Gå til innhold

Mener fylla er placebo

Anbefalte innlegg

Gjest placeboeffekt
Skrevet

Da må du oppdatere deg på placebo og all den nyere forskning som er gjort rundt det.

Jeg skal ikke kommentere denne artikkelen som sådan, men placebos virkning er veldig reell og stor.

Skrevet

Dette er ganske godt dokumentert, at atferden ved alkohol er en blanding av placebo og kjemisk endring i kroppen.

Så der bør du nok sette deg bedre inn i det.

Gjest kinelle
Skrevet

'' Det skal imidlertid understrekes at lovmessigheten kun gjelder ved relativ milde grader av alkoholpåvirkning, det vil si opp til to - tre enheter. Ved sterkere påvirkning er det ingen tvil om at hjernen direkte svekkes, spesielt de delene som har med selvkontroll å gjøre, slik at denne rent fysiologiske årsaken kan føre til mer uhemmet vold, skriver psykologen.

''

Det er sikkert mye placebo med alkohol som ellers. Men her påpekes det at det dreier som om opptil to til tre enheter. Og forskningen er jo også knyttet til aggresivitet og alkohol, ikke promillen som sådan.

Jeg merker det hvis jeg har drukket tre enheter, men det er ikke alltid jeg merker noe etter to enheter. Selv om jeg vet at jeg da har promille. Jeg kjøpte ved en feiltagelse lettøl i stedet for øl til en fest for en stund siden. Jeg ble ikke full for å si det sånn. Etter den fjerde flasken sjekket jeg, syntes det var rart at jeg ikke merket noe, og det viste seg å være alkoholfri øl jeg hadde kjøpt. Så jeg tror ikke på at fylla er placebo.

At man lett kan unnskylde uakseptabel atferd med at man var full er jeg helt enig i at mange gjør.

Skrevet

Det er faktisk godt dokumentert gjennom forsøk at atferd endres som om en er beruset på alkohol dersom forsøkspersonene tror de drikker alkoholholdige drinker.

Skrevet

Jeg har faktisk drukket meg "full" på lettøl ;)

Må legge til at jeg var bare 15 år gammel ;)

Gjest Nattsykepleieren
Skrevet

Da må du oppdatere deg på placebo og all den nyere forskning som er gjort rundt det.

Jeg skal ikke kommentere denne artikkelen som sådan, men placebos virkning er veldig reell og stor.

Virkning av placebo på alle områder er veldig individuelt. Det har veldig mye med personligheten din å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...