Gå til innhold

Strikking på kurs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg strikket mye før, og hadde da med meg strikketøyet overalt. Nå er det flere år siden jeg har strikket, og det er ikke så ofte jeg ser folk som strikker.

Men på det kurset jeg var på i går, var det ei som strikket det meste av dagen. Det klirret i pinnene hele tiden - og jeg forstod for første gang den læreren jeg hadde på videregående som harmdirrende forbød oss å strikke i hans timer fordi strikking var en skilsmissegrunn :-)))) Han irriterte seg veldg over klirringen.

Er det ikke litt rart for godt voksne mennesker å ha med strikketøy på kurs?

Skrevet

Noen strikker vel fort og behøver ikke konsentrere seg om det en gang, men jeg ville syntes det var distraherende og litt respektløst om jeg var foreleser/kursholder tror jeg.

I tillegg har man jo den irriterende klirringen som du nevner.

Gjest Elextra
Skrevet

''Er det ikke litt rart for godt voksne mennesker å ha med strikketøy på kurs?''

Jo, det synes jeg absolutt.

Skrevet

Noen strikker vel fort og behøver ikke konsentrere seg om det en gang, men jeg ville syntes det var distraherende og litt respektløst om jeg var foreleser/kursholder tror jeg.

I tillegg har man jo den irriterende klirringen som du nevner.

Det gjør meg ingenting med selve strikkingen (som foreleser altså), men klirringen ble jeg litt distrahert av - og jeg merket også som tilhører at jeg la mye merke til klirringen.

Poenget mitt er at hun kunne jo gjerne ha strikket på rundpinne, men ikke med 5 strømpepinner!

Personen selv fikk sikkert 100% ut av kurset....

Skrevet

Jeg strikker mye, men aldri på kurs, møter eller lignende. Skal man absolutt strikke i sånne sammenhenger kunne man kanskje bruke bambuspinner, de klirrer ikke. Men jeg synes det blir litt respektløst overfor kursholder, selv om man klarer å følge med og strikke samtidig.

Skrevet

Tjo, kanskje ;-) Jeg har strikket på et kurs en gang - men det klirret ikke, tror jeg... Rundpinne klirrer ikke - når jeg strikker i alle fall. Dette var et kurs der jeg ikke behøvde å følge ekstremt godt med - kunne en del fra før, det holdt å høre det meste...

Skrevet

Tjo, kanskje ;-) Jeg har strikket på et kurs en gang - men det klirret ikke, tror jeg... Rundpinne klirrer ikke - når jeg strikker i alle fall. Dette var et kurs der jeg ikke behøvde å følge ekstremt godt med - kunne en del fra før, det holdt å høre det meste...

Synes det er noe helt annet med rundpinne - det klirrer jo ikke.

Skrevet

Jeg hadde blitt helt sinnsyk av den lyden!

Jeg synes det er uforskammet å drasse på strikketøy på et kurs der noen står og forsøker å snakke i en forsamling. Kjerringer, ass.

Skrevet

Jeg hadde blitt helt sinnsyk av den lyden!

Jeg synes det er uforskammet å drasse på strikketøy på et kurs der noen står og forsøker å snakke i en forsamling. Kjerringer, ass.

Kjerring ja :-DDDD

Det er forresten ei her som er nesten prikk lik deg - jeg trodde faktisk det var du som kom her i går! Kunne vært tvillingsøstera di - både i sinn og skinn!

Skrevet

Kjerring ja :-DDDD

Det er forresten ei her som er nesten prikk lik deg - jeg trodde faktisk det var du som kom her i går! Kunne vært tvillingsøstera di - både i sinn og skinn!

Åh? Enda en Veronica-lookalike? Hehe :D

Skrevet

Åh? Enda en Veronica-lookalike? Hehe :D

Jepp :-)

Det morsomme var at måten hun prater på også likner på deg!

Skrevet

Jepp :-)

Det morsomme var at måten hun prater på også likner på deg!

Hehe :) Er du der du pleier å være i Oslo, eller på gamlejobben min? :) Har dere funnet på noe hyggelig i kveld?

Skrevet

Hehe :) Er du der du pleier å være i Oslo, eller på gamlejobben min? :) Har dere funnet på noe hyggelig i kveld?

Er der jeg pleier, ikke langt fra gamlejobben din - vi er veldig fornøyd der. Det ble litt tungvint med matserveringen i toppetasjen i din gamle jobb.

Det blir yayas på oss i kveld, han kommer ikke før kvelden, så da blir det thailandsk mat på oss :-)

Skrevet

Er der jeg pleier, ikke langt fra gamlejobben din - vi er veldig fornøyd der. Det ble litt tungvint med matserveringen i toppetasjen i din gamle jobb.

Det blir yayas på oss i kveld, han kommer ikke før kvelden, så da blir det thailandsk mat på oss :-)

Kult! :) Yayas er konge. Vi var der på søndag, ungee og jeg :)

Skrevet

Kult! :) Yayas er konge. Vi var der på søndag, ungee og jeg :)

Ja, der tenker jeg mine også hadde likt seg :-)

Det ble jo ikke noel Oslotur på oss som familie i fjor vår - får se om vi klarer å få det til i år. De har veldig lyst til HOVEDSTADEN igjen - de husker knapt at vi var der våren 2006...

Caloni Makaroni
Skrevet

Ei venninne av meg satt på eksamen, og en av eksamensvaktene satt og klirret med strikkepinnene hele dagen. Til slutt ble hun noe gal, og bestemte seg for å si i fra på en veldig pen måte, men det ble IKKE tatt godt i mot. Kult å sitte resten av eksamen med eksamensvakten skulende på deg :s

Skrevet

på yayas har de knall god mat :)

Skrevet

Sier du det, jeg som skal på seminar i et par dager nå.....

Skrevet

Som foredragsholder så hadde jeg ikke likt dette.

Forøvrig var jeg på kurs i Stockholm for over 20 år siden, sammen med en kollega, han drakk opp ei liters flaske med vodka før lunch.

Vi hadde vært en tur utpå kvelden før uten at det ble det helt store sjøslaget, selv han var full om natten. Jeg tenkte om morgenen at han må da snart bli mer edru, men han ble det motsatte og det skjønte jeg ikke noe av. Han var ofte i bakrommet en tur, men jeg mistenkte ikke at han drakk, før jeg tilfeldig kom til å kikke opp i baggen hans og så den tomme flaska. Da er det artig å være kollega, han klarte knapt å gå når vi skulle ha lunch, hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...