Gå til innhold

Vedr.sykemelding og ferie

Gjest Håper jeg klarer å dra for smerter

Anbefalte innlegg

Gjest Håper jeg klarer å dra for smerter
Skrevet

Jeg går mot en operasjon i den ene armen. Håper jeg skulle rekke å ta med familien på ferie før det, men hvis ikke så kan det hende at dette vil falle samtidig som operasjonen.

Dvs. at jeg er arbeidsufør og skal gå til opptrening hos fysioterapaut i åtte, ni uker

Hva skjer hvis jeg tar en av disse ukene i utlandet

Jeg vil jo ikke kunne bruke armen noe særlig men det går jo å slikke litt sol og roe

Mister jeg da sykepenger for denne uken?

Hva hvis jeg tar denne uken i ferie, får jeg da penger? Kan vi være sykmeldte før og etter en ferie liksom?

Noen som kan informere om det korrekte her? takk

Skrevet

Tror du må ha en erklæring fra din lege om at det ikke er skadelig for din situasjon å dra på ferie, og så må du søke NAV med den erklæringen vedlagt om å kunne dra utenlands under sykemeldingen...

Gjest mener jeg
Skrevet

Tror du må ha en erklæring fra din lege om at det ikke er skadelig for din situasjon å dra på ferie, og så må du søke NAV med den erklæringen vedlagt om å kunne dra utenlands under sykemeldingen...

''Tror du må ha en erklæring fra din lege om at det ikke er skadelig for din situasjon å dra på ferie, og så må du søke NAV med den erklæringen vedlagt om å kunne dra utenlands under sykemeldingen''

En ting er om det er skadelig. Poenget er vel heller om det er "fremmelig" for bedring av tilstanden, under den forutsetning at lege og fysioterapeut mener det beste er jevnlig ukentlig oppfølging. I et slikt tilfelle med opptrening, ville det ikke vært riktig å reise på ferie med utbetalt trygd mener jeg.

Skrevet

''Tror du må ha en erklæring fra din lege om at det ikke er skadelig for din situasjon å dra på ferie, og så må du søke NAV med den erklæringen vedlagt om å kunne dra utenlands under sykemeldingen''

En ting er om det er skadelig. Poenget er vel heller om det er "fremmelig" for bedring av tilstanden, under den forutsetning at lege og fysioterapeut mener det beste er jevnlig ukentlig oppfølging. I et slikt tilfelle med opptrening, ville det ikke vært riktig å reise på ferie med utbetalt trygd mener jeg.

Jojo - kanskje det ble feil med "ikke skadelig" - men som regel kan man vel få noen øvelser man kan gjøre selv - i alle fall for en ukes fravær fra oppfølging, vil jeg tro. Det er det jo opp til legen å bestemme - om han vil bifalle en ferietur inne i opptreningsperioden.

Skrevet

Du må ha legeerklæring på at en utenlandstur ikke hemmer bedringen, og slik jeg ser det vil du ikke kunne følge opp fysioterapi o.l. etter operasjonen, så jeg finner det tvilsomt at du skulle få lov til å reise. Hvis du derimot er så heldig at operasjonen skjer etter denne turen, stiller saken seg annerledes så lenge du ikke er i noen aktiv behandling før operasjonen.

Onsdag1365380628
Skrevet

Du kan jo spørre en fysioterapaut hvor ofte han mener du skal komme til trening etter operasjonen. Ofte er det jo snakk om en time for uka, og her rekker man jo fint å dra på en ukes ferie immellom. Med litt samarbeid greier dere sikkert å ordne det slik at du ikke mister noen timer. Om du skal til fysio tre ganger i uka blir jo puslespillet litt annerledes. Hva angår NAV har jeg flere ganger vært på ferie i sykemeldingsperioder. Hvis ikke ferien kan forverre sykdomsbildet har det vært helt greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...