Gå til innhold

jeg skal til New York

Anbefalte innlegg

Gjest skal til NY yes
Skrevet

Jeg skal noen dager til New York og bo hos venner. Lønner det seg å kjøpe alkohol på flyturen og hvor mye kan jeg ta med meg?

Hva ellers bør jeg handle? Har tenkt å kjøpe videokamera og Nike treningstøy, har kanskje ikke penger for så mye mer siden jeg også har lyst å bruke penger på god mat, museum og kunstutstillinger.

Gjest kinelle
Skrevet

Har sjekket tollvesenet sin hjemmeside og fant følgende:

''Alkoholholdige drikkevarer

Brennevin/likør o.l. over 22 % til og med 60 % 1 liter

Vin o.l. mellom 4,7 % og 22 % 1,5 liter

Øl over 2,5 % (også sterkøl),

eller rusbrus o.l. fra 2,5 til 4,7 % 2 liter

"Brennevinskvoten" kan byttes i 1,5 liter av enten vin eller øl, mens vinkvoten kan byttes i øl, liter for liter.

Eksempler på lovlige kombinasjoner:

1 liter brennevin + 1,5 liter vin + 2 liter øl

3 liter vin + 2 liter øl

5 liter øl''

Ofte kan man bestille hva man skal kjøpe på flyet på vei til og så ligger det på setet når du skal tilbake. Vet ikke om dette er standard, men jeg har opplevd det flere ganger. Ellers har Gardermoen fått et ganske bra utvalg, så du kan kjøpe når du har landet på norsk jord så du slipper å drasse på unødig mye.

Skrevet

Jeans er råbillig og apotekvarer.

Og jeg hadde ikke tatt med alkohol til USA for der er det bare litt dyrere enn på flyet

Gjest skal til NY yes
Skrevet

Jeans er råbillig og apotekvarer.

Og jeg hadde ikke tatt med alkohol til USA for der er det bare litt dyrere enn på flyet

Men ikke dyrere?

Skrevet

Men ikke dyrere?

Ikke så mye at jeg reagerte, jeg handlet i USA da jeg skulle hjem også. Og i går sto dollaren i 5,78 tror jeg, så den er veldig lav nå.

Jeans koster mellom 100 og 150 kr hvis du ikke er ute etter et supert merke da.

Gjest majas mamma
Skrevet

Selv har jeg ikke vært i USA, ennå! Men mine svigerforeldre er nettopp kommet hjem og har gitt seg ende over hvor billig "alt" er der borte nå pga finanskrisen sikkert. De snakket også om at de også fikk avslag i kassen fordi de var utenlandske. Husker ikke helt hva de kalte det. De har kommet hjem med mase fine klær, og også merkeklær er mye billigere der borte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...