Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

To uker etter slankestart. Utgangspunktet mitt var 60.4 kg. Forrige veiing viste vekten 59.3. Nå er vekten 58.1. Og det var jammen godt, for etter en hel uke med stillstand, gjorde den et langt hopp fra i går til i dag. Så jeg håper dagens vekt er riktig, ikke bare en naturlig variasjon. Siden jeg egentlig bare skal veie meg på mandager, noterer jeg dagens vekt.

Så om dette stemmer, har jeg etter to uker gått ned totalt 2,3 kg, og siste uke 1,2 kg.

Når det gjelder midjemål, så tror jeg at den har minket med 3.5 cm. Men jeg syns det er vanskelig å måle. Det kommer helt an på hvor målbåndet treffer og hvordan jeg strammer, selv om jeg prøver å gjøre det likt fra gang til gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/341505-etter-2-uker-slanking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått ned 2,4 kg siden 4. januar og er meget fornøyd med det. :o) Men fremdeles er det et par kg som godt kan dra sin kos...

Men nå om dagen er jeg veldig flink til å trene med tanke på et par hovedmål og delmål jeg har satt meg når det gjelder jogging og trimsykling i løpet av våren så da regner jeg med jeg blir strammere og litt lettere av det også. :o)

Ino1365381263

Nøyaktig 2 kg ned siden 4. januar. 0,8 kg siste uke, og det er jeg veldig fornøyd med etter venninnekveld med middag og vin fredag og nyttårsfest med mange retter og mye vin lørdag.....

Målene har ikke gått så mye ned men litt, 1.5 cm i livet, 1 cm over rompa...

Klar for en ny uke :-)

Gjest Ulvinnen

Jeg har gått ned 2,4 kg siden 4. januar og er meget fornøyd med det. :o) Men fremdeles er det et par kg som godt kan dra sin kos...

Men nå om dagen er jeg veldig flink til å trene med tanke på et par hovedmål og delmål jeg har satt meg når det gjelder jogging og trimsykling i løpet av våren så da regner jeg med jeg blir strammere og litt lettere av det også. :o)

Da har vi gått ned nesten likt, du leder med 100 gram ;-)

Så flinke vi er!

Gjest Ulvinnen

Nøyaktig 2 kg ned siden 4. januar. 0,8 kg siste uke, og det er jeg veldig fornøyd med etter venninnekveld med middag og vin fredag og nyttårsfest med mange retter og mye vin lørdag.....

Målene har ikke gått så mye ned men litt, 1.5 cm i livet, 1 cm over rompa...

Klar for en ny uke :-)

Så bra!

Jeg har ikke skeiet ut noe som helst, har bare kastet lange blikk på lørdagsgodtet til mann og barn. jeg får se, kanskje jeg unner meg noe neste helg.

Så bra!

Jeg har ikke skeiet ut noe som helst, har bare kastet lange blikk på lørdagsgodtet til mann og barn. jeg får se, kanskje jeg unner meg noe neste helg.

Jeg unner meg _en_ stratoskjeks dersom søtsuget blir veldig dominerende. De er kjempegode og en kjeks inneholder bare 16 kalorier. :o) Men kun en!

Annonse

Ino1365381263

Så bra!

Flink du er :-)

Jeg har ikke så dårlig tid, og vet av erfaring at går jeg for fort ned så kommer det bare på igjen med en gang jeg slipper opp litt.

Jeg har ikke spist godterier i det heletatt siden nyttår - jippi ! men noen glass vin tar jeg meg "råd" til i sosiale lag (det er jo ikke såå ofte akkurat)

Gjest Ulvinnen

Flink du er :-)

Jeg har ikke så dårlig tid, og vet av erfaring at går jeg for fort ned så kommer det bare på igjen med en gang jeg slipper opp litt.

Jeg har ikke spist godterier i det heletatt siden nyttår - jippi ! men noen glass vin tar jeg meg "råd" til i sosiale lag (det er jo ikke såå ofte akkurat)

Mannen min er veldig fornøyd med at jeg står over alkoholen nå - så har han sjåfør når vi blir tilbudt drikke til maten på middager.

Men jeg lurer på om jeg har gått for hardt ut - jeg har vært litt svimmel og slapp siste dagene. Så kanskje jeg skal unne meg litt mer. Målsettingen min var jo gjenomsnittlig et halvt kg i uken, så jeg har litt å gå på.

Mannen min er veldig fornøyd med at jeg står over alkoholen nå - så har han sjåfør når vi blir tilbudt drikke til maten på middager.

Men jeg lurer på om jeg har gått for hardt ut - jeg har vært litt svimmel og slapp siste dagene. Så kanskje jeg skal unne meg litt mer. Målsettingen min var jo gjenomsnittlig et halvt kg i uken, så jeg har litt å gå på.

Hvis du er svimmel og slapp, så spiser du høyst sannsynlig litt for lite. Bedre med evt. litt langsommere vektnedgang.

Ino1365381263

Jeg skal øke inntaket litt og se om det hjelper.

Det er nok lurt....

Spiser man for lite gå kroppen over på sparebluss og det eneste du oppnår er redusert forbrenning.

Hodepine ble jeg svært plaget med sist jeg hadde min lille "nei nå må jeg skjerpe meg å gå ned 4 kg runde..." - mer mat, og hodepinen forsvant :-).....

Gjest Ulvinnen

Det er nok lurt....

Spiser man for lite gå kroppen over på sparebluss og det eneste du oppnår er redusert forbrenning.

Hodepine ble jeg svært plaget med sist jeg hadde min lille "nei nå må jeg skjerpe meg å gå ned 4 kg runde..." - mer mat, og hodepinen forsvant :-).....

Jeg hadde faktisk hodepine i går, men jeg forbandt det ikke med slankingen. Nå er jeg overbevist, det blir mer å spise fremover :) Så det blir spennende hva vekten da sier neste uke.

Annonse

Ino1365381263

Jeg hadde faktisk hodepine i går, men jeg forbandt det ikke med slankingen. Nå er jeg overbevist, det blir mer å spise fremover :) Så det blir spennende hva vekten da sier neste uke.

Mer mat, men fortsatt sunn mat... og nok å drikke + trening......så tikker vekten nedover for de aller fleste allikevel :-)

Gjest nyttårsforsett

Nå var det ny veiedag. Dere er så flinke! Det går litt saktere her med meg. 600 gram ned denne uka. Men jeg er egentlig fornøyd så lenge det går rette veien. Nå har jeg store planer om litt trim denne uka, og egentlig er det et sunnere liv jeg mest av alt vil ha, ikke et tynnere et. Jeg håper jeg klarer det.

Gjest Ulvinnen

Så flink du har vært! Gratulerer!

Jeg har også vært obs på kost og mosjon siste to uker. Første uke gikk jeg ned et kg. Så plutselig et kg til som var borte et døgn før det kom tilbake...

Kiloer som går og kommer? Får satse på at det holder seg borte neste gang ;-)

Gjest Ulvinnen

Nå var det ny veiedag. Dere er så flinke! Det går litt saktere her med meg. 600 gram ned denne uka. Men jeg er egentlig fornøyd så lenge det går rette veien. Nå har jeg store planer om litt trim denne uka, og egentlig er det et sunnere liv jeg mest av alt vil ha, ikke et tynnere et. Jeg håper jeg klarer det.

Når det gjelder trim, så er det min erfaring at jeg bare må gjøre det. Jeg kjenner ikke etter om jeg har lyst eller er motivert, jeg bare går. Og det blir mye lettere etter hvert, når jeg merker at jeg får brukt kroppen og merker at formen blir bedre. Men spesielt i starten er det bare å bestemme seg, og så gjøre det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...