Gjest GA Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Det er ikke absolutt nødvendig, men fjerner endel "støy" og fargeforvrengninger i bildet, og det beskytter glasset i objektivet til en viss grad. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Jeg brukte dette tidligere for å oppnå en spesifikk effekt, feks diffuser eller fargefilter, men nå bruker jeg redigeringsprogrammer for å oppnå det samme. Det eneste jeg bruker innimellom nå er solskjerm. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Helt fra mitt første speilreflekskamera har jeg brukt et filter for å beskytte selve objektivet. 0 Siter
Speak Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Dersom du kjøper et dyrt objektivt (det koster jo fort mange tusen) så er dette en billig forsikring mot riper/skader i glasset. I tillegg finnes det en del filter med fargenyanser som skaper gode effekter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.