Gå til innhold

Attføring og utdanning.

Anbefalte innlegg

Gjest Gammelstudent
Skrevet

Jeg har et spørsmål ang utdanning under attføring.

Det står å lese i reglene til NAV at man i "hovedsak" kun får stønad til utdanning i 3 år.

I min situasjon så ønsker jeg ta en utdanning som ved heltidsutdanning tar 2 år, men p.g.a min funksjonshemning må ta på deltid, da jeg ikke har kapasitet til å ta det som helttidsutdanning.

Hvordan stiller det seg i en slik situasjon? Yter NAV stønad til utdanning normaltsett bare i 3 år uansett om det er heltid eller deltidsutdannelse, eller hvordan er reglene her ang deltid?

Skrevet

Du får bare tre år likevel, hvis ikke NAV har forandret reglene. Men de forandrer jo stadig regler.

Skrevet

Du får bare tre år likevel, hvis ikke NAV har forandret reglene. Men de forandrer jo stadig regler.

Det er ikke riktig, det blir vurdert individuelt og kan i (ikke bare sjeldne) noen tilfeller gis for mer enn 3 år, hvis det er helsetilstanden som tilsier at man trenger mer tid.

Med forbehold om nye regler iforhold til overgangen til arbeidsavklaringspenger.

Skrevet

Det er ikke riktig, det blir vurdert individuelt og kan i (ikke bare sjeldne) noen tilfeller gis for mer enn 3 år, hvis det er helsetilstanden som tilsier at man trenger mer tid.

Med forbehold om nye regler iforhold til overgangen til arbeidsavklaringspenger.

Jeg gikk på attføring en evighet sjøl fordi jeg ikke kunne få rehabiliteringspenger, men likevel fikk jeg ikke lov å ta en lenger utdannelse enn tre år og heller ikke lov å gå på universitetet fordi jeg var kvinne. hehe, høres ut som å være i oldtiden, men jeg gikk over på uføre i 2004.

Gjest bare en
Skrevet

Jeg var sist på attføring i 2004. Da var hovedregelen at man bare fikk attføring i 3 år med mindre man trengte lenger tid på å fullføre en 3 årig utdannelse.

Jeg skulle gå en 3 årig utdannelse på høgskole. Jeg pga helsa kunne jeg bare studere 50%. Jeg fikk derfor innvillget 6 år med attføring.

Hvordan reglene blir nå når de nye ordningene kommer er ikke godt å si

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...