Gå til innhold

Perfekt harmoni

Anbefalte innlegg

Gjest Tutta og bikkja
Skrevet

Ut for å gå kveldstur. Binder bikkja et stykke utenfor kiosken, mens jeg skal inn et ærend. Hører bikkja bjeffe,og det sjekker jeg selvfølgelig opp. En gammel gubbe som absolutt må hilse på fasbundede hunder. Jeg spør om alt går bra, og jada gubben rusler opp til leiligheten sin igjen. Jeg går inn på kiosken for å betale mine varer. Når jeg kommer ut igjen står gubben der og sier at den bikkja ikke er velkommen her lenger. Han viser meg at han har på hanske, for han har jo tredve års erfaring med hund må vite. Men å hilse på bikkja mi var ikke hyggelig. Det syntes tydeligvis ikke bikkja mi heller. For den bjeffer slik den ikke pleier å gjøre, for å varsle mor om rare menn med usikre motiver. Han påpeker at det er fire soverom i næreten. Og jeg sier igjen undrende at klokka bare er åtte på kvelden(det er ikke barnefamilier som har råd til å bo i leilighet midt i sentrum.) Jeg spør litt undrende hvorfor han må bort å hilse på fremmede bikkjer i bånd, og at bikkja neppe hadde bjeffet om han ikke hadde gått bort til den.. Og da sier han bare at bikkja er like utrivelig som eieren jaja ikke for å såre meg men...

Jaja, tenker jeg. Enda en pensjonist som ikke har bosatt seg på stille og fredelig landet. Men bor midt i sentrum for å ha noe å følge med på.

Å tanken på å ta med seg kakao i morgen og sette seg utenfor kiosken en times tid i morgen med bikkja ved min side, bare for å glede hans vakthold mens han spiller irritert - ja det gir sannelig meg også en smule ondskapsfull glede.

Gjest honnicorn
Skrevet

Utrivelig type. Men, tar jeg feil når jeg sier at det faktisk ikke er lov å binde hunder utenfor butikker o.l. plasser? Har hund selv, og hvis jeg har ærender, så tar jeg aldri med meg hunden på tur. Tror jeg har lest en plass at det er ulovlig.

Gjest Tutta og bikkja
Skrevet

Utrivelig type. Men, tar jeg feil når jeg sier at det faktisk ikke er lov å binde hunder utenfor butikker o.l. plasser? Har hund selv, og hvis jeg har ærender, så tar jeg aldri med meg hunden på tur. Tror jeg har lest en plass at det er ulovlig.

Det står at den ikke skal stå rett ved inngangen.

http://www.lovdata.no/all/hl-20030704-074.html#5

Jeg hadde bundet den et stykke bortenfor, og det kan sikkert diskuteres om det er riktig eller ikke. Likevel MÅTTE gubben oppsøke bikkja to ganger. Litt merkelig med tanke på at man lærer barn å la være å gå bort til fremmede hunder, men gamle gubber de gjør vist som de vil :)

Men jeg fikk et klart inntrykk av dette var en pensjonist som hadde litt for lite å gjøre, og dermed ble ordenspoliti for området rundt der han bor. Jaja, det var dagens merkelige opplevelse.

Gjest jippiekayey
Skrevet

Det står at den ikke skal stå rett ved inngangen.

http://www.lovdata.no/all/hl-20030704-074.html#5

Jeg hadde bundet den et stykke bortenfor, og det kan sikkert diskuteres om det er riktig eller ikke. Likevel MÅTTE gubben oppsøke bikkja to ganger. Litt merkelig med tanke på at man lærer barn å la være å gå bort til fremmede hunder, men gamle gubber de gjør vist som de vil :)

Men jeg fikk et klart inntrykk av dette var en pensjonist som hadde litt for lite å gjøre, og dermed ble ordenspoliti for området rundt der han bor. Jaja, det var dagens merkelige opplevelse.

Var det han her?

http://www.kirken.no/_files/narvestad_60.jpg

Gjest Tutta og bikkja
Skrevet

Det var nok personlighet til Narvestad ja ;)

Men jeg sverger på at han så ut sånn her:

http://www.walslag.no/pererik/grafikk/natte.jpg

Som vi vet så skinner jo ens indre igjennom på utsiden.

Bare skjønner meg ikke på eldre folk som alltid skal finne noe å klage på. Greit at det gir de noe å prate om under middagen med kjærringa. Men det virker som om noen blir "lykkelig" over å finne noe å irritere seg over.

Husker en gang jeg var i et boligfelt jeg aldri hatt vært i. Jeg måtte snu og snudde foran et garasjeanlegg. Da kom det en bil med et gammelt ektepar, hvor den gamle gubben viste meg fingeren. Antakaligvis for at han syntes det var tåpelig at jeg snudde foran garasjen deres, men jeg var jo helt ukjent. Var farlig fristende å gå ut av bilen og spørre hva som var problemet. Mulig han ikke hadde vært like tøff ansikt til ansikt.

Gjest guggenhi
Skrevet

Det var nok personlighet til Narvestad ja ;)

Men jeg sverger på at han så ut sånn her:

http://www.walslag.no/pererik/grafikk/natte.jpg

Som vi vet så skinner jo ens indre igjennom på utsiden.

Bare skjønner meg ikke på eldre folk som alltid skal finne noe å klage på. Greit at det gir de noe å prate om under middagen med kjærringa. Men det virker som om noen blir "lykkelig" over å finne noe å irritere seg over.

Husker en gang jeg var i et boligfelt jeg aldri hatt vært i. Jeg måtte snu og snudde foran et garasjeanlegg. Da kom det en bil med et gammelt ektepar, hvor den gamle gubben viste meg fingeren. Antakaligvis for at han syntes det var tåpelig at jeg snudde foran garasjen deres, men jeg var jo helt ukjent. Var farlig fristende å gå ut av bilen og spørre hva som var problemet. Mulig han ikke hadde vært like tøff ansikt til ansikt.

Hahaha! Priceless uttrykk på han Natte, gitt! :) Folk er rare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...