Gjest spirrevips Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 De første dagene av mensen har jeg alltid så voldsomme blødninger at jeg blir sprø. Jeg kan nesten ikke gå ut av huset, må løpe på do ca hver time. OB holder en kort stund, jeg bruker mest menskopp men den blir fort full den også. Som prevensjon bruker jeg kobberspiral, og det gjør det vel ikke bedre. Men jeg tåler ikke hormoner og har ikke noe valg. Er det noen måte å reduserer blødningene på? Kosttilskudd eller andre tilskudd eller kjerringråd? 0 Siter
Gjest Varmebehandling Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Jeg hadde det på samme måte før jeg tok "varmebehandling"... Snakk med en gynokolog om dette... 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Jeg hadde det på samme måte før jeg tok "varmebehandling"... Snakk med en gynokolog om dette... Varmebehandling, mener du endometriereduksjon? At slimhinnen i livmoren svis bort? Jeg har nemlig tenkt på å få utført dette.. 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Du kan be om resept på cyklokapron hos legen. Jeg har brukt det i mange år siden jeg også har store blødninger og heller ikke tåler hormoner. Det er tabletter som reduserer mengden blødning. Du tar 3 stk 3 ganger daglig de første dagene eller så lenge du har behov. Du blør ikke redusert antall dager, men mindre i mengde. De er ganske dyre, men det skal visst være mulig å få det refundert om man kan vise til behov og kvitteringer for utlegg. Jeg har ikke fått somlet meg til det ennå dessverre.. http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/T/Tetracyclin_Actavis_84328/89567.html 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 vet ikke hvorfor du fikk tetracyklin-link... jaja, du må bare søke på cyklokapron og velge Meda tabletter. ) 0 Siter
Gjest Varmebehandling Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Varmebehandling, mener du endometriereduksjon? At slimhinnen i livmoren svis bort? Jeg har nemlig tenkt på å få utført dette.. Ja...det hjalp meg i hvert fall...har aldri angret på dette... Enkel og greit inngrep... Jeg valgte full narkose, men mulig det lar seg gjøre med lokalbedøvelse... 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Ja...det hjalp meg i hvert fall...har aldri angret på dette... Enkel og greit inngrep... Jeg valgte full narkose, men mulig det lar seg gjøre med lokalbedøvelse... Har lest mye om dette, har du mistet blødningene helt? Var det vanskelig å få det innvilget? Jeg er ferdig med å få barn, og tåler ikke hormoner. 0 Siter
Gjest Varmebehandling Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Har lest mye om dette, har du mistet blødningene helt? Var det vanskelig å få det innvilget? Jeg er ferdig med å få barn, og tåler ikke hormoner. Jeg mistet ikke mensen helt...men den ble betydelig mindre... Hverdagen ble en helt annen etter jeg fikk gjort denne behandlingen... Det var veldig greit å få dette innvilget...gynokologen hjelper deg på vei =) 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Jeg mistet ikke mensen helt...men den ble betydelig mindre... Hverdagen ble en helt annen etter jeg fikk gjort denne behandlingen... Det var veldig greit å få dette innvilget...gynokologen hjelper deg på vei =) Takk for svar, jeg har nå funnet tlf.nr til en gyn med kommunal avtale og skal ringe dit etterpå ) 0 Siter
Gjest Varmebehandling Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Takk for svar, jeg har nå funnet tlf.nr til en gyn med kommunal avtale og skal ringe dit etterpå ) Du vil få en helt ny hverdag etter dette =) Lykke til =) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.