Gå til innhold

Kraftig forslått ankel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datt ned en trapp og stua ankelen ganske så kraftig. Foten er helt iskald, føler det verken om jeg klyper eller tar på den. Legen sa nå det var sirkulasjon i den, så ble bandasjert og sendt hjem. Men foten blir bare kaldere, merker ikke at jeg har varmeflaske på den en gang, da bare begynner det å klø noe sinnsykt. Skjer ikke noe mere utover det.

Ble bedt om å komme tilbake om det ikke var bra i slutten av uka. Men det kan vell ikke være meningen at foten skal være så nummen og kald ?

Skrevet

Er den veldig stramt bandasjert?

Når jeg brakk armen ifjor vinter hovna jeg opp mer etter at gipsen var påsatt. Det ble derfor ganske trangt inni gipsen og jeg følte meg kald og nummen. Fikk da beskjed om å komme tilbake for å få på ny gips.

Jeg tror nesten jeg ville tatt av bandasjen og sjekka om det ble bedre da? (men jeg er ingen ekspert på dette, så jeg vil ikke ha skylda om legen kjefter på deg etterpå ;-))

Skrevet

Er den veldig stramt bandasjert?

Når jeg brakk armen ifjor vinter hovna jeg opp mer etter at gipsen var påsatt. Det ble derfor ganske trangt inni gipsen og jeg følte meg kald og nummen. Fikk da beskjed om å komme tilbake for å få på ny gips.

Jeg tror nesten jeg ville tatt av bandasjen og sjekka om det ble bedre da? (men jeg er ingen ekspert på dette, så jeg vil ikke ha skylda om legen kjefter på deg etterpå ;-))

Foten var kald og nummen før jeg fikk bandasjen på. Men tok den av igjen for å varme opp foten skikkelig. Så nå fryser den ivertfall ikke, bare litt nummen og sånt som sitter igjen. Men nå må jeg jo kjøle ned igjen for den hovna veldig opp uten bandasje på. Så får bare ha beinet høyt og kaldt i natt og ta noen paracet så ordner det seg nok. Takk :)

Skrevet

Foten var kald og nummen før jeg fikk bandasjen på. Men tok den av igjen for å varme opp foten skikkelig. Så nå fryser den ivertfall ikke, bare litt nummen og sånt som sitter igjen. Men nå må jeg jo kjøle ned igjen for den hovna veldig opp uten bandasje på. Så får bare ha beinet høyt og kaldt i natt og ta noen paracet så ordner det seg nok. Takk :)

Bra at det ordnet seg, ble litt bekymra da jeg leste det, for det hørtes ikke bra ut..

Håper det gikk greit i natt :-)

Skrevet

Håper du er bedre idag :)

Skrevet

Håper du er bedre idag :)

Takk. Så lenge jeg sitter stille går det sånn tålig greit. Å bevege seg gjør grusomt vondt, foten sovner og blir kald med jevne mellomrom. Men har bandasjert ankelen og holder den høyt. Så skifter jeg på å kjøle ned ankelen og varme opp tærne. Er jeg ikke bra til i morgen så skal jeg nok komme meg til legen.

Skrevet

Bra at det ordnet seg, ble litt bekymra da jeg leste det, for det hørtes ikke bra ut..

Håper det gikk greit i natt :-)

Var litt bekymret selv, så godt jeg hadde dol tilgjengelig. Litt rart å skulle ligge med beinet høyt og samtidig sove. Var passe irritert her i natt, fant jo ingen god sovestilling. Men når jeg først slukna så gikk det greit. Så får bare se an formen utover dagen.

Skrevet

Takk. Så lenge jeg sitter stille går det sånn tålig greit. Å bevege seg gjør grusomt vondt, foten sovner og blir kald med jevne mellomrom. Men har bandasjert ankelen og holder den høyt. Så skifter jeg på å kjøle ned ankelen og varme opp tærne. Er jeg ikke bra til i morgen så skal jeg nok komme meg til legen.

Sikkert lurt å kontakte legen imorgen dersom du fortsatt er veldig kald iallefall. God bedring :)

Skrevet

Var litt bekymret selv, så godt jeg hadde dol tilgjengelig. Litt rart å skulle ligge med beinet høyt og samtidig sove. Var passe irritert her i natt, fant jo ingen god sovestilling. Men når jeg først slukna så gikk det greit. Så får bare se an formen utover dagen.

Det er forståelig. Har det gått bra i dag?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...