Gå til innhold

Har du symaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

event. hvilket merke?

Noen anbefalinger om en god symaskin som syr og trekker jevnt. Det må ikke være tusen sømmer og sånt, det viktigste er at sømmen blir pen og jevn.

Gjest Disneyland
Skrevet

Har en symaskin kjøpt på Clas Ohlson. Merke er Coline. Den fungerer kjempebra!

Skrevet

Ja, jeg fikk en symaskin av min mor for mange år siden. Den er virkelig ikke mye brukt, men har absolutt vært kjekk å ha en gang i blant.

Jeg husker ikke merket, og orker ikke gå og sjekke...;-) men ingenting slår vel Husquarna, skulle jeg tro?

Men med min nokså lave nytte av symaskin hadde jeg ikke giddet å spandere så mye på en maskin. Jeg fikk som sagt min, men tror ikke den var spesielt dyr.

Gjest Disneyland
Skrevet

Har en symaskin kjøpt på Clas Ohlson. Merke er Coline. Den fungerer kjempebra!

Jeg kan ikke finne en symaskin på Clas Ohslon sin nettside desverre, men det kan være de har en igjen om du ringer og hører.

Gjest the super woman
Skrevet

http://no.bernina.com/

Jeg har en Bernina fra 1985. Den er helt fantastisk og jeg har brukt den mye. Jeg ser at de har noen enkle maskiner nå, men vet ikke hvordan de er.

Skrevet

Jeg fikk en brukt Husquarna av min svigermor for 15 år siden, og er kjempefornøyd. Hun ga det samme for den (1000,-) som billigvariantene, og jeg tror hun har rett i man får mer for pengene om man kjøper en brukt kvalitetsmaskin framfor noe billig ræl...

Skrevet

Jeg har en Meister, det er egentlig en Husqvarna-kopi produsert i Langtvekkistan. Den funker helt greit til mitt bruk (dvs. enkle ting som å sy gardiner og legge opp klær).

Gjest majas mamma
Skrevet

Har en Elna fra 84. Går som en drøm og har aldri vært på reperasjon.

Gjest høstløv
Skrevet

Ja, jeg har en 26 år gammel Bernina Sport. Jeg bruker ikke maskinen særlig mye, men det er viktig at den fungerer, når jeg trenger den.

Den fungerer akkurat som da den var ny, jeg har vært veldig fornøyd.

Skrevet

Har Janome. Veldig godt fornøyd.

Skal du bare bruke den til smått og ikke noe dilldall, så er kanskje en mekanisk maskin bedre enn digital.

Skrevet

Kjøpte min første Bernina for 30 år siden. Kjøpte en ny Bernina for et par år siden - kun for å få en mer avansert maskin. Den gamle Berninaen syr fortsatt som en drøm :) Aldri noen problemer med disse kvalitetsmaskinene :)

Skrevet

Ja, jeg har en 26 år gammel Bernina Sport. Jeg bruker ikke maskinen særlig mye, men det er viktig at den fungerer, når jeg trenger den.

Den fungerer akkurat som da den var ny, jeg har vært veldig fornøyd.

:) Min "gamle" maskin er Bernina Sport. Har brukt den masse og den syr fortsatt som en drøm.

Skrevet

Ja, jeg fikk en symaskin av min mor for mange år siden. Den er virkelig ikke mye brukt, men har absolutt vært kjekk å ha en gang i blant.

Jeg husker ikke merket, og orker ikke gå og sjekke...;-) men ingenting slår vel Husquarna, skulle jeg tro?

Men med min nokså lave nytte av symaskin hadde jeg ikke giddet å spandere så mye på en maskin. Jeg fikk som sagt min, men tror ikke den var spesielt dyr.

''ingenting slår vel Husquarna, skulle jeg tro?''

Jo...Bernina :D

Skrevet

Ja, jeg har symaskin. Husker ikke hvilket merke...

Men jeg bare knekker nålene, kanskje jeg syr for fort?...

:0)

Skrevet

En gammel håndmaskin fra før krigen. Men den er fullt brukbar, mora mi brukte den i alle år.

Skrevet

Hehe, nei - man har da en mor som er utdannet sømoperatør og dermed delegerer jeg slike oppgaver:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...