Gå til innhold

velger psykopatiske sjefer dumme ansatte?

Anbefalte innlegg

Gjest gale sjefer
Skrevet

Jobbet på en institusjon hvor jeg mistenker sterkt at sjefen må være psykopat, eller i hvertfall være innenfor psykopat-spekteret. Han samarbeider tett med en person som er hans nærmeste underordnede.

Denne personen som ble ansatt vil jeg si er ganske "enkel" i tankegangen. Hun er ikke reflekterende og stiller nesten ingen kritiske spørsmål. Jeg lurer på om det er en bevisst strategi fra sjefen å ansette henne? På den måten kan han jo styre bedriften som han vil, uten at hun vil ha noen ord med i laget, eller kritisere. Jeg er en person med kritisk røst, og jeg tviler veldig på om jeg hadde fått hennes stilling, eller om han hadde tenkt at det ble for problematisk og risikabelt at jeg var i den stillingen. Jeg hadde nok koblet inn verneombudet ganske raskt og det hadde sikker blitt bråk da det er mye kritiske ting som foregår der.

Men er tross alt glad for at jeg sluttet:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...