Gjest Alkoholikere Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Halve familien min er alkoholikere. Er det noen familier som har dette i genene sine ? 0 Siter
Gjest Forstår jeg Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Min avdøde far var alkoholiker. 0 Siter
Gjest Forstår jeg Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Min avdøde far var alkoholiker. Jeg er blitt det også, men pga. livssituasjonen. Jeg var avholdende i mange år. Det ligger nok i genene mine at jeg blir avhengig. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Diskuterte nylig dette med noen som sa det er slik at det ligger i genene, ja. Og om du har det i genene og starter å drikke, er du "solgt". Et eks - vi er 4 søsken. Den 4 er halvbror. Faren hans var alkoholiker. Det er desverre han også. Mens vi andre sjelden drikker. Men om det er slik, tør jeg ikke påstå. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Ja rusforskere mener at det man kan være genetisk disponert for alkoholisme, og desto viktigere er det å være bevissst at man i tillegg har et valg. Jeg studerte sammen med en gutt som hadde en alkoholisert farfar, far og bror, og i motsetning til oss andre sa han at har _lyst_ på en øl dagen derpå. På studieturer tok han alltid helt hvite dager selv om vi andre drakk en pils eller tre hver kveld, fordi han ikke ville utfordre alkoholismen han følte lå latent i han. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Kan være gener, og kan også være at man blir "miljøskadet". Over halve min familie er også rusmisbrukere, snodig hvordan noen familien får alt.. 0 Siter
Gjest Kanskje ikke i dag? Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Det er jeg overbevist om. Mine svigerforeldre er alkohollikere, det samme er deres to barn.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.