Gjest barnevernet Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Omsorgssvikt deler Kari Killèn i fire grupper; fysisk, psykisk, vanskjøtsel og seksuelle overgrep Fysiske overgrep: omfatter barn som enten skades bevisst ellereller ved unnlatelse, feks manglende tilsyn Barn som vanskjøttes:barnet sees ikke eller ivaretaes. Psykiske overgrep: venskelig å definere for den kan omfatte så mye.En kort definisjon er en kronisk holdning hos foreldre som er ødeleggende for, eller forhindrer utviklingen av, et positivt selvbilce hos barnet. - barn som oppleves negativt av foreldrene. avvisning og undertrykkelse. Barna får forstå at det er noe galt med dem, de er dumme, umulige, uønskede - barn foreldre hvor samlivet er preget av hat, fiendtlighet og ofte vold. Disse barna lever i kronisk angst og skal ta vare på seg selv og foreldrene. 5-åringen som skal beskytte mor mot kniven- - barn av rusmisbrukere. Barnet opplever angstfylte og ustabile sitasjoner det verken kanforutsi eller forstå.Barnets behov blir ikke sett. Ofte er det barnet som får voksenrollen. Disse gruppene går ofte i hverandre. En rask og kortfattet definisjon. Seksuelle overgrep regner jeg ikke med at jeg bør utdype. 0 Siter
Gjest barnevernet Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Omsorgssvikt deler Kari Killèn i fire grupper; fysisk, psykisk, vanskjøtsel og seksuelle overgrep Fysiske overgrep: omfatter barn som enten skades bevisst ellereller ved unnlatelse, feks manglende tilsyn Barn som vanskjøttes:barnet sees ikke eller ivaretaes. Psykiske overgrep: venskelig å definere for den kan omfatte så mye.En kort definisjon er en kronisk holdning hos foreldre som er ødeleggende for, eller forhindrer utviklingen av, et positivt selvbilce hos barnet. - barn som oppleves negativt av foreldrene. avvisning og undertrykkelse. Barna får forstå at det er noe galt med dem, de er dumme, umulige, uønskede - barn foreldre hvor samlivet er preget av hat, fiendtlighet og ofte vold. Disse barna lever i kronisk angst og skal ta vare på seg selv og foreldrene. 5-åringen som skal beskytte mor mot kniven- - barn av rusmisbrukere. Barnet opplever angstfylte og ustabile sitasjoner det verken kanforutsi eller forstå.Barnets behov blir ikke sett. Ofte er det barnet som får voksenrollen. Disse gruppene går ofte i hverandre. En rask og kortfattet definisjon. Seksuelle overgrep regner jeg ikke med at jeg bør utdype. Direkte pinlig med så mange skriveleif i ett innlegg. Går litt fort her på morgenen kan man si. Er vel ikke akkurat nå jeg har tid til å skrive her. 0 Siter
Gjest datteren til moren Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Omsorgssvikt deler Kari Killèn i fire grupper; fysisk, psykisk, vanskjøtsel og seksuelle overgrep Fysiske overgrep: omfatter barn som enten skades bevisst ellereller ved unnlatelse, feks manglende tilsyn Barn som vanskjøttes:barnet sees ikke eller ivaretaes. Psykiske overgrep: venskelig å definere for den kan omfatte så mye.En kort definisjon er en kronisk holdning hos foreldre som er ødeleggende for, eller forhindrer utviklingen av, et positivt selvbilce hos barnet. - barn som oppleves negativt av foreldrene. avvisning og undertrykkelse. Barna får forstå at det er noe galt med dem, de er dumme, umulige, uønskede - barn foreldre hvor samlivet er preget av hat, fiendtlighet og ofte vold. Disse barna lever i kronisk angst og skal ta vare på seg selv og foreldrene. 5-åringen som skal beskytte mor mot kniven- - barn av rusmisbrukere. Barnet opplever angstfylte og ustabile sitasjoner det verken kanforutsi eller forstå.Barnets behov blir ikke sett. Ofte er det barnet som får voksenrollen. Disse gruppene går ofte i hverandre. En rask og kortfattet definisjon. Seksuelle overgrep regner jeg ikke med at jeg bør utdype. Jøss, jeg er jo nesten psykisk mishandla... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.