Gå til innhold

Kraftige mensblødninger

Anbefalte innlegg

Gjest spirrevips
Skrevet

De første dagene av mensen har jeg alltid så voldsomme blødninger at jeg blir sprø. Jeg kan nesten ikke gå ut av huset, må løpe på do ca hver time. OB holder en kort stund, jeg bruker mest menskopp men den blir fort full den også. Som prevensjon bruker jeg kobberspiral, og det gjør det vel ikke bedre. Men jeg tåler ikke hormoner og har ikke noe valg. Er det noen måte å reduserer blødningene på? Kosttilskudd eller andre tilskudd eller kjerringråd?

Gjest Varmebehandling
Skrevet

Jeg hadde det på samme måte før jeg tok "varmebehandling"...

Snakk med en gynokolog om dette...

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg hadde det på samme måte før jeg tok "varmebehandling"...

Snakk med en gynokolog om dette...

Varmebehandling, mener du endometriereduksjon? At slimhinnen i livmoren svis bort? Jeg har nemlig tenkt på å få utført dette..

Gjest Niccola
Skrevet

Du kan be om resept på cyklokapron hos legen. Jeg har brukt det i mange år siden jeg også har store blødninger og heller ikke tåler hormoner.

Det er tabletter som reduserer mengden blødning. Du tar 3 stk 3 ganger daglig de første dagene eller så lenge du har behov. Du blør ikke redusert antall dager, men mindre i mengde.

De er ganske dyre, men det skal visst være mulig å få det refundert om man kan vise til behov og kvitteringer for utlegg. Jeg har ikke fått somlet meg til det ennå dessverre..

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/T/Tetracyclin_Actavis_84328/89567.html

Gjest Niccola
Skrevet

vet ikke hvorfor du fikk tetracyklin-link...

jaja, du må bare søke på cyklokapron og velge Meda tabletter. :o)

Gjest Varmebehandling
Skrevet

Varmebehandling, mener du endometriereduksjon? At slimhinnen i livmoren svis bort? Jeg har nemlig tenkt på å få utført dette..

Ja...det hjalp meg i hvert fall...har aldri angret på dette...

Enkel og greit inngrep...

Jeg valgte full narkose, men mulig det lar seg gjøre med lokalbedøvelse...

Gjest Niccola
Skrevet

Ja...det hjalp meg i hvert fall...har aldri angret på dette...

Enkel og greit inngrep...

Jeg valgte full narkose, men mulig det lar seg gjøre med lokalbedøvelse...

Har lest mye om dette, har du mistet blødningene helt?

Var det vanskelig å få det innvilget? Jeg er ferdig med å få barn, og tåler ikke hormoner.

Gjest Varmebehandling
Skrevet

Har lest mye om dette, har du mistet blødningene helt?

Var det vanskelig å få det innvilget? Jeg er ferdig med å få barn, og tåler ikke hormoner.

Jeg mistet ikke mensen helt...men den ble betydelig mindre...

Hverdagen ble en helt annen etter jeg fikk gjort denne behandlingen...

Det var veldig greit å få dette innvilget...gynokologen hjelper deg på vei =)

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg mistet ikke mensen helt...men den ble betydelig mindre...

Hverdagen ble en helt annen etter jeg fikk gjort denne behandlingen...

Det var veldig greit å få dette innvilget...gynokologen hjelper deg på vei =)

Takk for svar, jeg har nå funnet tlf.nr til en gyn med kommunal avtale og skal ringe dit etterpå :o)

Gjest Varmebehandling
Skrevet

Takk for svar, jeg har nå funnet tlf.nr til en gyn med kommunal avtale og skal ringe dit etterpå :o)

Du vil få en helt ny hverdag etter dette =)

Lykke til =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...