Gå til innhold

Noen språkkyndige

Anbefalte innlegg

Gjest the super woman
Skrevet

Hva betyr "tashakkor" og hvilket språk er dette?

Tusen takk til den som kan svare meg.

Skrevet

Ba doroode motaghaabel be shomaa va tashakkor

Hva betyr da denne setningen, og hvilket språk er dette?

I følge google er det språket Tagalog. Aner ikke hva setningen betyr.

Gjest the super woman
Skrevet

I følge google er det språket Tagalog. Aner ikke hva setningen betyr.

Hva i alle dager er Tagalog

Skrevet

Det stemmer neppe. Jeg heller mot at dette er iransk et eller annet. Men du får ha takk for hjelpen i hvert fall.

Ja, i den første linken jeg oppga så anga de andre språk. Men googles språkidentifikasjonssystem oppga tagalog som språk.

Lærte i det minste navnet på et nytt språk i kveld:-)

Skrevet

Det stemmer neppe. Jeg heller mot at dette er iransk et eller annet. Men du får ha takk for hjelpen i hvert fall.

Det heter vel persisk, ikke iransk?

Gjest Niccola
Skrevet

Tagalog er det de snakker på filippinene

Skrevet

Filipinsk språk. Jeg kjenner noen som sikkert kan oversette, men det blir i så fall etter jobben :)

Gjest Elextra
Skrevet

''Det heter vel persisk, ikke iransk?

''

Evt. farsi?

Gjest the super woman
Skrevet

Det er flere språk i Iran og det jeg mente var at dette kunne være et iransk språk og da ikke nødvendigvis persisk. Ellers så er iransk mer korrekt enn persisk. Persia var europeisk betegnelse på Iran, men Iran er navnet som Iranere hadde på sitt eget land. Det er derfor mer logisk å kalle språket iransk enn persisk.

Gjest høstløv
Skrevet

Det er flere språk i Iran og det jeg mente var at dette kunne være et iransk språk og da ikke nødvendigvis persisk. Ellers så er iransk mer korrekt enn persisk. Persia var europeisk betegnelse på Iran, men Iran er navnet som Iranere hadde på sitt eget land. Det er derfor mer logisk å kalle språket iransk enn persisk.

Men persisk blir talt i flere land enn Iran, mange i Afghanistan taler persisk.

Skrevet

Logisk er ikke det samme som korrekt. Språket heter persisk eller farsi.

Gjest iranske språk
Skrevet

''Det heter vel persisk, ikke iransk?

''

Evt. farsi?

Eller masse annet...

Noen iranske språk:

Farsi

Kurdisk

Pasjto

Tadsjikisk

Zazaisk

Gjest iranske språk
Skrevet

Logisk er ikke det samme som korrekt. Språket heter persisk eller farsi.

eller f.eks

Pasjto, Tadsjikisk eller Zazaisk

Skrevet

eller f.eks

Pasjto, Tadsjikisk eller Zazaisk

Nei, det er helt andre språk. Det finnes mange iranske språk, men bare ett som heter persisk.

Gjest Elextra
Skrevet

Eller masse annet...

Noen iranske språk:

Farsi

Kurdisk

Pasjto

Tadsjikisk

Zazaisk

Ok :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...