Gjest appelsinjus Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Trenger en visa eller annet for å reise som nordmann til Italia? Hvorfor/hvorfor ikke? 0 Siter
Gjest trenger og trenger Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Trenger og trenger..... For meg er det i hvert fall mer praktisk enn å drasse rundt på kontanter i Euro. Kredittkort (som feks Mastercard) er å foretrekke fremfor betalingskort som VISA i utlandet. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Jeg vet ikke hvordan det er i Italia, men i Spania krever bilutleiefirmaene kredittkort, hvis du vil leie bil f.eks. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Jeg har ikke vært utenlands uten kredittkort på over ti år, tror jeg, så dette blir litt hypotetisk :-). Uansett hvor mye kontanter man har med synes jeg det er greit med forsikringen et kredittkort gir. Så lenge en har kredittkortet, har en midler tilgjengelig, for eksempel om man plutselig skulle behøve en flybillett hjem eller noe annet skulle skje. Husk også at en ikke får leid bil uten kredittkort. På større hoteller ber de også om kredittkort ved innsjekking, vet ikke om de ville godtatt cash i stedet. Jeg har bestandig med meg både Visa og Mastercard, men det er sikkert ikke helt nødvendig. 0 Siter
Humatus Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Du kan helt problem fritt bruke kort med bank axept i utlandet, får helt fint. Men du har da som de sier her ikke den sikkerheten et kredittkort vil gi deg. Er jo bare den visa delen som utblir. Og den klarer man seg uten så lenge man har nok penger på konto 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Eller mener du visum? ''Eller mener du visum? '' Ah, kanskje du er inn på noe der!? Men hvem kan tro man som nordmann trenger visum til Italia!? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 ''Eller mener du visum? '' Ah, kanskje du er inn på noe der!? Men hvem kan tro man som nordmann trenger visum til Italia!? Tja,- nei, det var bare en fornemmelse jeg fikk - som passet bedre med selve spørsmålsstillingen, syntes jeg :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.