Gå til innhold

kyllingbein i øyet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarte å kløne meg sånn til med middagen forann tv`n og klarte rett og slett å kjøre et skarpt kyllingbein rett i øyet. Nå 3 timer senere er øyet fortsatt knallrødt og verkende. Klarer såvidt å holde det oppe, men klarer å se litt på det.

Går ut i fra at det går over av seg selv, men har dere noen råd for hva som kan lette smertene? Kan det bli verre? Bør jeg gå til lege?

Hva er behandlingen for skarpe gjenstander inn på øyet?

Skrevet

Jeg ville absolutt ringt og snakket med legevakta! Øynene er viktige...

Kanskje har de ei lindrende salve du kan få også.

Gjest Mamman til Guro
Skrevet

Kjære vene, du må kontakte legevakta tvert!

Øynene skal man ikke kødde med, altså, når det er vondt så lenge må du definitivt få noen til å sjekke det.

God bedring!

Skrevet

Øynene skal man ikke kødde med, altså, når det er vondt så lenge må du definitivt få noen til å sjekke det.

God bedring!

Legger meg nå og tar heller kontakt med legen i morgen dersom det ikke er blitt bedre da. Er ikke så vondt når jeg har øynene igjen.

Gjest Mamman til Guro
Skrevet

Legger meg nå og tar heller kontakt med legen i morgen dersom det ikke er blitt bedre da. Er ikke så vondt når jeg har øynene igjen.

Oj, tør du virkelig det? Ring legevakta, i alle fall. Jeg vet de er veldig på vakt i forhold til øyne, og mange har blitt overrasket over hvor store skader de har fått selv om de ikke har trodd det selv.

Skrevet

Synes du skal dra på legevakta. Tenk om det er blitt betennelse pga rift i øyet og kyllingbeinet inn i såret?

Nå kom jeg på noe svigermor fortalte. Du ammer ikke tilfeldigvis? Hvis du gjør det, melk ut morsmelk og skyll over øyet. Det er bakteriedempende! Svigermor fikk en rift på øyet en gang, og løp med en gang over til svigerinna som hadde morsmelk, og fikk henne til å hjelpe henne med å skylle øyet.

Skrevet

Synes du skal dra på legevakta. Tenk om det er blitt betennelse pga rift i øyet og kyllingbeinet inn i såret?

Nå kom jeg på noe svigermor fortalte. Du ammer ikke tilfeldigvis? Hvis du gjør det, melk ut morsmelk og skyll over øyet. Det er bakteriedempende! Svigermor fikk en rift på øyet en gang, og løp med en gang over til svigerinna som hadde morsmelk, og fikk henne til å hjelpe henne med å skylle øyet.

Ammer ikke. Skal mye til før jeg kontakter legevakta (har legeskrekk). Tenker at jeg sitter jo tross alt her å skriver på Dol, og det hadde jeg vel ikke orket om det var alvorlig.

Smertene kommer og går og jeg regner med at dette er en rift som går over av seg selv. Men takk for svar!

Skrevet

Skyll med sterilt saltvann om du har. Eller du kan koke opp litt selv.

Skrevet

God bedring!

Er nesten god igjen i øyet nå;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...