Gå til innhold

Strømpebukser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror benevnelsene skifter med moten jeg. Tipper "tights" selger bedre enn "strømpebukser".

Men sånn rent produktmessig er jeg enig med deg. Strømpebukser er med fot (tynn, tykk, ull, bomull eller "nailon") mens tights er uten fot.

Tights er i tillegg i mine ører en mer "pen" variant som man bruker under skjørt ol, mens den uten fot som brukes for å holde varmen er en longs. Og har du kjøpt den hos produsenten Stil (nå Devold) heter den Stillongs.

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

13

• Katt-ja

9

• Dorthe

8

• morsan

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tenker som deg. Strømpebukse er med fot, og tights uten fot.

Skrevet

''

leggings er thights som slutter like under kneet vel?''

Nei, tights som slutter like under kneet heter bare korte tights.

leggings er leggvarmere

''Nei, tights som slutter like under kneet heter bare korte tights.

leggings er leggvarmere''

For en gangs skyld har jeg rett når det gjelder klær!

http://www.laredoute.no/ListPage/Category.aspx?CategoryId=43345&extcmp=NO_ZANOX_EPRO&zanpid=1330587964153279489

På disse bildene kalles de leggings og tights uansett hvor lange de er, men jentungen på 9 hevder bestemt at tights går helt ned og at leggings slutter nedenfor kneet. :o)

Det var i "gamle dager" at leggings=leggvarmere. Jeg stusset også fælt første gangen jeg hørte ordet i "nyere" tid og ikke så snurten av en leggvarmer.

Skrevet

''Overknees kan gå over knærne eller helt opp altså strømper.''

Heter ikke slike strømper som går helt opp som man fester med hofteholder stockings?

Og overknees er knestrømper som rekker litt over knærne?

Knestrømper rekker ca til kneet og man drar dem litt ned?

Signerer på at disse nymotens betegnelser på klær man har navn på fra før er forvirrende for noen og enhver.

Nei, strømper som går opp på låret som ikke skal brukes med hofteholder heter overknees. Jeg har i hvert fall et par par som rekker helt opp i alpakkeull og de heter overknees.

LOL, umulig å vite hva man skal kjøpe uten å se.

candyqueen_83
Skrevet

Nei, strømper som går opp på låret som ikke skal brukes med hofteholder heter overknees. Jeg har i hvert fall et par par som rekker helt opp i alpakkeull og de heter overknees.

LOL, umulig å vite hva man skal kjøpe uten å se.

Ikke noe man sender gubben ut for å handle hvertfall ;O) Må kjøpe en av hver pakke da.

Skrevet

Ikke noe man sender gubben ut for å handle hvertfall ;O) Må kjøpe en av hver pakke da.

LOL

Annonse

Gjest kinelle
Skrevet

http://www.laredoute.no/ListPage/Category.aspx?CategoryId=43345&extcmp=NO_ZANOX_EPRO&zanpid=1330587964153279489

På disse bildene kalles de leggings og tights uansett hvor lange de er, men jentungen på 9 hevder bestemt at tights går helt ned og at leggings slutter nedenfor kneet. :o)

Det var i "gamle dager" at leggings=leggvarmere. Jeg stusset også fælt første gangen jeg hørte ordet i "nyere" tid og ikke så snurten av en leggvarmer.

Takk for fin link til rimelige klær :o)

Men i sommer da jeg kjøpte tights til rett under kneet stod det skilt med "3/4 tights kr etterellerannet" på skiltet på stativet. Men det står som du sier leggings i linken din ;)

Jeg har kjøpt leggvarmere på Bogerud i år, tror da virkelig de kalte det leggings, men det skal jeg ikke være skråsikker på.

Tror ikke butikkene er helt enig med seg selv heller... Vi må nok sjekke hva vi kjøper og ikke gå blindt etter navnet ;)

Skrevet

Trodde det samme som deg.

Strømpebukse med fot.

Tights uten fot

Gjest kinelle
Skrevet

Men jeg ser ikke forskjellen på tights og leggings her jeg. Hva er feks forskjellen mellom den tightsen og de tre leggingsene på øverste rad? Den helt til venstre er bittelitt kortere, men de tre andre ser helt like ut for meg.

Skrevet

Men jeg ser ikke forskjellen på tights og leggings her jeg. Hva er feks forskjellen mellom den tightsen og de tre leggingsene på øverste rad? Den helt til venstre er bittelitt kortere, men de tre andre ser helt like ut for meg.

Jeg ser heller ikke forskjellen ut fra bildene, men ungen påstår altså at leggings er en kort tights.

Men det er nok som du sier - butikkene definerer tydeligvis selv hva de vil kalle de ulike buksene. :o)

Skrevet

jeg er enig med deg.

(Men når man snakker engelsk betyr vel "tights" det samme som en norsk strømpebukse?)

Men det er én ting at forståelsen av hva som er "tights" kan endre seg med ti denog moten - noe ganske annet at en ekspeditør i en norsk trikotasjebutikk (he he...kunne ikke dy meg!) liksom ikke forstår hva strømpebukse er!

Skrevet

LOL

Annonse

Skrevet

Jeg er enig med deg og har alltid brukt ordet strømpebukse i den sammenhengen du gjør.

Ungene bruker uten fot, da kaller jeg det strømpebukse uten fot.

Tights mener jeg er tights (altså at man ser at det ikke er en strømpebukse uten fot, selv om man selvfølgelig kan bruke den som det), og dem har man ikke bukse utenpå.

Sånne strømpebukser man bruker under skjørt o.l. kaller jeg tynnstrømpebukse (tynne i nylon).

Noen menn kan ikke ta ordet strømpebukse i sin munn, og kaller det kun lange underbukser.....

Værsegod bli gærn. :-)

''Noen menn kan ikke ta ordet strømpebukse i sin munn, og kaller det kun lange underbukser.....''

Problemet er vel ikke å ta ordet i sin munn, men å ha plagget på sin kropp:-)

Jeg kan aldri huske å ha sett min mann i strømpebukse ihvertfall - kun slike uten fot! :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er enig med deg og har alltid brukt ordet strømpebukse i den sammenhengen du gjør.

Ungene bruker uten fot, da kaller jeg det strømpebukse uten fot.

Tights mener jeg er tights (altså at man ser at det ikke er en strømpebukse uten fot, selv om man selvfølgelig kan bruke den som det), og dem har man ikke bukse utenpå.

Sånne strømpebukser man bruker under skjørt o.l. kaller jeg tynnstrømpebukse (tynne i nylon).

Noen menn kan ikke ta ordet strømpebukse i sin munn, og kaller det kun lange underbukser.....

Værsegod bli gærn. :-)

''Noen menn kan ikke ta ordet strømpebukse i sin munn, og kaller det kun lange underbukser.....''

LOL - jeg har aldri hørt en mann kalle en strømpebukse for lang underbukse.

Skrevet

LOL - jeg har aldri hørt en mann kalle en strømpebukse for lang underbukse.

Strømpebukse og lang underbukse er da også to helt forskjellige plagg. :o) Jeg har aldri hørt de to benevnelsene brukt på det samme plagget.

Gjest Elextra
Skrevet

Strømpebukse og lang underbukse er da også to helt forskjellige plagg. :o) Jeg har aldri hørt de to benevnelsene brukt på det samme plagget.

''Strømpebukse og lang underbukse er da også to helt forskjellige plagg. :o) Jeg har aldri hørt de to benevnelsene brukt på det samme plagget.''

Samme her. Synes jeg hører mannen omtale mine sorte nylonstrømper for mine "lange underbukser".

Skrevet

''Strømpebukse og lang underbukse er da også to helt forskjellige plagg. :o) Jeg har aldri hørt de to benevnelsene brukt på det samme plagget.''

Samme her. Synes jeg hører mannen omtale mine sorte nylonstrømper for mine "lange underbukser".

LOL! "Åh, Elextra, så sexy du er i de nye, flotte lange underbuksene dine"

Gjest Elextra
Skrevet

LOL! "Åh, Elextra, så sexy du er i de nye, flotte lange underbuksene dine"

LOL

Når det er sagt mener nok mannen at til tross for at strømpebukser er hakket mer sexy enn lange underbukser må det nok stay-ups til for at ordet "sexy" skal komme i hans munn.

Skrevet

LOL

Når det er sagt mener nok mannen at til tross for at strømpebukser er hakket mer sexy enn lange underbukser må det nok stay-ups til for at ordet "sexy" skal komme i hans munn.

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...