Gå til innhold

"Omsorgssvikt"

Anbefalte innlegg

Gjest barnevernet
Skrevet

Omsorgssvikt deler Kari Killèn i fire grupper; fysisk, psykisk, vanskjøtsel og seksuelle overgrep

Fysiske overgrep: omfatter barn som enten skades bevisst ellereller ved unnlatelse, feks manglende tilsyn

Barn som vanskjøttes:barnet sees ikke eller ivaretaes.

Psykiske overgrep: venskelig å definere for den kan omfatte så mye.En kort definisjon er en kronisk holdning hos foreldre som er ødeleggende for, eller forhindrer utviklingen av, et positivt selvbilce hos barnet.

- barn som oppleves negativt av foreldrene. avvisning og undertrykkelse. Barna får forstå at det er noe galt med dem, de er dumme, umulige, uønskede

- barn foreldre hvor samlivet er preget av hat, fiendtlighet og ofte vold. Disse barna lever i kronisk angst og skal ta vare på seg selv og foreldrene. 5-åringen som skal beskytte mor mot kniven-

- barn av rusmisbrukere. Barnet opplever angstfylte og ustabile sitasjoner det verken kanforutsi eller forstå.Barnets behov blir ikke sett. Ofte er det barnet som får voksenrollen.

Disse gruppene går ofte i hverandre.

En rask og kortfattet definisjon. Seksuelle overgrep regner jeg ikke med at jeg bør utdype.

Gjest barnevernet
Skrevet

Omsorgssvikt deler Kari Killèn i fire grupper; fysisk, psykisk, vanskjøtsel og seksuelle overgrep

Fysiske overgrep: omfatter barn som enten skades bevisst ellereller ved unnlatelse, feks manglende tilsyn

Psykiske overgrep: venskelig å definere for den kan omfatte så mye.En kort definisjon er en kronisk holdning hos foreldre som er ødeleggende for, eller forhindrer utviklingen av, et positivt selvbilce hos barnet.

- barn som oppleves negativt av foreldrene. avvisning og undertrykkelse. Barna får forstå at det er noe galt med dem, de er dumme, umulige, uønskede

- barn foreldre hvor samlivet er preget av hat, fiendtlighet og ofte vold. Disse barna lever i kronisk angst og skal ta vare på seg selv og foreldrene. 5-åringen som skal beskytte mor mot kniven-

- barn av rusmisbrukere. Barnet opplever angstfylte og ustabile sitasjoner det verken kanforutsi eller forstå.Barnets behov blir ikke sett. Ofte er det barnet som får voksenrollen.

En rask og kortfattet definisjon. Seksuelle overgrep regner jeg ikke med at jeg bør utdype.

Direkte pinlig med så mange skriveleif i ett innlegg. Går litt fort her på morgenen kan man si. Er vel ikke akkurat nå jeg har tid til å skrive her.

Gjest datteren til moren
Skrevet

Jøss, jeg er jo nesten psykisk mishandla...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...