Gå til innhold

El.sigarett

Gjest Røyket selv før

Anbefalte innlegg

Gjest Røyket selv før
Skrevet

Min mann har røyket inntil nå. Heldivis så prøver han nå å slutte, etter at lungekapasiteten har dalt og han har fått påvist skader på lungene.

Før så røyket han ute. Røyket i sin bil men ikke i min osv.

Nå har han kjøpt seg el.sigaretten fra utlandet, den med nikotinampullen. Ulovlig å selge her, men ikke å bruke så vidt jeg vet.

Det kommer damp av den, men ikke slike hauger som fra røyken. Det lukter slik oljenikontin, men stinker langtfra slik som en vanlig sigarett.

Det som provoserer meg er at han nå røyker den mye mer enn de vanlige sigarettene. Og han sitter inne og røyker den. Og tenner den til og med i min bil!

Jeg sier til ham at jeg synes han kan forsette å vise hensyn. Det kommer jo noe ut (damp) og det er jo noe i den (nikotin) Vi vet jo ikke helt hvor skadelig det er, eller hvor godt det setter seg over alt.

Men han turer altså på :(

Noen som vet hva dette egentlig er? Er det noe som "går rundt i lufta" via dampen (siden det også lukter en meter fra eller er dette helt ufarlig sammenlignet med røyk?

Kan jeg med god samvittighet "kreve" at han fortsette å vise hensyn eller må jeg bare gi meg her?

Har prøvd å tråle internet ang dette men finner bare info om at det er ulovlig å selge her, at røyken ikke inneholder alle giftgassene som vanlig røyk ol.

Gjest Bjeller
Skrevet

Flaks at han fikk den gjennom tollen da den er forbudt i landet. Han får gå ut å røyke! Hvis ikke han vil det så flytt.

Gjest Røyket selv før
Skrevet

Flaks at han fikk den gjennom tollen da den er forbudt i landet. Han får gå ut å røyke! Hvis ikke han vil det så flytt.

Venner har tatt det gjennom for ham.

Helt greit for meg det, glad han endelig prøver å slutte.

Men han irriterer meg grenseløst ved å ikke gidde å respektere meg på dette, jeg har sakt til ham i klar tale at jeg ikke synes om det. Forklart ham at så lenge det lukter av dampen en meter unna så må det være stoffer i dampen som kan feste seg på tøy og annet og at det er helt hull i hodet å røyke over alt nå når han ikke gjorde det med den andre røyken. Hele poenget er jo å prøve å slutte

Men ikke søren om han gidder å høre da. Bak ryggen min så gjør han det alikavel. Trøster seg nok med at det ikke lukter slik som vanlig røyk eller at det er en stor sky han trenger å gjemme bort.

Nå fikk jeg mistanke og raste inn på rommet til ene ungen vår og da spratt han opp og jeg skjønte på ham og så på mina hans at han hadde ugler i mosen, selv om han benektet det hardnakket. Nei sa han, men jeg tok meg en inne oppe i sta.

Synes det er så forbannet lite voksent å holde på sånn. Jeg blir faktisk ille irritert :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...