heller aldri tenkt meg å bli tannlege. Dårlig ånde, pasienter med elendig tannvaner, hull på hull osv :-((((

Ville heller ha vært lege.

''Jeg kunne heller aldri tenkt meg å bli tannlege. Dårlig ånde, pasienter med elendig tannvaner, hull på hull osv :-((((''

For ikke å snakke om at halvparten av pasientene gruer seg for å gå til deg, og du er nødt til å påføre dem ubehag og smerte!

Skrevet

''Jeg kunne heller aldri tenkt meg å bli tannlege. Dårlig ånde, pasienter med elendig tannvaner, hull på hull osv :-((((''

For ikke å snakke om at halvparten av pasientene gruer seg for å gå til deg, og du er nødt til å påføre dem ubehag og smerte!

Ja, det er sant. Uff, jeg har ikke tannlegeskrekk, men liker ikke å gå dit. Har så elendige tenner at jeg går dit to ganger pr år, og veldig ofte er det hull.....

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det er sant. Uff, jeg har ikke tannlegeskrekk, men liker ikke å gå dit. Har så elendige tenner at jeg går dit to ganger pr år, og veldig ofte er det hull.....

''Har så elendige tenner at jeg går dit to ganger pr år, og veldig ofte er det hull.....''

Har selv hull i storparten av tennene, og i mange tenner er det hull på flere sider. Men jeg tror knapt jeg har hatt nye hull de siste 30(!) år *banker i pc'en*

Skrevet

Det eneste som jeg tenker kunne vært interessant med utdannelsen som tannlege, er hvis jeg videreutdannet meg innen kjeveortopedi og opererte folk som hadde skadet kjeve/ansikt eller som var født med deformiteter på det området. Da hadde jeg følt at jeg hadde gjort en forskjell. Å kunne identifisere folk ut fra tenner og anslå alder hadde også vært spennende men tror nok ikke at jeg hadde fått lov til å gjøre det hele dagen:)

Det er bare det at alt det tannlegen sier virker så selvsagt. Det er ingenting som jeg ikke har hørt før. Ingenting som imponerer meg, det kanskje ville ha gjort med en vanlig lege.

Skrevet

Har du aldri tenkt over det? De er skoleflinke, tjener mye penger og har spesialkunnskap som få andre har. Det er klart at det er status:-)

men hvis det er slik status, hvorfor velger dem ikke da legeyrket? kom de ikke inn?

Skrevet

men hvis det er slik status, hvorfor velger dem ikke da legeyrket? kom de ikke inn?

Kanskje ikke? Jeg tror det kreves mer for å komme inn på tannlegestudiet enn legestudiet. Og visse ønsker mht yrke har vel de fleste:-)

Skrevet

Niåringen min har de to-tre siste årene vært helt bestemt på at hun skal bli tannlege når hun blir stor ;-)

Vet ikke helt hva fascinasjonen består i....

Skrevet

Niåringen min har de to-tre siste årene vært helt bestemt på at hun skal bli tannlege når hun blir stor ;-)

Vet ikke helt hva fascinasjonen består i....

har hun hatt hulll, rofylling eller måtttet trekke tenner hos tannlegen? Hvis ja, så har jeg vanskelig for å forstå det

Skrevet

har hun hatt hulll, rofylling eller måtttet trekke tenner hos tannlegen? Hvis ja, så har jeg vanskelig for å forstå det

Hehe, nei ;)

Skrevet

Kanskje ikke? Jeg tror det kreves mer for å komme inn på tannlegestudiet enn legestudiet. Og visse ønsker mht yrke har vel de fleste:-)

Jeg mener at det er vanskeligst å komme inn på medisin. Min fetter søkte opprinnelig på medisin, men kom inn på tannlege istedenfor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...