Gjest avklaringspenger Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Når alt skal hete avklaringspenger, hvem er da honnør? Og hvem er honnør per i dag? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Om du har "honnør" pr idag, så vil du motta det samme beløp så lenge ditt vedtak løper;) 0 Siter
Gjest avklaringspenger Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Om du har "honnør" pr idag, så vil du motta det samme beløp så lenge ditt vedtak løper;) Jeg er ikke honnør per i dag men jeg lurer på hva jeg blir når alt skal hete avklaringspenger. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Jeg er ikke honnør per i dag men jeg lurer på hva jeg blir når alt skal hete avklaringspenger. ''Jeg er ikke honnør per i dag men jeg lurer på hva jeg blir når alt skal hete avklaringspenger.'' Vet ikke hva du blir, men honnør gis da kun til varige uføre. Jeg har TU, men får beholde mine fordeler helt til vedtaket mitt går ut;) Men må sende meldekort fra 01. mars;) 0 Siter
Gjest avklaringspenger Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 ''Jeg er ikke honnør per i dag men jeg lurer på hva jeg blir når alt skal hete avklaringspenger.'' Vet ikke hva du blir, men honnør gis da kun til varige uføre. Jeg har TU, men får beholde mine fordeler helt til vedtaket mitt går ut;) Men må sende meldekort fra 01. mars;) Har ikke de med tidsbegrenset ufør også vært honnør? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Har ikke de med tidsbegrenset ufør også vært honnør? Det er vi, men bare så lenge vedtaket gjelder;) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Sitat: "Fra 1. mars 2010 blir det innført en ny stønad som erstatter attføringspenger, rehabiliteringspenger og tidsbegrenset uførestønad. Den nye stønaden kalles arbeidsavklaringspenger" Uførepensjon er ikke nevnt å inngå i det nye systemet. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Sitat: "Fra 1. mars 2010 blir det innført en ny stønad som erstatter attføringspenger, rehabiliteringspenger og tidsbegrenset uførestønad. Den nye stønaden kalles arbeidsavklaringspenger" Uførepensjon er ikke nevnt å inngå i det nye systemet. ''Uførepensjon er ikke nevnt å inngå i det nye systemet.'' Fordi varig ufør ikke er berørt av de nye ordningene;) 0 Siter
Gjest honnicorn Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Jeg har midlertidig ufør, og får beholde honnørkortet til mitt vedtak går ut. 0 Siter
Gjest avklaringspenger Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Jeg har midlertidig ufør, og får beholde honnørkortet til mitt vedtak går ut. Så med andre ord så er det bare de som har fast ufør, som får være honnør etter 1 mars? 0 Siter
Gjest honnicorn Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Så med andre ord så er det bare de som har fast ufør, som får være honnør etter 1 mars? Nei, jeg har et vedtak om tu, som varer til langt ut i 2011, så det er så lenge jeg har honnørkort. Men nye "klienter" er vel ikke honnør, utenom at en får varig ufør. 0 Siter
Bookworm Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 De som i dag har honnørkort pga TU, beholder denne rettigheten ut vedtaksperioden, maks til 31.12.2012 (overgangsperioden). Etter dette er det bare varig uføre som er honnør. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.