Gjest Skiskytter-far Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hei Har en datter på 19 som er aktiv skiskytter. Hun har for første sesong på flere år, fått trent regelmessig i hele sesongoppkjøringen uten skader og sykdom. Likevel er resultatene fra vinterens to første NorgesCup-renn nedslående. Avstanden til de beste har økt i forhold til i fjor og utviklingen fra første renn i desember til andre renn nå i helga har vært ektremt negativt (nesten 3 min forverring i forhold til konkurrentene) Hun føler at hun blir stiv i beina av syre allerede i de første stigningene i løypa og blir ikke kvitt det seinere i løpet. Pulsen er ikke over terskel og hun føler ikke problemer med pusten. (Noe hun har slitt med tidligere) Under "hardøkter" på trening merker hun ikke samme problem. Hun sliter nå med motivasjonen og ønsker å prøve å finne et svar på hva som gjøres for å kunne prestere på det nivået hun mener hun skal være på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341511-negativ-formutvikling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Når en ungdom erfarer at det går skikkelig dårlig, tross bra trening og alle forhold ellers blir lagt til rette, så er det svært så demotiverende. Noen ganger finner vi rett og slett at det har blitt for mye mas og stress, dvs. det er dårlig balanse mellom trenings-mengde og intenisitet på det ene side og hvile og restirusjon på den andre. Ellers er det viktig å få kartlagt helsa generelt. Kan det være en infeksjon som trekker i langdrag eller kan det være annet ?? Dere kan få ta kontakt med meg, så skal jeg gi dere noe mer detaljert råd om hvordan dere skal få utredet dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341511-negativ-formutvikling/#findComment-2884993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.