Gå til innhold

Hvem er honnør etter det nye systemet?

Anbefalte innlegg

Gjest avklaringspenger
Skrevet

Når alt skal hete avklaringspenger, hvem er da honnør? Og hvem er honnør per i dag?

hidi, the scorpion
Skrevet

Om du har "honnør" pr idag, så vil du motta det samme beløp så lenge ditt vedtak løper;)

Gjest avklaringspenger
Skrevet

Om du har "honnør" pr idag, så vil du motta det samme beløp så lenge ditt vedtak løper;)

Jeg er ikke honnør per i dag men jeg lurer på hva jeg blir når alt skal hete avklaringspenger.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er ikke honnør per i dag men jeg lurer på hva jeg blir når alt skal hete avklaringspenger.

''Jeg er ikke honnør per i dag men jeg lurer på hva jeg blir når alt skal hete avklaringspenger.''

Vet ikke hva du blir, men honnør gis da kun til varige uføre.

Jeg har TU, men får beholde mine fordeler helt til vedtaket mitt går ut;) Men må sende meldekort fra 01. mars;)

Gjest avklaringspenger
Skrevet

''Jeg er ikke honnør per i dag men jeg lurer på hva jeg blir når alt skal hete avklaringspenger.''

Vet ikke hva du blir, men honnør gis da kun til varige uføre.

Jeg har TU, men får beholde mine fordeler helt til vedtaket mitt går ut;) Men må sende meldekort fra 01. mars;)

Har ikke de med tidsbegrenset ufør også vært honnør?

hidi, the scorpion
Skrevet

Har ikke de med tidsbegrenset ufør også vært honnør?

Det er vi, men bare så lenge vedtaket gjelder;)

Gjest høstløv
Skrevet

Sitat: "Fra 1. mars 2010 blir det innført en ny stønad som erstatter attføringspenger, rehabiliteringspenger og tidsbegrenset uførestønad. Den nye stønaden kalles arbeidsavklaringspenger"

Uførepensjon er ikke nevnt å inngå i det nye systemet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Sitat: "Fra 1. mars 2010 blir det innført en ny stønad som erstatter attføringspenger, rehabiliteringspenger og tidsbegrenset uførestønad. Den nye stønaden kalles arbeidsavklaringspenger"

Uførepensjon er ikke nevnt å inngå i det nye systemet.

''Uførepensjon er ikke nevnt å inngå i det nye systemet.''

Fordi varig ufør ikke er berørt av de nye ordningene;)

Gjest honnicorn
Skrevet

Jeg har midlertidig ufør, og får beholde honnørkortet til mitt vedtak går ut.

Gjest avklaringspenger
Skrevet

Jeg har midlertidig ufør, og får beholde honnørkortet til mitt vedtak går ut.

Så med andre ord så er det bare de som har fast ufør, som får være honnør etter 1 mars?

Gjest honnicorn
Skrevet

Så med andre ord så er det bare de som har fast ufør, som får være honnør etter 1 mars?

Nei, jeg har et vedtak om tu, som varer til langt ut i 2011, så det er så lenge jeg har honnørkort. Men nye "klienter" er vel ikke honnør, utenom at en får varig ufør.

Skrevet

De som i dag har honnørkort pga TU, beholder denne rettigheten ut vedtaksperioden, maks til 31.12.2012 (overgangsperioden). Etter dette er det bare varig uføre som er honnør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...