Gå til innhold

liker du å stå i kø?

Anbefalte innlegg

Gjest terapisøker
Skrevet

Jeg har vært igjennom en nevropsykologisk utredning og fått tilbake resultatet og epikrisen fra utredningen. Det står en del ting om meg der. Jeg stusser litt på en av uttalelsene . " hun liker ikke å stå i kø". Er det i det hele tatt noen som liker å stå i kø? Behandleren min sa at det likte ikke hun heller. Hvis jeg hadde sagt at jeg sterkt mislikte å stå i kø, eller ble gal av å stå i kø hadde det vel vært noe annet. Er det å stå i kø noe jeg bør venne meg til å like?

Skrevet

Det kan være en del av en større vurdering. Da jeg søkte hjelp for angst, ble det notert at jeg ikke føler meg vel i folkemengder og om noen står rett bak meg. En kø er jo noe av det samme.

Gjest terapisøker
Skrevet

Det kan være en del av en større vurdering. Da jeg søkte hjelp for angst, ble det notert at jeg ikke føler meg vel i folkemengder og om noen står rett bak meg. En kø er jo noe av det samme.

Jeg fant bare ikke relevansen for dette utsaget noe sted. Det var ikke knyttet opp til andre vurderinger.

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg liker heller ikke å stå i kø.. :-)

Er denne observasjonen virkelig en del av epikrisen? Noe en lege har skrevet?

Gjest terapisøker
Skrevet

Jeg liker heller ikke å stå i kø.. :-)

Er denne observasjonen virkelig en del av epikrisen? Noe en lege har skrevet?

en psykolog har skrevet dette.

Skrevet

Ja...jeg liker å stå i kø...

Der får jeg virkelig testet tålmodigheten min...

Og det er utrolig hvor tålmodig en kan lære seg å bli...

Det er en god og behagelig følelse når jeg kjenner hvor rolig jeg kan være i slike situasjoner...

Kø er den beste plassen for terapi...både når det gjelder utålmodighet og angst for folk...

Prøv det neste gang du står i kø =)

Gjest majas mamma
Skrevet

Kan vel ikke akkurat si at det er min favorittsyssel. Er det for lang kø når jeg kommer inn i en butikk går jeg heller, og kommer tilbake senere, eller handler ett annet sted.

Skrevet

Å stå i kø er stort sett bortkastet tid og ikke noe jeg liker, nei.

Skrevet

Vil tro du er ganske normal. Liker ikke å stå i kø jeg heller:-)

Skrevet

Jeg hadde reagert mer på påstander av typen "hun liker godt å stå i kø". Det er mindre normalt å trives med det enn å holde ut med det som et nødvendig onde, tror jeg. Men som du nevner - de fleste klikker jo ikke helt av det, de bare gjør det og er fornøyde hvis det går fort.

Nå tenker jeg på vanlige køer av den typen man venter i for å få betalt varer, hentet pakker osv., ikke på køer i helsevesenet eller noe mer abstrakt.

For min egen del kommer det helt an på hvor travelt jeg har det. Jeg kan bli ganske varm av utålmodighet i en kassakø som slutter å bevege seg pga. en eller annen somlende idiot, dersom jeg skal rekke trikken.

Gjest terapisøker
Skrevet

Vil tro du er ganske normal. Liker ikke å stå i kø jeg heller:-)

lurer på hva de hadde konkludert med hvis jeg hadde sagt at det beste jeg visst om var å stå i kø? Kanskje de hadde tenkt jeg var autistisk eller noe sånt?

Skrevet

lurer på hva de hadde konkludert med hvis jeg hadde sagt at det beste jeg visst om var å stå i kø? Kanskje de hadde tenkt jeg var autistisk eller noe sånt?

Ja, det er nok mer unormal å like det:-(

Gjest Linnea79
Skrevet

Det var en dårlig, uklar beskrivelse ja. Terapeuten vil vel frem til at du sliter med en slags sosial angst og blir uvell i steder der mange mennesker står tett sammen o.l?

Gjest terapisøker
Skrevet

Det var en dårlig, uklar beskrivelse ja. Terapeuten vil vel frem til at du sliter med en slags sosial angst og blir uvell i steder der mange mennesker står tett sammen o.l?

Det er i såfall ikke tilfelle for meg. Jeg sliter overhodet ikke med sosial angst.

Gjest Linnea79
Skrevet

Det er i såfall ikke tilfelle for meg. Jeg sliter overhodet ikke med sosial angst.

Da må jo terapeuten ha forvekslet deg med en annen?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...