Gå til innhold

Strømpebukser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strømpebukse har fot, tights har ikke fot.

:))

Også har vi stillongs da, de er ikke så tettsittende som tights, men er uten fot.

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

13

• Katt-ja

9

• Dorthe

8

• morsan

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Strømpebukse har fot, tights har ikke fot.

:))

''Strømpebukse har fot, tights har ikke fot.''

I mitt hode er det også slik, men prøv å se hva betegnelsene er i en del butikker nå om dagen...

Gjest annlovinda
Skrevet

Strømpebukse er med fot, stillongs er uten fot. :)

Skrevet

Også har vi stillongs da, de er ikke så tettsittende som tights, men er uten fot.

''Også har vi stillongs da, de er ikke så tettsittende som tights, men er uten fot.''

*Fnis*

Stillongs - brukes under vanlige bukser når det er kaldt

Thights - brukes under en lang t-skjorte, lang genser eller skjørt / kjole. :o)

Skrevet

''Også har vi stillongs da, de er ikke så tettsittende som tights, men er uten fot.''

*Fnis*

Stillongs - brukes under vanlige bukser når det er kaldt

Thights - brukes under en lang t-skjorte, lang genser eller skjørt / kjole. :o)

''Thights''

Ok, nå må jeg si fra ;-)

Tights - plagget

Thigh - lår

Skrevet

''Thights''

Ok, nå må jeg si fra ;-)

Tights - plagget

Thigh - lår

*Hahahaha* Ikke så godt å få med seg passe mange t'er og h'er der nei. :o)

Annonse

Skrevet

Strømpebukse er med fot, stillongs er uten fot. :)

Flertallet her er enig med meg, ser jeg :-)

Skrevet

Flertallet her er enig med meg, ser jeg :-)

Jepp :)

Problemet er når butikkene ikke er det, og man rasker med seg noe man trodde var et eller annet - og det ikke er det :) Da hjelper det ikke at de fleste er enige om noe annet... Jeg tror man er nødt til å undersøke pakkene grundig før kjøp for fremtiden :)

Skrevet

Jepp :)

Problemet er når butikkene ikke er det, og man rasker med seg noe man trodde var et eller annet - og det ikke er det :) Da hjelper det ikke at de fleste er enige om noe annet... Jeg tror man er nødt til å undersøke pakkene grundig før kjøp for fremtiden :)

''Jeg tror man er nødt til å undersøke pakkene grundig før kjøp for fremtiden :)''

Dette tror jeg du har rett i.

Jeg trodde jeg kjøpte plagg uten fot i går da det stod tights på dem, men de hadde fot. Gjør ikke meg noe akkurat det, men jeg ble overrasket.

Skrevet

Strømpebukse for meg er en tykk eller tynn sak MED fot (derav delordet "strømpe"). Uten fot=tights...

Gjest kinelle
Skrevet

Strømpebukse er med fot uavhengig av tykkelse. Tights er uten fot.

I min verden finnes det "strømpebuksetights" = longs til bruk under bukser og skjørt, og det finnes tights som kan brukes som bukse med langoverdel

Gjest kinelle
Skrevet

Jepp. Har lagt merke til at det som i fjor (eller i alle fall i forfjor) het tights var uten fot - mens tights i år er med fot (strømpebukse).. Og det som før het tights, heter i år leggings.

Er ikke leggings bare et mer fancy ord på leggvarmere som man ofte bruker til tights? Jeg har ihvertfall kjøpt leggings i år og ifjor som er identiske med det jeg kalte leggvarmere på 80-tallet.

(tights = benplagg uten fot med lang genser/ kjole til)

Skrevet

Er ikke leggings bare et mer fancy ord på leggvarmere som man ofte bruker til tights? Jeg har ihvertfall kjøpt leggings i år og ifjor som er identiske med det jeg kalte leggvarmere på 80-tallet.

(tights = benplagg uten fot med lang genser/ kjole til)

Jeg har kjøpt "leggings" (Cubus i alle fall) - som var strømpebukser uten fot...

Annonse

Gjest kinelle
Skrevet

De heter overknees, jeg blir å gal av dette tullet. Overknees kan gå over knærne eller helt opp altså strømper.

''Overknees kan gå over knærne eller helt opp altså strømper.''

Heter ikke slike strømper som går helt opp som man fester med hofteholder stockings?

Og overknees er knestrømper som rekker litt over knærne?

Knestrømper rekker ca til kneet og man drar dem litt ned?

Signerer på at disse nymotens betegnelser på klær man har navn på fra før er forvirrende for noen og enhver.

Gjest kinelle
Skrevet

Jeg har kjøpt "leggings" (Cubus i alle fall) - som var strømpebukser uten fot...

Jeg har kjøpt leggvarmere under betegnelsen leggings på Cubus i år, har også kjøpt tights der (altså uten fot) - tror de kalte det tights men skal ikke være for skråsikker på det.

Kanskje butikkene er like forvirret som oss. Og ikke er de helt enig med seg selv heller virker det som :o)

Ser ut som DOLgjengen er enige i betegnelsene men det hjelper lite. Man bør nok passe på hva man kjøper i butikken.

Gjest kinelle
Skrevet

Nei - leggings er thights som slutter like under kneet vel? Og thigts går helt ned til ankelleddet?

''

leggings er thights som slutter like under kneet vel?''

Nei, tights som slutter like under kneet heter bare korte tights.

leggings er leggvarmere

Skrevet

Min oppfattning er som din. Strømpebukser er med fot, tights er uten fot - uansett tykkelse.

Skrevet

Jeg har samme oppfatning som deg og "alle" andre nedover i tråden (har ikke lest _alle_ innleggene), men jeg handler sånt stort sett på H&M og der er tights= strømpebukser (MED fot) og leggings= tights (UTEN fot).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...