Gå til innhold

Kan noen smarte fortelle meg hva dette kan være.

Anbefalte innlegg

Gjest Sidensvans
Skrevet

Igår oppdaget jeg at på albueleddet så hadde jeg en bløt hevelse på størrelse med en liten ball..Ikke gjør det vondt men jeg ble bekymret og kan ikke forstå hvorfor. Jeg har hørt om vann i kneet..men ikke vann i armen .. :) Jeg har ikke slått eller dunket bort i noe .. Og det er kun det ene leddet .. Jeg undres .. Noen med en god forklaring her inne .. ?

Gjest Sidensvans
Skrevet

.

Har mine tvil om fettklump.. Den er vann aktig bløt og finnes ikke vond .. Og den har kommet så fort at jeg ble veldig overassket .. Dusjer hver dag og har en klar oversikt på hva som "henger" og tyter ut.. :) Dette er snodig .. Sitter riktignok mye med pc med albuen på bordet .. men kan ikke i min villeste fantasi tro at det er en belastnings hevelse ..

Skrevet

Har mine tvil om fettklump.. Den er vann aktig bløt og finnes ikke vond .. Og den har kommet så fort at jeg ble veldig overassket .. Dusjer hver dag og har en klar oversikt på hva som "henger" og tyter ut.. :) Dette er snodig .. Sitter riktignok mye med pc med albuen på bordet .. men kan ikke i min villeste fantasi tro at det er en belastnings hevelse ..

Er det som en blemme på en måte?

Gjest Sidensvans
Skrevet

Er det som en blemme på en måte?

Blemme..? En bløt svampaktig liten rund pose på størrelse med en bordtennisball .. Har ikke bedre forklaring .. akkurat på albueleddet på utsiden ..

Skrevet

Blemme..? En bløt svampaktig liten rund pose på størrelse med en bordtennisball .. Har ikke bedre forklaring .. akkurat på albueleddet på utsiden ..

Ok. Da tror jeg at jeg ville tatt en tur til legen for å få det sjekket.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Jeg tenker straks på tennisalbue.

Hei. Har også tenkt tanken men utifra hva jeg har lest om tennisalbue emnet så finner jeg ikke noe om "væskeansamling" .. i leddet kun smerter .. nå er jeg riktignok bilmekaniker og har hatt små smerter i begge armer men det er en tid siden .. uansett får jeg ta en tur til legen .. hvis ikke hevelsen forsvinner .. :))

Skrevet

En kollega av meg hadde det samme etter å ha falt i slalåmbakken. Ingen smerter, kun denne "vannposen", og den var temmelig stor. Jeg tror han sa at det var veskeansamling i en slimpose. Det var i hvert fall ikke noe farlig, og legen gjorde heller ingenting med det. Etter lang tid forsvant den av seg selv.

Jeg tror det kan sammenlignes med vann i kneet.

Gjest Sidensvans
Skrevet

En kollega av meg hadde det samme etter å ha falt i slalåmbakken. Ingen smerter, kun denne "vannposen", og den var temmelig stor. Jeg tror han sa at det var veskeansamling i en slimpose. Det var i hvert fall ikke noe farlig, og legen gjorde heller ingenting med det. Etter lang tid forsvant den av seg selv.

Jeg tror det kan sammenlignes med vann i kneet.

Takk Colette .. Et betryggende svar .. Jeg prøver å huske om jeg kan ha slått albuen .. men er ikke kar om å huske .. selv om jeg bruker armene flittig : )) .. Jeg får vente litt å se om den forsvinner av seg selv .. før jeg går til legen ..

Skrevet

Takk Colette .. Et betryggende svar .. Jeg prøver å huske om jeg kan ha slått albuen .. men er ikke kar om å huske .. selv om jeg bruker armene flittig : )) .. Jeg får vente litt å se om den forsvinner av seg selv .. før jeg går til legen ..

Det eneste stedet min kollega ikke kan huske å ha slått seg da han falt, var nettopp på denne albuen:-) Så det skal nok ikke så mye til hvis man treffer riktig.

Jeg husker forresten at faren min også hadde en slik pose på albuen en gang. Borte ble den også. Ikke noe å bekymre seg for i hvert fall. Det er bare ekkelt og kanskje litt stygt:-)

Gjest Sidensvans
Skrevet

Det eneste stedet min kollega ikke kan huske å ha slått seg da han falt, var nettopp på denne albuen:-) Så det skal nok ikke så mye til hvis man treffer riktig.

Jeg husker forresten at faren min også hadde en slik pose på albuen en gang. Borte ble den også. Ikke noe å bekymre seg for i hvert fall. Det er bare ekkelt og kanskje litt stygt:-)

Når man oppdager slikt så er det først undring .. så bekymring .. og siden irritasjon .. :)) Takk til deg for utfyllende kloke svar .. Jeg får vente å se om den forsvinner av seg selv ..

Skrevet

Det er ikke en ganglion da? Også uskyldig, men du kan jo google litt og se. Trodde de var mest vanlig på hendene, men tror de kan komme andre steder også. Jeg ville ikke bekymret meg, men jeg ville bedt legen ta en titt på den neste gang jeg skulle dit.

Gjest Sidensvans
Skrevet

Det er ikke en ganglion da? Også uskyldig, men du kan jo google litt og se. Trodde de var mest vanlig på hendene, men tror de kan komme andre steder også. Jeg ville ikke bekymret meg, men jeg ville bedt legen ta en titt på den neste gang jeg skulle dit.

Hjertelig takk..! Googlet litt og det ser faktisk ut som Ganglion. Men det jeg undres over er hvor fort den må ha kommet.. Takk nok en gang det tipset der var betryggende .. godt vi har flinke folk her på DOL

Skrevet

Hjertelig takk..! Googlet litt og det ser faktisk ut som Ganglion. Men det jeg undres over er hvor fort den må ha kommet.. Takk nok en gang det tipset der var betryggende .. godt vi har flinke folk her på DOL

Ganglioner er ofte mer som en "hard kul" å ta på. Jeg fant dette om slimposebetennelse i albuen:

http://www.helsedoktoren.no/pc-96-31-Slimposebetennelse-i-albue.aspx

Ligner det på dette? Det kan være nok at du støtter deg mye på albuen:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...