Gjest Nilje Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Av alle ting jeg blir nysgjerrig på er hvordan det lukter. Har dere kjent lukten noen gang, og kan dere beskrive den? Hva kan den sammenliknes med? 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Var nylig på syning, og var i samme rom som den avdøde i ca en time uten å kjenne noen lukt.. Tok tilogmed på han. Det var 4 dager etter dødsfallet. 0 Siter
Gjest Beate Bee Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Ja. Tenk deg at du setter nesen din ned i en fersk hundebæsj. Sånt lukter det. Du vil brekke deg og komme deg fortest mulig bort, ikke sant? 0 Siter
Gjest Frett Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Kjøtt som råtner lukter ikke godt! 0 Siter
Gjest Nilje Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Var nylig på syning, og var i samme rom som den avdøde i ca en time uten å kjenne noen lukt.. Tok tilogmed på han. Det var 4 dager etter dødsfallet. kanskje han har blitt oppbevart kaldt? 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Var nylig på syning, og var i samme rom som den avdøde i ca en time uten å kjenne noen lukt.. Tok tilogmed på han. Det var 4 dager etter dødsfallet. ''Var nylig på syning, og var i samme rom som den avdøde i ca en time uten å kjenne noen lukt..'' Folk som dør her til lands blir tatt godt vare på selv etter at de er døde, og ingen vil feks kunne kjenne liklukt i en begravelse. Likene blir oppbevart kaldt slik at ingen forråtnelsesprosess blir startet. Et lik som blir liggende i ei leilighet eller ute i skogen vil raskt begynne å lukte om det ikke er for kaldt, og folk som har kjent slik lukt beskriver den som forferdelig. Jeg har bare kjent lukt i en leilighet der hvor en død mann har ligget og det var en ganske spesiell lukt av dødt menneske. Men ikke direkte likstank. 0 Siter
Gjest Nilje Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 ''Var nylig på syning, og var i samme rom som den avdøde i ca en time uten å kjenne noen lukt..'' Folk som dør her til lands blir tatt godt vare på selv etter at de er døde, og ingen vil feks kunne kjenne liklukt i en begravelse. Likene blir oppbevart kaldt slik at ingen forråtnelsesprosess blir startet. Et lik som blir liggende i ei leilighet eller ute i skogen vil raskt begynne å lukte om det ikke er for kaldt, og folk som har kjent slik lukt beskriver den som forferdelig. Jeg har bare kjent lukt i en leilighet der hvor en død mann har ligget og det var en ganske spesiell lukt av dødt menneske. Men ikke direkte likstank. jeg lurer på hvordan patologer og rettsmedisinere klarer jobben sin. De får jo en del slik saker hvor en person har ligget død lenge. Klarer de å filtrere bort lukta? Eller kan man venne seg til likstank? 0 Siter
Axcia Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 jeg lurer på hvordan patologer og rettsmedisinere klarer jobben sin. De får jo en del slik saker hvor en person har ligget død lenge. Klarer de å filtrere bort lukta? Eller kan man venne seg til likstank? De kan sikkert bruke tett maske og oxygen. Du lurer forøvrig på veldig mange spesielle ting for tiden. Har du det bra? 0 Siter
Gjest Nilje Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 De kan sikkert bruke tett maske og oxygen. Du lurer forøvrig på veldig mange spesielle ting for tiden. Har du det bra? har bare en overaktiv hjerne:) 0 Siter
morsan Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 jeg lurer på hvordan patologer og rettsmedisinere klarer jobben sin. De får jo en del slik saker hvor en person har ligget død lenge. Klarer de å filtrere bort lukta? Eller kan man venne seg til likstank? I "Silence of the lambs" smører etterforskerne en slags pasta under nesa - sikkert noe som lukter sterkt for å overdøve, emn vet ikke hva det er og om dette (fortsatt) brukes i det virkelige liv. 0 Siter
Gjest Nilje Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 I "Silence of the lambs" smører etterforskerne en slags pasta under nesa - sikkert noe som lukter sterkt for å overdøve, emn vet ikke hva det er og om dette (fortsatt) brukes i det virkelige liv. jo det gjør det visst, de som jobber med å få ut omkomne fra ruinene i Haiti. Husker ikke helt hva den salven heter da. Tror helsepersonell også bruker den til tider.... 0 Siter
morsan Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 jo det gjør det visst, de som jobber med å få ut omkomne fra ruinene i Haiti. Husker ikke helt hva den salven heter da. Tror helsepersonell også bruker den til tider.... For å være litt useriøs, så må jeg si at jeg av og til har ønsket meg slik salve når jeg sitter på bussen hjem fra jobb en varm sommerdag....;-/ 0 Siter
Gjest Nilje Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 For å være litt useriøs, så må jeg si at jeg av og til har ønsket meg slik salve når jeg sitter på bussen hjem fra jobb en varm sommerdag....;-/ kanskje jeg skulle smøre på de gangene hvor ingen vil tømme søpla der jeg bor:) Blir fort lukt av sånt. 0 Siter
brilleslangen Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Ja. Tenk deg at du setter nesen din ned i en fersk hundebæsj. Sånt lukter det. Du vil brekke deg og komme deg fortest mulig bort, ikke sant? Er ikke helt enig med sammenligningen din... men godt lukter det iallfall ikke det er vi enig om( jeg vet fordi jeg snublet over en halvråtten elgkalv engang i 1990(klatret opp ei bratt skråning og falt faktisk oppå den), grøsser enda ved tanken. Trodde aldri jeg noengang kom til å bli ren igjen. Følte meg skitten enda et par uker etterpå, selv om jeg både var vasket og skrubbet xx antall ganger i mellomtiden. Kom også gående forbi en påkjørt katt som hadde ligget noen dager. Det luktet like motbydelig det... Men ved begge anledningene vardet bare å ta beina fatt og komme seg unna så var stanken borte Tror likevel ikke noen av oss kan forestille oss hvordan stanken blir når haugevis av mennesker ligger der og råtner samtidig og det ikke er mulig å komme seg unna lukta... fordi det ligger folk overalt... Kjenner jeg blit uvel nesten bare ved tanken... selv om jeg aldri har vært borti noe som ligner... :-( 0 Siter
brilleslangen Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Er ikke helt enig med sammenligningen din... men godt lukter det iallfall ikke det er vi enig om( jeg vet fordi jeg snublet over en halvråtten elgkalv engang i 1990(klatret opp ei bratt skråning og falt faktisk oppå den), grøsser enda ved tanken. Trodde aldri jeg noengang kom til å bli ren igjen. Følte meg skitten enda et par uker etterpå, selv om jeg både var vasket og skrubbet xx antall ganger i mellomtiden. Kom også gående forbi en påkjørt katt som hadde ligget noen dager. Det luktet like motbydelig det... Men ved begge anledningene vardet bare å ta beina fatt og komme seg unna så var stanken borte Tror likevel ikke noen av oss kan forestille oss hvordan stanken blir når haugevis av mennesker ligger der og råtner samtidig og det ikke er mulig å komme seg unna lukta... fordi det ligger folk overalt... Kjenner jeg blit uvel nesten bare ved tanken... selv om jeg aldri har vært borti noe som ligner... :-( Den gang kaninen vår døde ble den liggende hjemme nesten et døgn før vi fikk den ned i jorda.(det var vinter) Huset ble fylt med en meget spesiell og intens lukt. Det luktet rett og slett død. Jeg likte ikke akkurat den lukta heller, men da luktet det nydød. gammel-død og halvråttent er mye verre... 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Det lukter emment, råttent kjøtt. Jeg har jobbet i obdusjonssal, dyr, ikke mennesker og halvråtne elger og rådyr lukter pyton 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Ettersom jeg husker mistet du akkurat en av dine kjære? Jeg forstår at du lurer på endel nå, men enkelte spørsmål bør man ikke tenke på engang. For din egen del. *klem* 0 Siter
Gjest Nilje Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Ettersom jeg husker mistet du akkurat en av dine kjære? Jeg forstår at du lurer på endel nå, men enkelte spørsmål bør man ikke tenke på engang. For din egen del. *klem* , jeg har ikke mistet noen av mine kjære nylig. jeg mistet imidlertid en nabo som selvfølgelig ikke var noen hyggelig opplevelse. Men hva har det med mitt spørsmål om likstank å gjøre? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 , jeg har ikke mistet noen av mine kjære nylig. jeg mistet imidlertid en nabo som selvfølgelig ikke var noen hyggelig opplevelse. Men hva har det med mitt spørsmål om likstank å gjøre? Å beklager, da er det meg som roter. :0) 0 Siter
Bookworm Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Var nylig på syning, og var i samme rom som den avdøde i ca en time uten å kjenne noen lukt.. Tok tilogmed på han. Det var 4 dager etter dødsfallet. Men da har vel vedkommende ligget på et kjølerom, og da får en ikke den likstanken som man finner i gatene på Haiti om dagen... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.