Gå til innhold

30-årslag, ber man foreldre/svigerforeldre?

Anbefalte innlegg

Gjest snart 30 år
Skrevet

Nå nærmer det seg at jeg blir 30 og svigermor har bedt seg selv. Da må jeg jo be svigerfar også + hans kjæreste + mine foreldre.. Svigermor er ung til sinns så det er i utgangspunktet ikke noe problem, men syns ikke at 30-årslag med mine foreldre på snart 60 er midt i blinken akkurat...

Er det frekt å si nei til svigermor og heller ha en liten markering med gamlinga ved en annen anledning enn 30-årslaget? Feks med svigers + mine foreldre?

Skrevet

Jeg hadde ikke giddi å ha verken svigerforeldre eller foreldre på en vennefest. Virkelig ikke. Det er da helt vanlig å markere dagen med familien for seg?

Skrevet

Kommer jo an på hvilken type sammenkomst det er, og ikke minst hvilken sort familie en er omgitt av ;-)

Typisk her: familie/foreldre på feiring, og evt. en fest med venner og søsken/svigersøsken.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ha vennefest for seg, og familiemarkering før eller etterpå.

Vi har litt det samme her, mine foreldre kan jeg godt ta med på vennefest, det hadde bare vært moro, men svigers er i en litt annen generasjon eller hva jeg skal si.

Skrevet

Selvfølgelig kan du dele opp det! Om du vil ha en skikkelig fest med venner og kjente og så et mer rolig kakeselskap med foreldre og svigerforeldre er det vel ingen som reagerer på det, trodde det var ganske vanlig jeg.

Gjest fattigmor
Skrevet

må du vel ikke:0) har selv feiret 30 -40 og 50 årsdagen delt .Med Venner og en Fest for Familie.Aldri vært noe problem0)))

Gjest kinelle
Skrevet

Jeg hadde tatt en voksenbursdag og en barnebursdag jeg for å bruke den terminologien :)

Skrevet

I vår familie feires 30årsdager for tiden og de ber foreldre, tanter, onkler, fettere og kusiner sammen med venner. Går så greit så og er kjempehyggelig.

Vil legge til at vi har et veldig godt samhold og synes det er koselig å komme sammen når det er noe som skal feires.

For å snu det så blir 50 og 60 årsdager feira på samme måte, sammen med disse "gamle" sine venner og de unge. Alltid vellykka.

Er ikke noe annet som kommer på tale i vår familie og hyggelig når vi får det til og har det så koselig sammen.

Skrevet

Kommer an på hvordan foreldre og svigerforeldre er av personer og hvilken alder. For meg hadde det vært helt utenkelig å ha med foreldrene på en vennefest.

Skrevet

Man har fest i sammen her i min familie. Det er ikke noen fest som har alkohol i mengder, kun et glass til maten, så barn er også med og alle har det fint og man slipper unna med et selskap.

Jeg synes selv det er kjipt å bli bedt i eget selskap , mens foreldre har egen fest. Man føler seg ikke så verdsatt. Det har heldigvis skjedd kun en gang for flere år siden og tror alle innså den gangen at det er koseligst å være sammen!

Skrevet

Selvfølgelig kan du dele opp det! Om du vil ha en skikkelig fest med venner og kjente og så et mer rolig kakeselskap med foreldre og svigerforeldre er det vel ingen som reagerer på det, trodde det var ganske vanlig jeg.

Enig.

Synes også det er noget spesielt av svigermor å invitere seg selv...

Skrevet

Enig.

Synes også det er noget spesielt av svigermor å invitere seg selv...

''noget spesielt ''

Nå begynner du virkelig å bli gammelmodig i språket (eller kanskje jeg burde si sproget)...*s*

Skrevet

''noget spesielt ''

Nå begynner du virkelig å bli gammelmodig i språket (eller kanskje jeg burde si sproget)...*s*

Jeg haaber icke Herr Redacteur har noegt imod denslags viderverdigheder!

Skrevet

Jeg ville ikke hatt med foreldrene mine eller svigers på fest når jeg fylte 30, nei...

Du kan fortelle at du har bestemt deg for å ha to fester for å få mer tid til å prate med alle, og at du derfor skal ha familiefest først. Såpass må vel svigermor forstå? ;)

Skrevet

Jeg haaber icke Herr Redacteur har noegt imod denslags viderverdigheder!

Men det spørs om dine oldebarn vil be deg i sine 30-års lag!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville aldri tenkt på å invitere mine foreldre eller svigerforeldre (om aktuelt) i min 30-årsdag, nei! Men har mange venner som har invitert foreldre på en slik dag, selv om det ellers har vært vennefest.

Kanskje jeg er blitt voksen nok til å invitere foreldrene mine i 50-årsdagen (om de lever så lenge)? ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Men det spørs om dine oldebarn vil be deg i sine 30-års lag!

Om barna og barnebarna mine får barn like tidlig som jeg vil jeg være 135 år i oldebarnets 30-årslag. Jihaa - party! :-)

Skrevet

Om barna og barnebarna mine får barn like tidlig som jeg vil jeg være 135 år i oldebarnets 30-årslag. Jihaa - party! :-)

Sønnen har en feriekompis hvis mormor ble oldemor da hun var 59 år... Denne feriekompisen er da onkelen til dette barnet. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Sønnen har en feriekompis hvis mormor ble oldemor da hun var 59 år... Denne feriekompisen er da onkelen til dette barnet. :-)

Ja, kan knapt skjønne at det er mulig, men når jeg teller ser jeg jo det :-).

Kunne jo forsåvidt blitt bestemor i stedet for mor da jeg fikk min første...

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1263724347' post='4287737]

Ha vennefest for seg, og familiemarkering før eller etterpå.

Vi har litt det samme her, mine foreldre kan jeg godt ta med på vennefest, det hadde bare vært moro, men svigers er i en litt annen generasjon eller hva jeg skal si.

''..mine foreldre kan jeg godt ta med på vennefest, det hadde bare vært moro, men svigers er i en litt annen generasjon eller hva jeg skal si.''

Samme her!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...