Gå til innhold

samordnet opptak i barnehager

Anbefalte innlegg

Gjest foreldrene
Skrevet

I vår kommune sitter barnehagestyrerne i møte sammen når barnehageplassene for høsten fordeles. Hvis man har sagt opp en barnehageplass fordi man mener at styreren ikke bidrar til noe godt samarbeid (og styreren vet dette er grunnen til oppsigelsen) og man så søker plass et annet sted - vil da ikke denne styreren lett komme til å baktale foreldrene på det møtet (framstille dem som vanskelig feks, istedenfor å ta selvkritikk), og dermed hindre at foreldrene får en god start i ny barnehage?? Dette er snakk om en til tider ubehagelig styrer.

Gjest Niccola
Skrevet

I så fall får vi håpe at de andre som er tilstede på møtet forstår at det kan være flere sider av saken, og at styreren ikke nødvendigvis har rett..

Viktigst er det vel at de følger listene og tildeler dere plassen dere har rett på. :-)

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har vært med på mange runder med opptak, og jeg har aldri hørt om noe sånt.

Det er alltid trangt med tid på sånne møter, mange barn som skal opp - og mange barn med forskjellige prioriteringer som må diskuteres pga tilrettelegging. Vanlige barn/foreldre diskuterer man aldri, det er det ikke tid til.

Styrere snakker vel med andre privat (som alle jo gjør), men ikke i et sånt forum.

Gjest foreldrene
Skrevet

Jeg har vært med på mange runder med opptak, og jeg har aldri hørt om noe sånt.

Det er alltid trangt med tid på sånne møter, mange barn som skal opp - og mange barn med forskjellige prioriteringer som må diskuteres pga tilrettelegging. Vanlige barn/foreldre diskuterer man aldri, det er det ikke tid til.

Styrere snakker vel med andre privat (som alle jo gjør), men ikke i et sånt forum.

I vårt tilfelle er det snakk om et barn med prioritert opptak.

Persille1365381127
Skrevet

I vårt tilfelle er det snakk om et barn med prioritert opptak.

Ja, men da må det være en spesiell prioritet for at det skal bli snakket om det. Handicap ifht tilrettelegging. Utvikling (ppt) eller barnevernssak ifht styrking, sånne ting.

Og jeg har aldri hørt at foreldrene har vært snakket om, annet enn dersom de ønsker spesiell hjelp eller veiledning eller noe i den kategorien. Men jeg har ikke vært med på at foreldrene har vært snakket om fordi barnehagen misliker dem, eller har vært i konflikt eller noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...