Gå til innhold

Alkoholisme

Anbefalte innlegg

Gjest Alkoholikere
Skrevet

Halve familien min er alkoholikere. Er det noen familier som har dette i genene sine ?

Gjest Forstår jeg
Skrevet

Min avdøde far var alkoholiker.

Jeg er blitt det også, men pga. livssituasjonen. Jeg var avholdende i mange år. Det ligger nok i genene mine at jeg blir avhengig.

Skrevet

Diskuterte nylig dette med noen som sa det er slik at det ligger i genene, ja. Og om du har det i genene og starter å drikke, er du "solgt".

Et eks - vi er 4 søsken. Den 4 er halvbror. Faren hans var alkoholiker. Det er desverre han også. Mens vi andre sjelden drikker.

Men om det er slik, tør jeg ikke påstå.

Skrevet

Ja rusforskere mener at det man kan være genetisk disponert for alkoholisme, og desto viktigere er det å være bevissst at man i tillegg har et valg. Jeg studerte sammen med en gutt som hadde en alkoholisert farfar, far og bror, og i motsetning til oss andre sa han at har _lyst_ på en øl dagen derpå. På studieturer tok han alltid helt hvite dager selv om vi andre drakk en pils eller tre hver kveld, fordi han ikke ville utfordre alkoholismen han følte lå latent i han.

Skrevet

Kan være gener, og kan også være at man blir "miljøskadet".

Over halve min familie er også rusmisbrukere, snodig hvordan noen familien får alt..

Gjest Kanskje ikke i dag?
Skrevet

Det er jeg overbevist om. Mine svigerforeldre er alkohollikere, det samme er deres to barn....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...