Gjest spm om NAV Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Jeg lider av en kronisk sykdom som i hvertfall vil gjøre meg 50 prosent ufør. Kanskje jeg kan jobbe mer, kanskje må jeg jobbe mindre. Jeg er veldig fortvilet over situasjonen for jeg vil jobbe, men det kan bli vanskelig å jobbe på dager hvor konsentrasjonen og oppmerksomheten er veldig dårlig pga smerter. Vil det bli problemer i forhold til NAV hvis jeg ønsker å jobbe frivillig et sted, de dagene jeg føler at jeg klarer det? Hvordan ser de på frivillig arbeid? 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Når du er ufør, kan du tjene opp til et visst beløp ved siden av trygden. Lurer på om det ikke er rundt 60 tusen i året. Iallfall på hundre prosent ufør. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Fra 1. mars kommer det nye regler, den nye ytelsen heter arbeidsavklaringspenger, det nye er at du kan få stønad og fratrekk i stønaden for hvor mye du greier å arbeide. Du kan lese om de nye reglene på denne siden: http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger Ennå er det vel ikke så mange som har kunnskaper om hvordan disse nye reglene vil fungere i hvert enkelt tilfelle. 0 Siter
Gjest arbeidsavklaring Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Når du er ufør, kan du tjene opp til et visst beløp ved siden av trygden. Lurer på om det ikke er rundt 60 tusen i året. Iallfall på hundre prosent ufør. Nå kommer andre regler med arbeidsavklaringspenger. Vet ikke helt hvordan det blir, men den opprinnelige G forsvinner i forhold til måten det har blitt brukt før. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Nå kommer andre regler med arbeidsavklaringspenger. Vet ikke helt hvordan det blir, men den opprinnelige G forsvinner i forhold til måten det har blitt brukt før. Ok. Det var fint du rettet opp i det. :-) 0 Siter
Gjest bare en Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 1 G eller ikke. Hver oppmerksom på at NAV vil trekke deg i trygd den dagen de oppdager at du jobber frivillig (om så gratis) f.eks 20%. Da vil de si at her har du jo 20% arbeidsevne. Da skal du ha 80% trygd og 20% arbeid. Med andre ord. Det er ikke bare hvor mye du tjener som spiller en rolle. Det teller også hvor mye du jobber i løpet av en uke/måned. 0 Siter
Gjest Rehabpenger Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Nå kommer andre regler med arbeidsavklaringspenger. Vet ikke helt hvordan det blir, men den opprinnelige G forsvinner i forhold til måten det har blitt brukt før. Det vil bli forskjell på varig ufør og arbeidsavklaringspenger. 0 Siter
Gjest spm om NAV Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 1 G eller ikke. Hver oppmerksom på at NAV vil trekke deg i trygd den dagen de oppdager at du jobber frivillig (om så gratis) f.eks 20%. Da vil de si at her har du jo 20% arbeidsevne. Da skal du ha 80% trygd og 20% arbeid. Med andre ord. Det er ikke bare hvor mye du tjener som spiller en rolle. Det teller også hvor mye du jobber i løpet av en uke/måned. ''1 G eller ikke. Hver oppmerksom på at NAV vil trekke deg i trygd den dagen de oppdager at du jobber frivillig (om så gratis) f.eks 20%. Da vil de si at her har du jo 20% arbeidsevne. Da skal du ha 80% trygd og 20% arbeid'' Men hvis de kan da konkludere rmed at jeg har så og så stor arbeidsevne på grunnlag av frivillig arbeid så blir jo det misvisende. Frivillig arbeid skiller seg fra ordinært arbeid med at du ikke er forpliktet til å jobbe når du skal. Du kan møte opp når du vil og jobbe i det tempoet som passer deg. I et ordinært arbeidsforhold så stiller man helt andre krav til en ansatt. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 1 G eller ikke. Hver oppmerksom på at NAV vil trekke deg i trygd den dagen de oppdager at du jobber frivillig (om så gratis) f.eks 20%. Da vil de si at her har du jo 20% arbeidsevne. Da skal du ha 80% trygd og 20% arbeid. Med andre ord. Det er ikke bare hvor mye du tjener som spiller en rolle. Det teller også hvor mye du jobber i løpet av en uke/måned. Skulle bare mangle;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.