Gå til innhold

Blir kansje verre av dette

Anbefalte innlegg

Gjest Redd for henne
Skrevet

Jeg har skrevet her om min søster. Hun har vil skilles fra mannen. De har bodd fra hverandre i 6 mnd. Det var hennes valg pga at han er voldelig. Han ringte henne mye etter han måtte flytte. Han har sagt at han skal ta henne en dag. Men han har ikke tatt kontakt med henne de siste 4 mnd utenom at han sendte julegave til henne.

Nå har noen i politiet rådet henne til å anmelde han og søke om besøksforbud. Hun har voldsalarm.

Jeg mener at det kommer til å gjøre han enda mere sint. Men hun er bestemt på å gjøre det. Har prøvd å smakke med henne men hun sier at vist han kommer å tar henne når han har besøksforbud så blir han staffet men da kan det jo være for seint for hennes del-

Jeg veit ikke hva jeg skal råde henne til å gjøre.

Jeg sier at det har jo vært stille fra han lenge nå så kansje det er best å la det ligge. Men hun sier at han kommer til å ta henne før eller siden uansett om hun får besøksforbud eller ikke

Skrevet

Statistikken viser at voldlige ektemenn og kjærester som blir anmeldt sjeldnere enn andre gjentar lovbruddet.

Hva som er mest fornuftig og innebærer minst risiko for søsteren din tør jeg ikke uttale meg om.

Gjest best å anmelde
Skrevet

Man slipper ikke billigere unna slike mennesker ved å vike unna og vise at man er redd. Tvert om, så har det motsatt virkning i mange tilfeller.

Ved å anmelde dette så er det en maktdemonstrasjon overfor eksen, og den sterkeste vinner!

Han har jo ikke glemt henne. Har ikke tatt kontakt på 4 mnd sier du, men det er mindre enn 1 mnd siden jul. Den pakken var en påminnelse fra ham om at han fortsatt ikke har glemt og han er klar over at det freaker henne ut.

Sannsynligvis vil det ikke få noen konsekvenser for ham nå å bli anmeldt. Men han må ta ubehaget ved evt. stille til avhør og det vil også være en fordel for henne at det blir ført en logg på ham i tilfelle hun skulle behøve hjelp.

Da har politiet ha et grunnlag for å vurdere alvorlighetsgraden.

Hun bør fremstå som sterk og ikke vise at hun lar seg diktere av hans truende atferd. På den måten vil han tilslutt vike og finne et annet offer som lar seg kue.

Man kan riktignok aldri være 100% sikker, men slike mennesker forstår bedre maktens språk enn fornuftens språk.

Det er snart 8 år siden jeg gikk fra min eks og han har fortsatt ikke glemt meg. Ca. 1-2 ganger i året gir han lyd fra seg liksom for å sjekke om han fortsatt har taket på meg. Konsekvent unngår jeg all form for kontakt og har anmeldt alt som kunne anmeldes.

Flere ganger blitt hentet på min bopel.

Jeg trenger ikke å forklare for n'te gang når jeg ringer politiet lenger, det holder å slå opp i loggen og de kommer med en gang om han viser seg i nærheten av meg.

Av den grunn gidder han sjeldntere å ta stresset med å troppe opp på døren min og begrenser seg heller til en sms i ny og ne.

Gjest gjørdetrette
Skrevet

Man slipper ikke billigere unna slike mennesker ved å vike unna og vise at man er redd. Tvert om, så har det motsatt virkning i mange tilfeller.

Ved å anmelde dette så er det en maktdemonstrasjon overfor eksen, og den sterkeste vinner!

Han har jo ikke glemt henne. Har ikke tatt kontakt på 4 mnd sier du, men det er mindre enn 1 mnd siden jul. Den pakken var en påminnelse fra ham om at han fortsatt ikke har glemt og han er klar over at det freaker henne ut.

Sannsynligvis vil det ikke få noen konsekvenser for ham nå å bli anmeldt. Men han må ta ubehaget ved evt. stille til avhør og det vil også være en fordel for henne at det blir ført en logg på ham i tilfelle hun skulle behøve hjelp.

Da har politiet ha et grunnlag for å vurdere alvorlighetsgraden.

Hun bør fremstå som sterk og ikke vise at hun lar seg diktere av hans truende atferd. På den måten vil han tilslutt vike og finne et annet offer som lar seg kue.

Man kan riktignok aldri være 100% sikker, men slike mennesker forstår bedre maktens språk enn fornuftens språk.

Det er snart 8 år siden jeg gikk fra min eks og han har fortsatt ikke glemt meg. Ca. 1-2 ganger i året gir han lyd fra seg liksom for å sjekke om han fortsatt har taket på meg. Konsekvent unngår jeg all form for kontakt og har anmeldt alt som kunne anmeldes.

Flere ganger blitt hentet på min bopel.

Jeg trenger ikke å forklare for n'te gang når jeg ringer politiet lenger, det holder å slå opp i loggen og de kommer med en gang om han viser seg i nærheten av meg.

Av den grunn gidder han sjeldntere å ta stresset med å troppe opp på døren min og begrenser seg heller til en sms i ny og ne.

''Man slipper ikke billigere unna slike mennesker ved å vike unna og vise at man er redd. Tvert om, så har det motsatt virkning i mange tilfeller. Ved å anmelde dette så er det en maktdemonstrasjon overfor eksen, og den sterkeste vinner!''

Helt enig!

De gangene jeg virkelig ble sint på min voldelige eks, så ble _han_ redd;)

Gjest kjipe greier
Skrevet

Min erfaring er at det ikke blir bedre av å anmelde i hvert fall. Min holdt på i 11 år før han gav seg selv om han hadde besøkforbud og skrev slibrige brev til ungene og trusler til meg. Det endte med at jeg fikk beskjed av politiet å ikke anmelde for han var ikke strafferegnlig ansvarlig lenger så mye tull han hadde funnet på.

Skrevet

Skulle tro det var søsteren din som kjente x-mannen sin best og vet hva som er best. Hvis jeg var henne hadde jeg meldt meg på kamsport, og anskaffet meg en svær bikkje med svære huggtenner. Samt muligens et våpen uansett om det var pepperspray eller noe mer ulovlig....Ja det hadde jeg gjort om jeg hadde fryktet for livet mitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...