Gå til innhold

Visa? Annet?

Anbefalte innlegg

Gjest appelsinjus
Skrevet

Trenger en visa eller annet for å reise som nordmann til Italia? Hvorfor/hvorfor ikke?

Gjest trenger og trenger
Skrevet

Trenger og trenger.....

For meg er det i hvert fall mer praktisk enn å drasse rundt på kontanter i Euro.

Kredittkort (som feks Mastercard) er å foretrekke fremfor betalingskort som VISA i utlandet.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er i Italia, men i Spania krever bilutleiefirmaene kredittkort, hvis du vil leie bil f.eks.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har ikke vært utenlands uten kredittkort på over ti år, tror jeg, så dette blir litt hypotetisk :-).

Uansett hvor mye kontanter man har med synes jeg det er greit med forsikringen et kredittkort gir. Så lenge en har kredittkortet, har en midler tilgjengelig, for eksempel om man plutselig skulle behøve en flybillett hjem eller noe annet skulle skje. Husk også at en ikke får leid bil uten kredittkort. På større hoteller ber de også om kredittkort ved innsjekking, vet ikke om de ville godtatt cash i stedet.

Jeg har bestandig med meg både Visa og Mastercard, men det er sikkert ikke helt nødvendig.

Skrevet

Du kan helt problem fritt bruke kort med bank axept i utlandet, får helt fint. Men du har da som de sier her ikke den sikkerheten et kredittkort vil gi deg.

Er jo bare den visa delen som utblir. Og den klarer man seg uten så lenge man har nok penger på konto

Gjest Elextra
Skrevet

Eller mener du visum?

''Eller mener du visum?

''

Ah, kanskje du er inn på noe der!?

Men hvem kan tro man som nordmann trenger visum til Italia!?

Skrevet

''Eller mener du visum?

''

Ah, kanskje du er inn på noe der!?

Men hvem kan tro man som nordmann trenger visum til Italia!?

Tja,- nei, det var bare en fornemmelse jeg fikk - som passet bedre med selve spørsmålsstillingen, syntes jeg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...