sportyjente 26 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Heisann :-) Har skreve fleire innlegge her om mine hofteproblem.... Men har slitt med smerter i høgre skulder i fleire år no, men har ikkje gått til legen med det, har lite lyst inn i MR-maskina. Har ein sviende/brennende smerte/verk rundt skulder, går ned på overarm. Smerte øvertse del av skulderblad og ut mot skuldra. Ubehageleg å vaske hår, og bruke handa i slike stillingar. Klare ei lita stund, men så "brenne" den på ein måte av. Heile tida ei slags mauring i den, føle behov for å strekke og knipe i den. Finne aldri ei god stilling om natta. Noko anna eg har lagt merke til er at den vonde skuldra ser lenger ut enn den andre, og den henge meir. Andre rundt meg seier også at eg ser skjev ut. Når eg står med handa hengande rett ned, så kjennest skuldra "slapp" ut i forhold til den andre, tenker ofte at det kunne vore godt å få lagt den i fatle, for å sleppe det "trykke". Har aldri hatt plager med venstre skulder. Det siste året har det komt knirkelyder og knepping i skulderområdet. Kva trur du kan vere problemet her? klare snart ikkje gå slik lenger, teke smertestillande veldig ofte på grunn av plagene. Skal til kontroll hos ortopeden som opererte meg for trochanter tendinitt, kan eg ta opp plagene i skuldra då? eller blir det feil å ta opp det, når det er hofta eg er der for? Litt usikker på korleis legene liker/ikkje liker det? Kva vil du anbefale meg å gjere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341477-skulderplager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg tror vi leger (hvertfall noen av oss) er litt når vi blir konfrontert med problemer det "ikke var bestilt time" for. Det er en ide at du snakker med sykepleier på kontoret til ortopeden på forhånd. Rtg. undersøkelser i hytt og pine bør man unngå pga. mulig strålings-skade. De moderne apparatene idag gir lite stråling, så veldig skeptisk bør du ikke være til en MR-underskelse. men du kan avvente til legen har sett på deg. Slik du beskriverden vonde skulderen din, høres dette ut som en skikkelig skade. F. eks. skade av supraspinatus senen kan arte seg slik. Rart at du evt. ikke har merket skade i en eller annen akutt-situasjon. Det er klart at du bør undersøkes ordentlig.. Lykke til.! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341477-skulderplager/#findComment-2884980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sportyjente 26 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg tror vi leger (hvertfall noen av oss) er litt når vi blir konfrontert med problemer det "ikke var bestilt time" for. Det er en ide at du snakker med sykepleier på kontoret til ortopeden på forhånd. Rtg. undersøkelser i hytt og pine bør man unngå pga. mulig strålings-skade. De moderne apparatene idag gir lite stråling, så veldig skeptisk bør du ikke være til en MR-underskelse. men du kan avvente til legen har sett på deg. Slik du beskriverden vonde skulderen din, høres dette ut som en skikkelig skade. F. eks. skade av supraspinatus senen kan arte seg slik. Rart at du evt. ikke har merket skade i en eller annen akutt-situasjon. Det er klart at du bør undersøkes ordentlig.. Lykke til.! Har ikkje hatt nokon skade i skuldra som eg kan huske.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341477-skulderplager/#findComment-2885002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skulderplaget Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Den skuldra der høres ikke god ut. Gå til fastlegen, få deg henvisning til en skikkelig flink fysioterapeut, og ta det derfra. Muligens vil fysioen at du skal ha MR-resultater med deg, og seriøst: Det høres virkelig ut som du bør finne ut hva som er galt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341477-skulderplager/#findComment-2885015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sportyjente 26 Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Den skuldra der høres ikke god ut. Gå til fastlegen, få deg henvisning til en skikkelig flink fysioterapeut, og ta det derfra. Muligens vil fysioen at du skal ha MR-resultater med deg, og seriøst: Det høres virkelig ut som du bør finne ut hva som er galt. Hei og takk for svar :-) Har vore til manuellterapeut for undersøkelse av skuldra, han kunne ikkje finne noko spesielt gale - veldig stramt rundt skuldra, og så nemnte han at det kunne vere betennelse/irritasjon der. Vist eg teke og helde meg i nakken, og så bevega skulder/albue utover, då er der ei voldsomme glepping (ser, kjenne og høyre bevegelsen) i sjølve leddet, kjennest i allefall slik ut. Manuellterapeuten kunne ikkje seie om det sitter i sjølve leddet eller i kragebeinet. Nemnte at eg kunne få plager med seinare. Venstre skuldra har eg ikkje antydning til dette, verken smerte eller glepping. Teke manuellterapeutane vanlege ortopediske tester? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341477-skulderplager/#findComment-2886437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sportyjente 26 Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg tror vi leger (hvertfall noen av oss) er litt når vi blir konfrontert med problemer det "ikke var bestilt time" for. Det er en ide at du snakker med sykepleier på kontoret til ortopeden på forhånd. Rtg. undersøkelser i hytt og pine bør man unngå pga. mulig strålings-skade. De moderne apparatene idag gir lite stråling, så veldig skeptisk bør du ikke være til en MR-underskelse. men du kan avvente til legen har sett på deg. Slik du beskriverden vonde skulderen din, høres dette ut som en skikkelig skade. F. eks. skade av supraspinatus senen kan arte seg slik. Rart at du evt. ikke har merket skade i en eller annen akutt-situasjon. Det er klart at du bør undersøkes ordentlig.. Lykke til.! No har eg vore hos ortopeden, og eg tok opp skuldra uten at han viste om det på forhånd - det gjekk heilt fint :-) Likte ikkje heilt den gleppinga eg har i den - han sa den er løs, og burde ta ein MR av den. Kva behandling er det for slikt då? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341477-skulderplager/#findComment-2891140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.