Gå til innhold

For gammel til å bli mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alzheimer kan man få i alle aldre. Jeg vet om ei som er 43 som er ganske preget av det og har små unger og ingen mann. Hun bor på aldershjem og hun aner ikke hvor ungene er Mora mi var 58 når hun fikk det, bestemora mi 60 og tanta mi 78.

Risikoen øker veldig med alderen. Det er de færreste som får det i 40 årene.

Skrevet

Jeg synes man skal følge naturen når den ikke tar feil. Med det mener jeg at

- man gjerne kan hjelpe en på 32 som har kommet i for tidlig overgangsalder, med assistert befruktning

- men ikke gjøre det samme overfor en på 55

De av oss som fremdeles kan få barn på naturlig vis selv om vi har passert både 45 og 50, men som synes dette blir i eldste laget, får ta ansvaret selv for at det ikke blir fler. Det har jeg selv gjort.

Skrevet

Jeg tror bestemt at kroppen vår er innrettet slik at den selv bestemmer når den er for gammel til å få barn. Det betyr at så lenge man ikke lenger kan få barn etter naturmetoden, er det for sent. Jeg synes ikke noe om at kvinner nærmest uansett alder ser det ut som, får hjelp til å bli gravide når kroppen selv har sagt stopp.

Jeg vil ikke sette noen fast aldersgrense for når det er for sent å få barn, det er opp til kroppen å "bestemme" om den er i stand til et svangerskap og en fødsel med påfølgende småbarnstid. Jeg tror naturen er såpass intelligent at den styrer dette selv.

Skrevet

''Jeg nærmer meg de 60 og kan fremdeles få barn etter natur metoden''

Menstruasjon er ikke ensbetydende med at man kan lage barn, dessverre. En venninne er 45 og har prøvd i 3-4 år å få et nytt barn, men legen sier at eggene trolig er "for gamle" slik at sædcellene ikke trenger igjennom.

En annen venninne spurte legen sin om sterilisering da hun var 48-49 år. Legen var kanskje litt kjekkas, men han sa at "dersom du blir gravid nå, skal jeg personlig påta meg farskapet" ;-)

Skrevet

Jeg synes hun er altfor gammel, men når hun har fått barn nylig, synes jeg det er greit at hun får et barn til, slik at barna har hverandre når mor går bort. Det er det eneste argumentet jeg har, men synes det er galskap at hun har fått tillatelse til å få 1 barnet også.

Skrevet

Menstruasjon er ikke ensbetydende med at man kan lage barn, dessverre. En venninne er 45 og har prøvd i 3-4 år å få et nytt barn, men legen sier at eggene trolig er "for gamle" slik at sædcellene ikke trenger igjennom.

En annen venninne spurte legen sin om sterilisering da hun var 48-49 år. Legen var kanskje litt kjekkas, men han sa at "dersom du blir gravid nå, skal jeg personlig påta meg farskapet" ;-)

hehe c",)

Gjest høstløv
Skrevet

Ja, ja, men gynekologen påpeker at jeg fremdeles er i fruktbar alder og må bruke prevensjon i inntil ett år etter siste menstruasjon.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, ja, men gynekologen påpeker at jeg fremdeles er i fruktbar alder og må bruke prevensjon i inntil ett år etter siste menstruasjon.

He, he,;)

Skrevet

Better safe than sorry :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Sitat: "En annen venninne spurte legen sin om sterilisering da hun var 48-49 år. Legen var kanskje litt kjekkas, men han sa at "dersom du blir gravid nå, skal jeg personlig påta meg farskapet" ;-)"

Jeg kjenner personlig to som har fått barn etter at de har hatt sølvbryllup, og da var de var mellom 45 og 50 år.

Søsteren min fikk en datter, da hun var 43 år.

Skrevet

Sitat: "En annen venninne spurte legen sin om sterilisering da hun var 48-49 år. Legen var kanskje litt kjekkas, men han sa at "dersom du blir gravid nå, skal jeg personlig påta meg farskapet" ;-)"

Jeg kjenner personlig to som har fått barn etter at de har hatt sølvbryllup, og da var de var mellom 45 og 50 år.

Søsteren min fikk en datter, da hun var 43 år.

Ja, som jeeg sa så var den legen litt vel kjekk og grei, for om enn sjeldent så er det ikke ukjent at også damer rundt de 50 har blitt mødre ved naturmetoden. :-)

Min mor lå i sin tid på barsel med en dame på 48-49, som fikk sitt første barn etter å ha vært gift i mer enn 25 år. Hun og mannen hadde forlengst gitt opp tanken om at de kom til å få barn. Hun trodde først det var overgangsalderen og deretter fryktet hun for at hun hadde fått kreft, før hun omsider skjønte hva som var i gjære:-)

Skrevet

Trodde bare at du ventet i disse dager :-)

Da har du god hukommelse c",)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...